• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Jag har upptäckt ett symtom som nog helt klart är hormonrelaterat. Jag är helt plötsligt vansinnigt kär i min sambo. Eller, jag älskar ju honom såklart vansinnigt annars med. Men att jag plötsligt tycker han luktar fruktansvärt gott bakom öronen eller att jag vaknar med näsan tryckt mot hans nacke och längtar efter honom hela dagarna måste nog vara delvis hormoner :D

Det gör ju inte sexlivet sämre precis :D

• mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-09-24 07:08:06 följande:

Jag har upptäckt ett symtom som nog helt klart är hormonrelaterat. Jag är helt plötsligt vansinnigt kär i min sambo. Eller, jag älskar ju honom såklart vansinnigt annars med. Men att jag plötsligt tycker han luktar fruktansvärt gott bakom öronen eller att jag vaknar med näsan tryckt mot hans nacke och längtar efter honom hela dagarna måste nog vara delvis hormoner :D

jag hade det så också för nån vecka sedan, LÄNGTAR tillbaks till det! Nu är jag mest sjukligt irriterad, arg och har ett enormt bekräftelse behov. orkar knappt vara med mig själv!!!
  • Hame
    MeEmmA skrev 2015-09-23 18:22:08 följande:

Jag har haft så känsligt tandkött och nu tror jag att det har blivit nån inflammation under en tand, gör skitont så det blir tandläkaren imorgon :( har varit väldigt känslig under varje grav men ändå klarat mig bra, får se hur detta slutar. Konstigt hur verkligen hela kroppen påverkas av att vara gravid!

Har fått riktigt ont i underlivet också, i själva blygdbenen, känns som att jag har fått några rejäla sparkar där o blivit gul o blå. Blir värst när jag har promenerat för mycket.

Haha ligger och ojar mig på soffan just nu, är så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Till råga på det är min sambo bortrest igen och jag måste ta tag i mig själv snart för att få ordning middag till barnen.

Det där med tänderna har jag också fått, min tandläkare sa att det var vanligt när man var gravid. Väldigt knasigt!

Smärtan i blygdbenet låter precis som foglossning. Om du vet att du ska promenera mycket en dag rekommenderar jag dig att skaffa ett foglossningsbälte. Bökigt om man ska växla mellan sitta, stå och gå men ska man gå en längre bit tycker jag det är toppen!
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-09-24 09:29:17 följande:
    jag hade det så också för nån vecka sedan, LÄNGTAR tillbaks till det! Nu är jag mest sjukligt irriterad, arg och har ett enormt bekräftelse behov. orkar knappt vara med mig själv!!!
    Pendlar också otroligt mkt, förra veckan var jag också irriterad och arg hela tiden och så fick jag världens utbrott på helgen sen. Och efter utbrottet har jag också känt mig sådär nykär i min man.

Lite jobbigt när man pendlar så men det tillhör väl
  • Kixpix
    MeEmmA skrev 2015-09-23 18:22:08 följande:

Jag har haft så känsligt tandkött och nu tror jag att det har blivit nån inflammation under en tand, gör skitont så det blir tandläkaren imorgon :( har varit väldigt känslig under varje grav men ändå klarat mig bra, får se hur detta slutar. Konstigt hur verkligen hela kroppen påverkas av att vara gravid!

Har fått riktigt ont i underlivet också, i själva blygdbenen, känns som att jag har fått några rejäla sparkar där o blivit gul o blå. Blir värst när jag har promenerat för mycket.

Haha ligger och ojar mig på soffan just nu, är så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Till råga på det är min sambo bortrest igen och jag måste ta tag i mig själv snart för att få ordning middag till barnen.

Då är vi två. Var hos tandis i mitten på augusti, fick diagnos graviditetsgingivit. Så fort jag tittar på tandborsten sprutar det blod ur munnen typ :/ förra veckan fick jag inflammation i min visdomstand, så var där två vändor innan jag fick rätsida på det.
    Nu har jag fått något annat skit på andra sidan. Har inte ont i någon speciellt tand utan jag har ont i hela käken, ont ner i halsen, öm på huden på kinden osv. Vet inte vad det kan vara, om jag håller på att bli sjuk eller det har med tänderna att göra. Fruktansvärt irriterande i alla fall!
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-09-24 07:08:06 följande:

Så är de för mig just nu också haha! Bara spritter i kroppen när jag tänker på honom haha! Vi är som två tonåringar här hemma haha
  • Krocki1
    mitthemligajag skrev 2015-09-23 12:40:44 följande:
    De är nog lväxtvärk du har, sammandragningar kommer och går och blir som en hård klump mitt på magen, men de håller i sig ngn minut och sen släpper dom! Så de är nog bara lite växtvärk :)
    Ja magen spänner inte, har haft lite sammandragningar efter min operation för 4 veckor sedan. Men nu är det bara molvärk. Var lite rädd att jag överansträngt mig när jag började jobba. 
    Från vila i 7 veckor till börja jobba heltid.

Är det någon mer än mig som ska ansöka om gravditetspenning?

Idag fick jag brev från f-kassan med min Sjukpenninggrundande inkomst. Jag fattar verkligen ingenting så jag ska nog ringa dom så de får förklara lite för mig =)
  • amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-09-24 11:54:48 följande:

Så är de för mig just nu också haha! Bara spritter i kroppen när jag tänker på honom haha! Vi är som två tonåringar här hemma haha

Ja men visst är det härligt!
    mirakelspektakel skrev 2015-09-24 09:29:17 följande:

Jag tror nog iof min sambo kan uppleva mig som alla de där sakerna ibland... :D
  • WiMe06

Börjar känna mig lite smått stressad över alla inköpen. Herregud liksom och det är drygt 3 1/5 månad kvar. Men det är så otroligt mkt annat nu med. Vi har 3 st som fyller år nu i oktober och sen alla julklappar. Ångrar nästan att jag inte började lite tidigare, haha!
    Kan inte fatta varför jag egentligen känner mig stressad men tror det har att göra med dem andra graviditeterna där jag inte hann blir färdig med "boandet" så jag känner en liten extra press att jag vill ha hunnit klart den här gången och att jag är förberedd även om bebis skulle komma tidigare.

• Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-09-24 17:01:57 följande:

Idag fick jag brev från f-kassan med min Sjukpenninggrundande inkomst. Jag fattar verkligen ingenting så jag ska nog ringa dom så de får förklara lite för mig =)

Vad är det du känner dig osäker på? Jag har ganska bra koll på SGI så jag kanske kan förklara grunderna. Deras telefonkö brukar vara rätt dryg .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)