• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    himw skrev 2015-10-22 15:47:47 följande:
    Än så länge sitter mina ringar bra men det är nog för att jag svettas så mycket så jag hinner inte samla på mig så mycket vätska :)

Är det någon mer som har det så? Det är helt oberoende av om det är kallt eller varmt i ett rum- helt plötsligt kan jag börja svettas som efter ett spinningpass! Framför allt i ansiktet, på armarna (alltså på underarmarna- hur konstigt är inte det?) och på ryggen. Det är faktiskt pinsamt men på jobbet bara skrattar de åt mig när jag sitter och fläktar med papper och har servetter och torkar mig i pannan med ;)

Har haft det såhär i ett par veckor, är i v 30 nu, och har frågat min BM som tycker det är toppen att jag svettas istället för att samla på mig vätska och säger att en del har det såhär men framförallt efter förlossningen vid amning är det tydligen vanligt att man svettas rätt kopiöst.

Tänker att det måste vara en riktig varm unge som jag ruvar på :)
    Här är en till varm! Ush blir helt kokhet, kinkar runt på en ettåring dagarna i ända. Gick upp för 6 förbannad trappor idsg, en ettåring på höften och skötväskan på axeln. Svettattack och sammandragningar en timme efteråt haha! Kändes som jag var en elefant på 100 kg som kom konkandes
  • mitthemligajag

tipsar om lekmer! Har handlat varenda klapp därifrån i flera år! Om man börjar i tid så hittar man alltid bra rabatter och fri frakt erbjudanden!

Har redan börjat, förra helgen var de rabatt på babblarnas nya mjukis djur så dottern ska få sig några sådana!

• FrökenBlå
    kindofnothing skrev 2015-10-22 18:39:32 följande:
    Var där i lördags... KAOS! Kö in o ut... men vi fick tag på det mesta så det var skönt o "billigt"... åtminstone jämfört mez typ babyproffsen. Men tror en tisdag är mkt lugnare :)
    Usch! Vi ska dit imorgon och förväntar oss det värsta då :/ Men vi åker utan barn och har hela dagen på oss så ska försöka att inte stressa..
    Fått havandeskapspenningen beviljad och slutar den 1/11, insåg just nu att det bara är en vecka till!! Galet!! :D Oroar mig inte för förlossningen i nuläget utan mer för att mina föräldrar ska hinna hämta dottern innan vi måste iväg, de har ca 45 min till oss och vi har 30 min till sjukhuset..
  • minahjärtan0609
    FrökenBlå skrev 2015-10-22 22:00:42 följande:
    Usch! Vi ska dit imorgon och förväntar oss det värsta då :/ Men vi åker utan barn och har hela dagen på oss så ska försöka att inte stressa..
    Fått havandeskapspenningen beviljad och slutar den 1/11, insåg just nu att det bara är en vecka till!! Galet!! :D Oroar mig inte för förlossningen i nuläget utan mer för att mina föräldrar ska hinna hämta dottern innan vi måste iväg, de har ca 45 min till oss och vi har 30 min till sjukhuset..
    Ja detta med barnvakt är ju verkligen stressande. Våra barnvakter bor i Göteborg och vi en timme där ifrån. Sedan har vi 45 min till sjukhuset vi tänkt föda på. Fungerar på om det vore enklare att föda i Göteborg för vår del även om vi inte tillhör det sjukhuset. Är man fri att välja sjukhus? Vårat första barn är fött i Mölndal så det vore inte helt uteslutet...
  • MeEmmA

Jag har inte ens funderat på barnvakt än, men känner att vi tar det när det är dags :) bor 10minuter från sjukhuset och de flesta alternativa barnvakterna bor inom 5-15minuters avstånd, så det är bara att ringa runt då. Antar att svärmor är nr 1 för att hon ska få känna sig inkluderad (är en lite speciell person).
    Sist när jag skulle föda sa det pang och det forsade vatten överallt ganska så omgående när jag kom in på förlossningen, då ville han komma ut. Men det tog en timme att få ut han och nu när jag har kikat runt på lite information om förlossningar så förstår jag varför. Han kom med ansiktet före på vägen ut, kommer ihåg hur barnmorskorna stod och tittade mellan benen helt fascinerade och jag begrep inte varför men som jag har förstått nu är det väldigt ovanligt att barn föds på det sättet och det kan ta längre tid att krysta ut. Så min pojk var speciell, tur att jag inte hade en aning om riskerna med det bara :) man ska nog inte veta allt. Men om han hade legat normalt så betyder det att han hade kunnat komma ut ännu snabbare antagligen, hade bara värkar i en timma och först fattade jag inte ens att det var värkar eftersom att jag inte kände samma hemska tryck i ryggen som med mina tidigare två barn.

