• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-09-16 20:24:43 följande:

Idag fick jag min grav.penning beviljad från f-kassan. Den 17 november blir min sista dag på jobbet smile1.gif

Grattis!
  • minahjärtan0609

Jag har haft min lediga onsdag idag och det har varit så skönt! Tror faktiskt att jag kommer fixa att jobba fram till den 18 dec som planerat. Siktar in mig på det iallafall.

• Rouge

Hej alla glada mammor.

Jag  har några funderingar och hoppas på att ni kan hjälpa mig,
    Vilken försäkring har ni oh varför valde ni just den?

• amalie79
    Rouge skrev 2015-09-16 22:12:37 följande:

När har ni tänkt gå på mammaledighet och vad jobbar ni med?

Jag jobbar inom fastighet, på ett kommunalt hyresbolag. Jobbar med utemiljö och en del med hyresgästfrågor och sociala projekt. Hoppas kunna jobba fram till juletid ungefär
  • aurorasmamma
    Rouge skrev 2015-09-16 22:12:37 följande:

När har ni tänkt gå på mammaledighet och vad jobbar ni med?

Jag är undersköterska och jobbar heltid natt. Tänker gå början av december om ja få graviditetspenningen beviljad från dess. Annars tar ja ut några sem dagar bara. Har bf 10 Januari.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-09-16 21:00:26 följande:
    Ja jag tycker tiden går snabbt. Enda som jag tycker känns jobbigt är att det fortfarande inte är klart med vår sjukförsäkring här i USA fastän vi ligger på så mycket vi kan, så jag har inte ens kunnat boka något besök ännu. Har inte varit på något besök sedan i v 19 då jag var hos BM direkt efter RUL. Är i v 24 nu. Har förstått det som att många i Sverige inte har något besök under de här veckorna men sjukvården här kanske tycker man är vårdslös som får så långt mellan kontrollerna (vet ju inte vad de har för väntetider när vi väl får sjukvård).

Jag hade inte riktigt förstått att det skulle ta så lång tid att fixa sjukförsäkring; vi har varit här i fyra veckor nu och den ansvariga på min mans jobb sa att innan pappren var klara skulle man bara uppsöka sjukvård om det var akut, och det är det ju inte. Jag mår bra och känner bebisen varje dag så jag är inte orolig för bebisens skull, men tycker att det är olustigt om man ska uppfattas som att man inte bryr sig:
    Varför är du så rädd för att de ska tro att du är vårdslös? :(
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-09-16 20:49:48 följande:
    Hur lång handläggningstid var det ungefär?
    Det tog nästan 2 veckor. Jag skickade in dem så tidigt jag kunde för dem skriver på hemsidan att dem ibland har en handläggningstid på 30 dagar. Nu är ju det säkert ovanligt men det känns skönt att få allt klart för när du väl fått beviljat så får du tillbaka en hopa andra papper man ska fylla i och skicka tillbaka.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-16 21:43:26 följande:

Jag har haft min lediga onsdag idag och det har varit så skönt! Tror faktiskt att jag kommer fixa att jobba fram till den 18 dec som planerat. Siktar in mig på det iallafall.

Tack.
    Vad skönt att du känner att din lediga dag hjälper dig
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-09-16 21:00:26 följande:
    Ja jag tycker tiden går snabbt. Enda som jag tycker känns jobbigt är att det fortfarande inte är klart med vår sjukförsäkring här i USA fastän vi ligger på så mycket vi kan, så jag har inte ens kunnat boka något besök ännu. Har inte varit på något besök sedan i v 19 då jag var hos BM direkt efter RUL. Är i v 24 nu. Har förstått det som att många i Sverige inte har något besök under de här veckorna men sjukvården här kanske tycker man är vårdslös som får så långt mellan kontrollerna (vet ju inte vad de har för väntetider när vi väl får sjukvård).

Jag hade inte riktigt förstått att det skulle ta så lång tid att fixa sjukförsäkring; vi har varit här i fyra veckor nu och den ansvariga på min mans jobb sa att innan pappren var klara skulle man bara uppsöka sjukvård om det var akut, och det är det ju inte. Jag mår bra och känner bebisen varje dag så jag är inte orolig för bebisens skull, men tycker att det är olustigt om man ska uppfattas som att man inte bryr sig:
    Tråkigt att det dröjer med er försäkring.
    Jag har inte träffat min bm sen v 11 när jag var på inskrivningen. Har ju varit på ett läkarbesök emellan men det var ju bara för att prata om min tidigare havandeskapspenning så jag fick trombyl insatt och sen har jag ju gjort nupp och rul.
    Men varför tror du att dem skulle betrakta dig som vårdslös? Finns det ingen du kan fråga hur ofta dem gör kontroller så du slipper gå och oroa dig?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)