• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • FrökenBlå
    MeEmmA skrev 2015-09-21 08:58:15 följande:

Det kanske är lite så att hur säkert ett SF mått är beror lite på hur duktig bm man har. Jag gjorde aldrig TUL förra grav, men ett par dagar innan min son föddes så klämde bm på min mage och kände på honom, sa att det är en normalstor bebis på ca 3600 och ut kom en på 3670. Jag känner mig trygg med mvc här, gjorde många ultraljud med min första son utomlands men det kändes inte bättre för min del.

Samma för mig med, bm trodde att bebisen skulle väga ca 3800g och dottern vägde 3860g :)
  • himw

Idag har vi varit hos barnmorskan och fick lyssna på bebisens hjärta- så himla fint!

Sen bokade vi upp alla tider till BF- så overkligt när hon säger på de två sista tiderna i december; "ja, de här får vi se om vi ses på eller om bebisen kommit redan"

Jag har jättesvårt att greppa att vi snart kommer ha en liten hos oss- även om jag längtar som bara den :)

• amalie79
    himw skrev 2015-09-21 18:46:52 följande:

Idag har vi varit hos barnmorskan och fick lyssna på bebisens hjärta- så himla fint!

Sen bokade vi upp alla tider till BF- så overkligt när hon säger på de två sista tiderna i december; "ja, de här får vi se om vi ses på eller om bebisen kommit redan"

Jag har jättesvårt att greppa att vi snart kommer ha en liten hos oss- även om jag längtar som bara den :)

Min bm var mindre uppmuntrande, hon bokade sista tiden 19/1 ( har bf 15/1) och sa med beklagande röst: ja nu tror jag ju inte det blir den sista tiden men...
  • himw

Vår barnmorska bokade sista tiden den 4/1 och vi har BF den 3/1 så jag hoppas vi kommer ha den tiden så bebisen födds i januari men tror den kommer i december :)

• WiMe06

Oh idag är jag seg... Det är jobbigt att jobba kväll-dag nu har jag märkt. Kroppen orkar inte riktigt återhämta sig. Hade helst velat ligga kvar i sängen och bara soooova!!
    Får nog trappa upp lite på järntabletterna. Har tagit varannan dag nu men får nog börja med varje.

Denna kramp om nätterna är ju hemsk, fler som har det? Jag kan även känna av som domningar ibland på dagen, men det kan även vara i armarna. Precis som man liksom legat på armen länge eller suttit konstigt på benet.

• MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-09-22 05:58:24 följande:

Oh idag är jag seg... Det är jobbigt att jobba kväll-dag nu har jag märkt. Kroppen orkar inte riktigt återhämta sig. Hade helst velat ligga kvar i sängen och bara soooova!!
    Får nog trappa upp lite på järntabletterna. Har tagit varannan dag nu men får nog börja med varje.

Denna kramp om nätterna är ju hemsk, fler som har det? Jag kan även känna av som domningar ibland på dagen, men det kan även vara i armarna. Precis som man liksom legat på armen länge eller suttit konstigt på benet.

Stackare! Jag hade en massa kramper nästan varje natt i min förra grav. från den här tiden till slutet och det blev vara värre ( var tillslut som att senorna tvinnade sig i vaderna och man kände utanpå hur de stack ut, grät av smärta) :( kändes som världens träningsvärk sen på dagarna och precis som du skriver domningar. Kom inte på nått som gjorde det bättre. Hoppas att jag slipper denna gången, men tycker verkligen synd om dig!
  • Hame

Visst är det mysigt att lyssna Glad

Tycker också att det känns overkligt, tiden går så fort nu! Hoppas verkligen att vår blir en januaribebis. Ser på något sätt fram emot att fira jul med bara ett barn en sista gång, och  att hinna pyssla och boa lite under jullovet. Sedan, efter nyår, är jag nog mer redo Flört
  • aurorasmamma
    WiMe06 skrev 2015-09-22 05:58:24 följande:

Ät extra magnesium, kramp brukar bero på de så värt ett försök iallafall
  • WiMe06

Åh vad mysigt att lyssna. Känns som en evighet till jag ska till bm. Ska dit den 5 oktober. Det blir första besöket efter rul.
    Var det ditt första besök efter rul?
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-09-22 08:10:29 följande:
    Stackare! Jag hade en massa kramper nästan varje natt i min förra grav. från den här tiden till slutet och det blev vara värre ( var tillslut som att senorna tvinnade sig i vaderna och man kände utanpå hur de stack ut, grät av smärta) :( kändes som världens träningsvärk sen på dagarna och precis som du skriver domningar. Kom inte på nått som gjorde det bättre. Hoppas att jag slipper denna gången, men tycker verkligen synd om dig!
    Ja det är hemskt när man vaknar av det flera ggr per natt. Och precis som du säger så känns det som träningsverk sen dagen efter.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)