• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    MeEmmA skrev 2015-09-09 15:59:18 följande:
    Min pojk är 11månader, ibland sover han jättebra men sen kommer det helt plötsligt nätter då han vaknar vi 01.00 och inte vill somna om (brukar ta två timmar) sen vaknar han igen vid 05.00. Och just nu orkar jag inte, men min sambo reser mycket och det är klart att han prickar in dom nätterna. Annars ska jag inte klaga så mycket, en bra natt somnar han mellan 21-22, vaknar vid 01.00 och då är det bara att lägga han jämte mig så somnar han om snabbt igen. Jag försöker få in bra rutiner så att det ska fungera när bebis kommer, men att få honom till att ligga ner på natten när han själv har bestämt sig för att leka är nästan omöjligt.
    Nej det är ju inte så lätt att påverka dem när de väl bestämt sig. Nu är ju vår kille lite äldre än din, men vi har hitintills inte låtit honom titta på tv alls. Eller låtit och låtit, han har väl inte riktigt fattat att det finns Tungan ute  Nu funderar jag faktiskt på om vi skulle skaffa en tv att ha i sovrummet, kanske kan han tänka sig att att ligga kvar en stund i sängen med mig och bebis om jag sätter på en barnfilm. Att gå upp 05 varje morgon efter nätter med amning och blöjbyten känns ju sådär..
  • MeEmmA
    Hame skrev 2015-09-10 10:16:39 följande:
    Nej det är ju inte så lätt att påverka dem när de väl bestämt sig. Nu är ju vår kille lite äldre än din, men vi har hitintills inte låtit honom titta på tv alls. Eller låtit och låtit, han har väl inte riktigt fattat att det finns Tungan ute  Nu funderar jag faktiskt på om vi skulle skaffa en tv att ha i sovrummet, kanske kan han tänka sig att att ligga kvar en stund i sängen med mig och bebis om jag sätter på en barnfilm. Att gå upp 05 varje morgon efter nätter med amning och blöjbyten känns ju sådär..
    Min dotter brukade alltid gå upp vid fem när hon var mindre, var totalt ointresserad av tv'n men det fungerade alltid att ge henne välling o ligga o mysa med henne på soffan. Det var mest upp ur sängen och något att äta som var viktigt för henne.

Är det någon annan som har börjat må riktigt illa och kräks?? Tycker att det är jättekonstigt eftersom att jag nästan inte hade något illamående i början att det håller i sig nu. Senaste två veckorna så har jag kräks men ändå någorlunda kontrollerat så att jag har känt att det är på väg. Idag har jag haft riktiga fontänkräkningar två ggr och inte hunnit in på toaletten, riktigt kul att städa upp sin egna spya över hela golvet :(
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-09-10 11:39:03 följande:
    Min dotter brukade alltid gå upp vid fem när hon var mindre, var totalt ointresserad av tv'n men det fungerade alltid att ge henne välling o ligga o mysa med henne på soffan. Det var mest upp ur sängen och något att äta som var viktigt för henne.

Är det någon annan som har börjat må riktigt illa och kräks?? Tycker att det är jättekonstigt eftersom att jag nästan inte hade något illamående i början att det håller i sig nu. Senaste två veckorna så har jag kräks men ändå någorlunda kontrollerat så att jag har känt att det är på väg. Idag har jag haft riktiga fontänkräkningar två ggr och inte hunnit in på toaletten, riktigt kul att städa upp sin egna spya över hela golvet :(
    Har börjat känna av illamående sen några veckor tillbaka då och då men inte så jag har behövt kräkas. Usch, inte roligt att behöva kräkas och det kommer så plötsligt. Hoppas du mår bättre snart.
  • Eleonor01
    cattis83 skrev 2015-09-09 19:39:51 följande:
    Konstigt att bilden inte syns...
    Oj vilken mage :) mig synd det knappt på ;) härligt!!
  • Hame
    MeEmmA skrev 2015-09-10 11:39:03 följande:

Det är upp och leka som gäller för min Glad

Usch låter inte roligt med kräkningarna! Jag mår fortfarande illa av och till, men inte så att jag kräks. Det har räckt att småäta något och försöka vila lite även om det inte alltid passar i vardagen.
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-09-10 12:09:42 följande:

Oj vilken mage :) mig synd det knappt på ;) härligt!!

Har ungefär så stor mage som på bilden; jag går in i v 24 imorgon lördag. Men å andra sidan hade min mage sett mindre ut om jag fortfarande hade spänt/ hållit in magen som jag gjorde som ogravid eller när jag fortfarande ville dölja graviditeten. När man är i "avslappnat läge" och liksom andas ut ser ju magen större och rundare ut på de flesta. Som ogravid brukade jag alltid gå med spänd mage för jag tycker det ger bättre hållning, men nu som gravid tycker jag det känns obehagligt. Om jag ligger ner ser man dock tydligt att själva gravidmagen bara går till strax ovanför naveln, sedan är det platt upp till brösten. Så jag tror att jag kommer att vara ungefär den här storleken ganska länge till men att man kommer liksom "växa i" magen sedan så att bebisen fyller ut utrymmet däruppe som nu bara är luft hos mig .

