• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-09-24 20:24:24 följande:

Börjar känna mig lite smått stressad över alla inköpen. Herregud liksom och det är drygt 3 1/5 månad kvar. Men det är så otroligt mkt annat nu med. Vi har 3 st som fyller år nu i oktober och sen alla julklappar. Ångrar nästan att jag inte började lite tidigare, haha!

Kan inte fatta varför jag egentligen känner mig stressad men tror det har att göra med dem andra graviditeterna där jag inte hann blir färdig med "boandet" så jag känner en liten extra press att jag vill ha hunnit klart den här gången och att jag är förberedd även om bebis skulle komma tidigare.

Förstår hur du tänker. Om jag var du hade jag fixat klart inför födelsedagarna, sedan fixat bebissakerna och sedan hade jag delegerat julklappsinköpen till min man. Reder han inte ut det särskilt bra så är det inte ditt problem . Jag hade helt enkelt sänkt kraven kring julen, fokusera på några bra klappar till era egna barn och sedan får det bli vad det blir med resten.

Detta är ju första barnet för oss och vi har slutat med julklappar mellan oss vuxna så jag brukar aldrig känna stress inför julen. Nu är det mer att det är trist att vi kanske kommer få fira ensamma om vi inte hittar några här i USA att fira med, för vår familj vill ju vänta med att komma över tills bebisen kommit, och själv får jag ju inte flyga så sent i graviditeten. Jag har inte heller fixat några inköp, förutom lite kläder. Räknar med att få en hel del i present .
  • aurorasmamma
    Krocki1 skrev 2015-09-24 17:01:57 följande:

Ja magen spänner inte, har haft lite sammandragningar efter min operation för 4 veckor sedan. Men nu är det bara molvärk. Var lite rädd att jag överansträngt mig när jag började jobba. 

Från vila i 7 veckor till börja jobba heltid.

Är det någon mer än mig som ska ansöka om gravditetspenning?

Idag fick jag brev från f-kassan med min Sjukpenninggrundande inkomst. Jag fattar verkligen ingenting så jag ska nog ringa dom så de får förklara lite för mig =)

Jag har sökt skickade in onsdags förra veckan och fick brev idag om att de är beviljat .

Ängående din SGI, när du fyllde in din årsinkomst vart fick du den summan från? Tänkte då ja gjorde tabben vid förra barnet att bara skriva min årsinkomst enligt deklarationen. Men de va ju fel så ja ringde vår lönesupport och fick rätt uppgift av dom. Gjorde så nu direkt och då funkade allt smidigt.
  • Hame
    WiMe06 skrev 2015-09-24 20:24:24 följande:

Börjar känna mig lite smått stressad över alla inköpen. Herregud liksom och det är drygt 3 1/5 månad kvar. Men det är så otroligt mkt annat nu med. Vi har 3 st som fyller år nu i oktober och sen alla julklappar. Ångrar nästan att jag inte började lite tidigare, haha!
    Kan inte fatta varför jag egentligen känner mig stressad men tror det har att göra med dem andra graviditeterna där jag inte hann blir färdig med "boandet" så jag känner en liten extra press att jag vill ha hunnit klart den här gången och att jag är förberedd även om bebis skulle komma tidigare.

Jag känner också lite julklappsstess! Mest att jag inte vill behöva fundera på det då, så nära att bebisen ska komma. Har redan börjat med julklapparna av den anledningen, är nästan färdig med barnen som man kan spontanhandla till. Värre att få vuxna att önska sig julklappar i september Glad
  • amalie79

Igår anmälde jag mig till gravidvattengympa.

Hade nog aldrig gjort det om det inte varit så att jag haft 3000 kvar i friskvårdspengar från jobbet. Är lite allergisk mot det där att träna i i grupp med andra men skulle det vara aptråkigt så förlorar jag ju inget på det.

Någon som gått på det någon gång som kan säga hur det är?

Och vad hade folk på sig? Kollade på baddräkt på nätet men alla var mörka o dyra. Inte min grej alls, kan man med att komma i bikini? Kan köpa en överdel eller låna, underdelarna på mina egna är inga problem att ha då min bak inte är större än iaf:)

• kindofnothing

Hej på er!

Så härligt att vi börjar närma oss bf nu, att alla är mer än halvvägs känns galet! 

Vi har fortfarande inte helt lyckats bestämma oss för barnvagn. Det står mellan Emmaljunga Super Viking eller Britax Go Next. Är det någon av er som hört/sett/har erfarenhet av den ene eller andre? Vi har verkligen stora beslutsproblem och det börjar ju bli dags att beställa snart. 

