• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Vet någon hur det funkar om man sökt havandeskapspenning men sedan väljer att inte använda den? Har fått höra nu att det går att göra så och då söker jag nog för säkerhets skull. Baserat på mitt vanliga jobb så är det ingen tvekan om att jag får den. Men har ju fått lite andra uppgifter med som inte är så ansträngande.

Ang vagnar, brio happy kontra brio smile, någon som valt på dessa?

Eller annan vagn för absolut Max 6000 som är bättre?

• minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-09-27 15:36:51 följande:

Vet någon hur det funkar om man sökt havandeskapspenning men sedan väljer att inte använda den? Har fått höra nu att det går att göra så och då söker jag nog för säkerhets skull. Baserat på mitt vanliga jobb så är det ingen tvekan om att jag får den. Men har ju fått lite andra uppgifter med som inte är så ansträngande.

Ang vagnar, brio happy kontra brio smile, någon som valt på dessa?

Eller annan vagn för absolut Max 6000 som är bättre?

Vi stod och valde mellan smilen och Emmaljungan som vi köpte och det var absolut inget fel på smilen. Valet föll på e-l för att den passar våra behov bättre och kändes lite lyxigare. Men för 6000 så tycker jag absolut att du ska välja smilen.
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-27 16:27:15 följande:

Vi stod och valde mellan smilen och Emmaljungan som vi köpte och det var absolut inget fel på smilen. Valet föll på e-l för att den passar våra behov bättre och kändes lite lyxigare. Men för 6000 så tycker jag absolut att du ska välja smilen.

Mm, happy är ju betydligt klumpigare. Sambon framförallt blev förtjust i att smile är så liten ihopfälld. Smidig att få med sig i bilen!
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-09-27 09:35:08 följande:

Jo men det blev det =) Inte helt klart än om jag ska vara ärlig men när jag nötar in det blir det allt tydligare =) Jag tjänar ca 50 tusen mer än min sjukpenninggrundande inkomst., hur kan jag då räkna ut hur mkt jag får per dag? Eller det kanske är lättare att se om man loggar in på F-kassans hemsida.

För om jag förstått det rätt så är mina föräldrardagar lite högre än SGI då jag tjänar lite mer än den summan? 

Tjänar du 50000 mer än 333700 eller 50000 mer än 445000?
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-27 16:27:15 följande:
    En kompis till mig hade brio men dem sålde den och köpte en begagnad emmaljunga istället och dem ångrar inte sitt val, dem i sin tur har en bekant som har en smile och den är ranglig och låter typ jättemkt när dem är ute och går. Jag var inne på en smile för jag tyckte den verkade så smidig men försäljaren i butiken berättade att dem fått in jättemånga missnöjda kunder som köpt en smile, många hade haft problem med hjulen och att dem tyckte vagnen var ostabil. Kan ju säkert ha ändrat sig då det säkert uppdaterat vagnen. Slutade med att vi valde emmaljunga för det har vi haft innan och har aldrig haft ett enda problem, ingen punktering, vobblande hjul eller suffletter som strular.
  • amalie79

[quote=75808622][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-09-27 22:17:36 följande:[/quote-nick]En kompis till mig hade brio men dem sålde den och köpte en begagnad emmaljunga istället och dem ångrar inte sitt val, dem i sin tur har en bekant som har en smile och den är ranglig och låter typ jättemkt när dem är ute och går. Jag var inne på en smile för jag tyckte den verkade så smidig men försäljaren i butiken berättade att dem fått in jättemånga missnöjda kunder som köpt en smile, många hade haft problem med hjulen och att dem tyckte vagnen var ostabil. Kan ju säkert ha ändrat sig då det säkert uppdaterat vagnen. Slutade med att vi valde emmaljunga för det har vi haft innan och har aldrig haft ett enda problem, ingen punktering, vobblande hjul eller suffletter som strular.[/quot

Har hört detta med hjulen men det ska tydligen vara åtgärdat from 2014 års modell.

Killen i butiken som jag känner hade haft både happy och smile, han har 3 barn, och varit nöjd med båda.

Happy vet jag flera vänner som kan gå i god för men väljer vi den kommer vagnen aldrig kunna åka med på syskonens idrottsevenemang, ett klart minus.

Har inte direkt sett några Emmaljunga i vår prisklass annars kunde vi tänkt oss kolla. Verkar också svårt hitta en fysisk återförsäljare? Har inte funnits i någon av de butiker vi varit.

• mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-09-27 22:57:45 följande:

[quote=75808622][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-09-27 22:17:36 följande:[/quote-nick]En kompis till mig hade brio men dem sålde den och köpte en begagnad emmaljunga istället och dem ångrar inte sitt val, dem i sin tur har en bekant som har en smile och den är ranglig och låter typ jättemkt när dem är ute och går. Jag var inne på en smile för jag tyckte den verkade så smidig men försäljaren i butiken berättade att dem fått in jättemånga missnöjda kunder som köpt en smile, många hade haft problem med hjulen och att dem tyckte vagnen var ostabil. Kan ju säkert ha ändrat sig då det säkert uppdaterat vagnen. Slutade med att vi valde emmaljunga för det har vi haft innan och har aldrig haft ett enda problem, ingen punktering, vobblande hjul eller suffletter som strular.[/quot

Har hört detta med hjulen men det ska tydligen vara åtgärdat from 2014 års modell.

Killen i butiken som jag känner hade haft både happy och smile, han har 3 barn, och varit nöjd med båda.

Happy vet jag flera vänner som kan gå i god för men väljer vi den kommer vagnen aldrig kunna åka med på syskonens idrottsevenemang, ett klart minus.

Har inte direkt sett några Emmaljunga i vår prisklass annars kunde vi tänkt oss kolla. Verkar också svårt hitta en fysisk återförsäljare? Har inte funnits i någon av de butiker vi varit.

Min bästa vän kör också en brio smile, den låter, hon får punktering, ostabil och här på babyproffsen sa han att smile och happy är bland dom Sämsta vagnarna på marknaden...
  • mitthemligajag

Är de ngn som tänkt köpa cybex balios? Lite nyfiken bara hihi! Vi körde ett säkert kort och fortsatte från buffalo till donkey, känns tryggt med bugaboo. Man vet att man för en rejäl vagn utan konstigheter.

• amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-09-28 06:53:42 följande:

Min bästa vän kör också en brio smile, den låter, hon får punktering, ostabil och här på babyproffsen sa han att smile och happy är bland dom Sämsta vagnarna på marknaden...

Ja det är väl som med allt, man får vad man betalar för lite grann :)

Vad är tipset från er som redan har barn om man ska lägga Max 5-6000 på en vagn?

Mer än så kan och vill vi inte heller ge.

Ett måste är att den är smidig, liten ihopfälld.
  • somek
    amalie79 skrev 2015-09-28 08:20:59 följande:
    Ja det är väl som med allt, man får vad man betalar för lite grann :)

Vad är tipset från er som redan har barn om man ska lägga Max 5-6000 på en vagn?

Mer än så kan och vill vi inte heller ge.

Ett måste är att den är smidig, liten ihopfälld.
    Ni kan inte tänka er begagnad? Kan gå att få en fräsch Emma-Ljunga, Kronan eller liknande för det priset.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)