• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Är det någon mer som utbrott på sina stackars män ibland. Jag blir typ sårad av allt och ingenting. Jobbigt med alla hormoner och särskilt när det känns som ingen förstår att man har extremt mkt hormoner som påverkar kroppen i det här tillståndet. Har en rent ut sagt skitdag idag. Suck!!

• Mallis87
    MissHelene skrev 2015-09-18 21:40:00 följande:

Här har du en med ovanlig blodgrupp^^

Vad har du för blodgrupp? Har du tagit det där blodprovet där de kan se redan nu vad bebisen i magen har för blodgrupp?

Jag är 0negativ, och vid min förra grav fick jag vaccination efter förlossningen då dottern var positiv. Fick även göra extra blodprover under hela graviditeten så de skulle hålla koll på att vårt blod inte börjat blanda sig. Denna gången kunde de ju ta test o se redan nu vad bebisen har! Isåfall skulle man få vaccinationen redan i vecka 28 vad jag fattade det som!
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-09-18 22:48:03 följande:
    Tack, jag hoppas att det blir klart i nästa vecka. Jag vet inte vad det skulle kosta att betala själv men eftersom vi redan lagt ut ca 75 000 kronor nu i samband med flytten så vill vi helst undvika utgifter om det går. Men blir det inte klart nästa vecka får jag kolla upp vad det kostar och sedan boka ett besök ändå.
    Oj, det var verkligen ingen billig flytt så det förstår jag.
    Men det kanske går att kolla ditt blodtryck gratis på ett apotek och köpa urinstickor för ett par kronor så att du kan se att det inte finns äggvita i urinen? För övrigt om du känner bebis rörelser regelbundet och magen växer så gör det nog inget om du väntar med besök :)
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-09-19 10:26:10 följande:

Är det någon mer som utbrott på sina stackars män ibland. Jag blir typ sårad av allt och ingenting. Jobbigt med alla hormoner och särskilt när det känns som ingen förstår att man har extremt mkt hormoner som påverkar kroppen i det här tillståndet. Har en rent ut sagt skitdag idag. Suck!!

Såna dagar har man ibland- det bli bättre imorgon när alla hormoner har lagt sig :)

Min man är positivt överraskad- han var förberedd på dagen-innan-mens-humör i nio månader, jag tror jag haft tre dagar sen jag blev gravid då det varit totalt omöjligt- men annars känner jag mig mer harmonisk än vanligt (kanske för jag varit så trött, haha!)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-09-18 02:21:24 följande:
    Okej, så detta är alltså något som jag kanske missar nu då jag redan är i v 24 och inte har något bokat besök. Har alla ni ett besök bokat i v 24-25 för detta? Vet dock inte om man mäter SF-mått i USA fortfarande - var det inte det som vissa ansåg var lite omodernt?
    Min kompis som bodde i Utomlands när hon väntade första fick aldrig mäta magen utan dom gjorde ultraljud vid varje besök! Sverige har väl kanske kommit lite längre på den fronten och insett att de inte är hälsosamt med alla ul strålning! Min dotter genomgick massor av ul och vul i magen och hon är som dom säger att barn blir, vänsterhänt hehe! Inte för de spelar ngn roll men de är ju lite läskigt
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-09-20 07:04:55 följande:
    Min kompis som bodde i Utomlands när hon väntade första fick aldrig mäta magen utan dom gjorde ultraljud vid varje besök! Sverige har väl kanske kommit lite längre på den fronten och insett att de inte är hälsosamt med alla ul strålning! Min dotter genomgick massor av ul och vul i magen och hon är som dom säger att barn blir, vänsterhänt hehe! Inte för de spelar ngn roll men de är ju lite läskigt
    Tvärtom. Det är Sverige som ligger efter i utvecklingen.
  • amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-09-20 07:04:55 följande:

Jag har gjort flera ultraljud redan nu i v 23, hoppas jag får en vänsterhänt bebis då, för det är jag själv, så det vore ju enklast ;)
  • haannah
    amalie79 skrev 2015-09-20 09:02:16 följande:
    Jag har gjort flera ultraljud redan nu i v 23, hoppas jag får en vänsterhänt bebis då, för det är jag själv, så det vore ju enklast ;)
    Haha tänkte rent spontant också så! Vi har gjort flera ultraljud vi med, är också i v 23. Både jag och sambon är vänsterhänta så det vore kul om bebis också blev det :D
  • MeEmmA
    Eleonor01 skrev 2015-09-20 07:34:13 följande:
    Tvärtom. Det är Sverige som ligger efter i utvecklingen.
    "Strålsäkerhetsmyndigheten rekommenderar gravida att endast genomgå ultraljudsundersökningar när det finns ett medicinskt syfte och när nyttan med undersökningen är större än risken för skadliga effekter."

Finns mer att läsa om det på deras hemsida och jag tror inte att dom får skriva så utan vetenskaplig grund för det. Så Sverige ligger inte efter bara för att dom väljer att använda en säkrare metod med måttbandet.
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-09-20 11:17:48 följande:
    "Strålsäkerhetsmyndigheten rekommenderar gravida att endast genomgå ultraljudsundersökningar när det finns ett medicinskt syfte och när nyttan med undersökningen är större än risken för skadliga effekter."

Finns mer att läsa om det på deras hemsida och jag tror inte att dom får skriva så utan vetenskaplig grund för det. Så Sverige ligger inte efter bara för att dom väljer att använda en säkrare metod med måttbandet.
    Nä precis vad jag anser också! Att Sverige är före i att tänka på det bästa för barnet. Ganska självklart att strålning inte kan vara bra för barnet och av den anledningen måste jag säga att Sverige ligger i framkant på den fronten.

Vi genomgick ca 15 ul och vul under förra graviditeten, varje ultraljud var ångestladdat just för att ge strålningen... Vi väckte henne när hon var svår väckt med ultrljud
Svar på tråden BF Januari 2016 :)