Vad hade du för kroppstyp före graviditeten? Vissa som är väldigt smala syns det snabbt på medan andra smala och vältränade inte får mage förrän sent och likadant om man har några trivselkilon är det ju inget konstigt om det dröjer lite längre. Alla får fina magar så småningom . Hur ligger moderkakan? Vissa bär ju bebisen mer inåt mot ryggen och då syns det ju mindre än om man bär den framåt mot magen .
  • Seven Costanza

Hör ni nu har vi väl alla här gått ungefär halva graviditeten eller mer, heja oss!!!

Jag går som sagt in i v 24 imorgon lördag (BF 8/1) och jag läste på 1177:s gravidguide att efter v 22 kan barnet överleva om det föds för tidigt. Känns helt overkligt att mitt barn skulle kunna födas NU och förhoppningvis skulle gå att räddas, det är ju ändå långt kvar av graviditeten men känns bra att veta att möjligheten finns om man skulle ha otur att det sätter igång väldigt mycket för tidigt. Jag känner bebisen lite grann varje dag så det känns tryggt, tyckte det var jättejobbigt att inte känns någonting för jag blev så osäker på allt men nu känns det bra.

Blev erbjuden en annan kvinnas plats på tåget igår, hon tittade på min mage och erbjöd direkt sin plats... Så snällt, jag hade egentligen inte behövt det för jag mår bra men det kändes ju dumt att tacka nej. Också lite overkligt att vara en av dem som blir erbjuden plats nu, att man ser så tydligt gravid ut känns underbart .

Hur mår ni andra? Vilka besök har ni inplanerade nu efter RUL och framåt? Jag bor ju i USA nu och det är inte klart med vår sjukförsäkring än så jag kan inte boka någon tid, drygt, men såvitt jag förstod skulle det inte hända så mycket nu förrän runt v 28, eller?

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-09-11 22:35:51 följande:

Har ungefär så stor mage som på bilden; jag går in i v 24 imorgon lördag. Men å andra sidan hade min mage sett mindre ut om jag fortfarande hade spänt/ hållit in magen som jag gjorde som ogravid eller när jag fortfarande ville dölja graviditeten. När man är i "avslappnat läge" och liksom andas ut ser ju magen större och rundare ut på de flesta. Som ogravid brukade jag alltid gå med spänd mage för jag tycker det ger bättre hållning, men nu som gravid tycker jag det känns obehagligt. Om jag ligger ner ser man dock tydligt att själva gravidmagen bara går till strax ovanför naveln, sedan är det platt upp till brösten. Så jag tror att jag kommer att vara ungefär den här storleken ganska länge till men att man kommer liksom "växa i" magen sedan så att bebisen fyller ut utrymmet däruppe som nu bara är luft hos mig .

Vad hade du för kroppstyp före graviditeten? Vissa som är väldigt smala syns det snabbt på medan andra smala och vältränade inte får mage förrän sent och likadant om man har några trivselkilon är det ju inget konstigt om det dröjer lite längre. Alla får fina magar så småningom . Hur ligger moderkakan? Vissa bär ju bebisen mer inåt mot ryggen och då syns det ju mindre än om man bär den framåt mot magen .

Min mage ser också ut sådär ungefär, 22 hela veckor nu. Fått höra flera gånger denna veckan att min mage är så fin, kul att höra men har svårt för att folk ska TA på den liksom. Moderkakan fram, känner mig förvånansvärt smidig än, sprang efter bussen igår utan problem och klättrade upp i en container häromdagen:)

Kan bli lite trött i ryggen fram emot fredag på jobbet men kan väl inte begära för mycket, ha ha :)
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-09-11 23:03:48 följande:

Min mage ser också ut sådär ungefär, 22 hela veckor nu. Fått höra flera gånger denna veckan att min mage är så fin, kul att höra men har svårt för att folk ska TA på den liksom. Moderkakan fram, känner mig förvånansvärt smidig än, sprang efter bussen igår utan problem och klättrade upp i en container häromdagen:)

Kan bli lite trött i ryggen fram emot fredag på jobbet men kan väl inte begära för mycket, ha ha :)

Skönt att du också mår bra! Är bara en som velat känna på min mage ännu (en kompis) och hon frågade först så det gick bra. Jag känner mig okej med det men hoppas slippa folk som tar på en utan att fråga.
  • WiMe06

Har en liten gravidmage än så länge. Lite större än den på bilden. Så som magen är på bilden var jag när första sonen föddes. Så för mig största magen hittills vid den här tiden Går in i v 23 på måndag. Mitt nästa mål är v 25 för det är vad jag läst att bebis har goda chanser att överleva om det skulle födas.

Känner bebis tydligare nu och varje kväll jag går och lägger mig. Har börjat känna dem större buffarna lite utanpå magen. Men så fort jag lägger händerna på magen och vill känna henne sparka så slutar hon. Så retsamt :-P

Jag har nästa besök i början av okt, är då i v 25. Har börjat känna av en svag smärta runt underlivet när jag jobbat, antar att det är fogarna som börjat kännas.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)