• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    WiMe06 skrev 2015-09-15 19:40:39 följande:

Det finns en bildtråd där många lägger in bilder, inte bara från denna tråden, men vi kanske kan fixa en bildtråd som är till denna tråden?

Annars heter den andra tråden (kopierade rubriken, om ni undrar varför texten blev konstig)

Din mage i bild och vecka. Intressant att se dessa skillnader.

Haha, texten blev vanlig när jag postade tråden.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-09-15 18:54:10 följande:
    Vilken fin mage smile1.gif
    Tack!
    Har också nästäppa och får nån konstig lukt i näsan emellanåt, tar nässpray ibland men tycker inte att det blir så mycket bättre.
  • MeEmmA
    Mariii skrev 2015-09-15 19:33:43 följande:
    Fin mage! Här är min :) ursäkta röran i rummet ;)

Undrar också om det finns ngn bildtråd? phps2dnBg70947.jpg
    Tack desamma, är så kul att titta på andras magar och jämföra. Jättefin mage har du!
  • WiMe06

Idag fick jag min grav.penning beviljad från f-kassan. Den 17 november blir min sista dag på jobbet

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-09-16 20:24:43 följande:

Idag fick jag min grav.penning beviljad från f-kassan. Den 17 november blir min sista dag på jobbet

Grattis, måste kännas skönt!
  • Seven Costanza

Det slog mig idag att jag har mindre än fyra månader till BF nu, så jag är ju faktiskt i sjätte månaden :-O Hur hände det haha? Har liksom mest känt mig plufsig men om man är i sjätte månaden är det ju okej att ha blivit rund .

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-09-16 20:24:43 följande:

Idag fick jag min grav.penning beviljad från f-kassan. Den 17 november blir min sista dag på jobbet smile1.gif

Grattis! Jag hoppas på att få iväg mina papper i veckan iaf.... Så du har kommit lite längre :)
  • Eleonor01
    Eleonor01 skrev 2015-09-16 20:49:15 följande:
    Grattis! Jag hoppas på att få iväg mina papper i veckan iaf.... Så du har kommit lite längre :)
    Hur lång handläggningstid var det ungefär?
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-09-16 20:40:14 följande:
    Grattis, måste kännas skönt!
    Känns jätteskönt. Nu ska bara alla papper om inkomst å sånt in med.

Imorgon har vi exakt 4 månader kvar till bf. Härligt att tiden går
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-09-16 20:50:44 följande:

Känns jätteskönt. Nu ska bara alla papper om inkomst å sånt in med.

Imorgon har vi exakt 4 månader kvar till bf. Härligt att tiden går

Ja jag tycker tiden går snabbt. Enda som jag tycker känns jobbigt är att det fortfarande inte är klart med vår sjukförsäkring här i USA fastän vi ligger på så mycket vi kan, så jag har inte ens kunnat boka något besök ännu. Har inte varit på något besök sedan i v 19 då jag var hos BM direkt efter RUL. Är i v 24 nu. Har förstått det som att många i Sverige inte har något besök under de här veckorna men sjukvården här kanske tycker man är vårdslös som får så långt mellan kontrollerna (vet ju inte vad de har för väntetider när vi väl får sjukvård).

Jag hade inte riktigt förstått att det skulle ta så lång tid att fixa sjukförsäkring; vi har varit här i fyra veckor nu och den ansvariga på min mans jobb sa att innan pappren var klara skulle man bara uppsöka sjukvård om det var akut, och det är det ju inte. Jag mår bra och känner bebisen varje dag så jag är inte orolig för bebisens skull, men tycker att det är olustigt om man ska uppfattas som att man inte bryr sig:
Svar på tråden BF Januari 2016 :)