• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-09-14 05:29:24 följande:
    Om det går att få ihop tänkte jag försöka åka en vardag, är ju ledig mitt i veckorna ibland. Och efter 17 nov är jag ju helt ledig, är det mindre folk då tror du?
    Jag vet inte. Har aldrig åkt en vardag men rimligtvis borde det vara bättre då. Kanske någon annan som vet?
  • Seven Costanza

Gick in i vecka 24 i lördags. Ikväll kunde min man känna sparkar för första gången! Tidigare har bebisen slutat precis när jag sagt att han ska känna, så han tyckte det var jättehäftigt och blev väldigt exalterad <3 Är ju vårt första barn så allt är ju nytt . Jag känner bebisen någon gång varje dag nu så det känns tryggt.

Har era respektive kunnat känna något än?

• Eleonor01

Är det bara jag som är jultokig eller e ni också sugna på julmat??? :) längtar som e tok till jul å lite extra i år givetvis. Julskinka Jansson pepparkaka å lite julmust hade gjort min dag :)

• Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-09-14 07:13:11 följande:

Är det bara jag som är jultokig eller e ni också sugna på julmat??? :) längtar som e tok till jul å lite extra i år givetvis. Julskinka Jansson pepparkaka å lite julmust hade gjort min dag :)

Julmat är inte min grej eftersom jag är vegetarian men jag tycker mycket om julpynt, så det ser jag fram emot . Här i USA ska de bara fira halloween och thanksgiving först innan de plockar fram julgrejer i affärerna, ska bli kul! Jag funderar på att passa på att vara extremt amerikansk och skaffa mig en sån där överdriven vit plastgran med glitter .
  • Hame
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-14 06:32:43 följande:
    Jag vet inte. Har aldrig åkt en vardag men rimligtvis borde det vara bättre då. Kanske någon annan som vet?
    Det är minst folk på vardagkväll, efter 17-17-30 börja det tunnas ut när alla långväga kunder åker hem. Tisdagar har jag för mig är statistisk allra bäst Glad
  • Hame

Känns som att tiden går fort nu, v.26 imorgon  Glad BM imorgon, känns som att det på något sett är första riktiga besöket, inskrivningen var ju så tidig och allt var fortfarande lite overklig. RUL gjorde vi inte med vår ordinarie barnmorska, så detta blir på något sett det första riktiga.  

Rotade fram alla kassar med bebiskläder i källaren igår och började sortera. När man har ett äldre barn känns de kläderna plötsligt så overkligt små Förvånad Höll flera plagg framför mig och tänkte, "detta måste vara stl 50", tittade på lappen och insåg chockat att det var stl 68.. 

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-09-14 07:13:11 följande:

Jag längtar som en tok, haha
    Julmat hade varit gott och lite julmust
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-14 10:16:27 följande:

Känns som att tiden går fort nu, v.26 imorgon  Glad BM imorgon, känns som att det på något sett är första riktiga besöket, inskrivningen var ju så tidig och allt var fortfarande lite overklig. RUL gjorde vi inte med vår ordinarie barnmorska, så detta blir på något sett det första riktiga.  

Rotade fram alla kassar med bebiskläder i källaren igår och började sortera. När man har ett äldre barn känns de kläderna plötsligt så overkligt små Förvånad Höll flera plagg framför mig och tänkte, "detta måste vara stl 50", tittade på lappen och insåg chockat att det var stl 68.. 

Åh, v 26, själv gick jag in i v 23 idag. Känner bebis tydligt varje dag och killarna bara väntar på att få känna bebis.

Håller med om kläderna. Hittade ett plagg i storlek 44 här hemma som mina stora barn hade som nyfödda och då var dem ändå lite stora precis i början, kunde inte ens förstå att dem haft dem kläderna, ser ju ut som små dockkläder.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-14 10:11:51 följande:
    Det är minst folk på vardagkväll, efter 17-17-30 börja det tunnas ut när alla långväga kunder åker hem. Tisdagar har jag för mig är statistisk allra bäst Glad
    Det handlar nog bara om ren tur då, så det är nog bara att chansa och åka
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-09-14 12:23:33 följande:

Jag längtar som en tok, haha

Julmat hade varit gott och lite julmust

Jag längtar mest efter julpysslet- la in semester på jobbet idag från den 14 december- det är bara tre månader kvar dit! Herregud- snart kommer våra bebisar!

WiMi- när du skrev julmust så fick jag nog min första gravidcraving- JAG MÅSTE HA JULMUST NU!!! :)

Kan man få tag i det nånstans- är så sugen på en kall julmust att jag storknar!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)