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-09-24 22:25:52 följande:
    Förstår hur du tänker. Om jag var du hade jag fixat klart inför födelsedagarna, sedan fixat bebissakerna och sedan hade jag delegerat julklappsinköpen till min man. Reder han inte ut det särskilt bra så är det inte ditt problem . Jag hade helt enkelt sänkt kraven kring julen, fokusera på några bra klappar till era egna barn och sedan får det bli vad det blir med resten.

Detta är ju första barnet för oss och vi har slutat med julklappar mellan oss vuxna så jag brukar aldrig känna stress inför julen. Nu är det mer att det är trist att vi kanske kommer få fira ensamma om vi inte hittar några här i USA att fira med, för vår familj vill ju vänta med att komma över tills bebisen kommit, och själv får jag ju inte flyga så sent i graviditeten. Jag har inte heller fixat några inköp, förutom lite kläder. Räknar med att få en hel del i present .
    Du har så rätt i det du skriver. Det är äldsta sonen, min man och min svärfar som fyller nu i oktober så prio är egentligen sonen. Jag och min man brukar inte köpa några direkta presenter till varandra, vi tänkte istället försöka komma iväg själva nån helg innan bebis kommer. Svärfar är inte så mkt för presenter han heller. Julklappar oss vuxna emellan har vi också slutat med, vi brukar ha ett julklappslotteri så vi brukar köpa en present för mellan 50-100 per vuxen och dem presenterna kan lika gärna mannen eller svärmor hjälpa mig med.

Jag och min svärmor tänkte ju försöka komma iväg till ullared framöver med och då tänkte jag försöka klara av det mesta med julklappar till barnen och nödvändiga bebissaker. Så jag vet egentligen inte varför jag känner mig stressad.

Tråkigt att fira själva men förstår situationen för era anhöriga med. Ni får passa på att bara njuta av en ensam sista jul på tu man hand annars
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-25 08:04:37 följande:
    Jag känner också lite julklappsstess! Mest att jag inte vill behöva fundera på det då, så nära att bebisen ska komma. Har redan börjat med julklapparna av den anledningen, är nästan färdig med barnen som man kan spontanhandla till. Värre att få vuxna att önska sig julklappar i september Glad
    Skönt att det inte bara är jag som redan känner stress, jo barnen går ju att spontanhandla lite mer till, har redan planer för barnen men får väl reda ut äldsta sonens födelsedagspresenter först, haha.
  • anaconda
    kindofnothing skrev 2015-09-25 10:10:01 följande:

Hej på er!

Så härligt att vi börjar närma oss bf nu, att alla är mer än halvvägs känns galet! 

Vi har fortfarande inte helt lyckats bestämma oss för barnvagn. Det står mellan Emmaljunga Super Viking eller Britax Go Next. Är det någon av er som hört/sett/har erfarenhet av den ene eller andre? Vi har verkligen stora beslutsproblem och det börjar ju bli dags att beställa snart. 

Då jag är Emmaljunga freak ut i finger topparna skulle jag säga Emmaljunga, har själv 3 st Emmaljunga vagnar just nu :)
  • Hame
    amalie79 skrev 2015-09-25 08:10:57 följande:

Igår anmälde jag mig till gravidvattengympa.

Hade nog aldrig gjort det om det inte varit så att jag haft 3000 kvar i friskvårdspengar från jobbet. Är lite allergisk mot det där att träna i i grupp med andra men skulle det vara aptråkigt så förlorar jag ju inget på det.

Någon som gått på det någon gång som kan säga hur det är?

Och vad hade folk på sig? Kollade på baddräkt på nätet men alla var mörka o dyra. Inte min grej alls, kan man med att komma i bikini? Kan köpa en överdel eller låna, underdelarna på mina egna är inga problem att ha då min bak inte är större än iaf:)

Jag går och tycker det är jättebra, jag kan röra mig utan problem trots foglossning Glad Hos oss finns det både baddräkter och bikinis, så kör på det du tycker är bekvämast! 
  • WiMe06
    kindofnothing skrev 2015-09-25 10:10:01 följande:

Hej på er!

Vi har köpt en emmaljunga super viking som står här hemma och det känns superbra, har också alltid älskat emmaljunga, var inte på helt annan vagn men föll tillbaka på emmaljungan hela tiden
Svar på tråden BF Januari 2016 :)