Var hos bm idag och hon frågade om jag hade några tankar kring förlossningen och jag kände bara att det går inte att bestämma i förväg nånting, utan det blir helt som det blir och det tar jag då. Alla förlossningar är så olika och det går inte att föreställa sig hur denna kommer att bli, ut ska bebis i vilket fall :)

• MeEmmA

Och förresten, köpte via blocket idag nästan ett helt oanvänt babynest och bärsjal för 500: tillsammans, känns som att jag har fyndat! Är det bara en till spjälsäng och nått fint klädesplagg att ha från BB kvar att köpa, men sängen får jag vänta med tills allt kaos med renoveringar är gjorda hemma.

• qatteriin

Mina föräldrar är redo att vara barnvakt, de bor drygt 20 minuter bort bara och är pensionärer så det är nemas problemas. Eftersom det tog 32 timmar sist så har jag inte en tanke på att det skulle kunna gå fort, även om jag hoppas det går något fortare den här gången förstås. Men det jag funderar på,som jag funderade på då med, är hur man vet att det är på g om det inte startar med vattenavgång som det gjorde för mig sist (och för mamma och syrran deras två förlossningar var). Ah det lär man väl märka så småningom om inte annat, haha. Vi har typ 10 minuter till sjukhuset med bil (förutsatt att vi inte blir hänvisade till den andra förlossningen i länet) så det ska väl inte vara några problem.

Minahjärtan: Man får väl önska sjukhus iaf om de inte ändrat sen 2012, vi födde också på Mölndal med ettan. Vad har ni närmast annars? Skulle ni vara i Gbg när det sätter igång så är det väl bara att ringa koordinatorn för Gbg - isf behöver ni ju inte säga att det var på g redan när ni åkte hemifrån, om det är så. Förresten har vi ju fritt vårdval så det borde inte vara några problem ändå, förutsatt att det finns plats.

Mitthemligajag: Hoppas de fått ordning på sitt lagersystem, har alltid varit nöjd med lekmer innan men nu skulle jag inte våga handla därifrån med tanke på hur mkt strul det varit med deras leveranser. Vet en massa folk som fått helt fel grejer levererade och där det inte blivit rätt ens tredje gången de skickat tillbaka...

Nu har vi fixat julklapparna på Gekås men blir det nåt mer blir det nog ABCleksaker, Blå Elefant eller helt enkelt Jollyroom. Där handlade vi alltid när vi bodde i Gbg för då kunde vi hämta varorna i lagershopen.

• WiMe06

Usch, dem befarar magsjuka på jobbet och jag är i tjänst heeela helgen. Vill absolut inte ha ngn jäkla magsjuka. Usch och fy!

Har börjat kika runt lite på nätet MJ istället för gekås. Gillar jollyroom. Har handlat en del från Lekmer också men aldrig haft problem med dem. Handlade lite på bamba i somras med och det fungerade bra. Hittade en sida som heter pinkorblue.se som hade bra priser men vågade inte beställa nåt därifrån efter att jag googlat lite om det. Det kändes inte helt seriös. Så håller mig nog till jollyroom, abcleksaker är ju också bra om man är ute efter julklappar till dem stora barnen.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-10-23 17:57:32 följande:

Usch, dem befarar magsjuka på jobbet och jag är i tjänst heeela helgen. Vill absolut inte ha ngn jäkla magsjuka. Usch och fy!

Har börjat kika runt lite på nätet MJ istället för gekås. Gillar jollyroom. Har handlat en del från Lekmer också men aldrig haft problem med dem. Handlade lite på bamba i somras med och det fungerade bra. Hittade en sida som heter pinkorblue.se som hade bra priser men vågade inte beställa nåt därifrån efter att jag googlat lite om det. Det kändes inte helt seriös. Så håller mig nog till jollyroom, abcleksaker är ju också bra om man är ute efter julklappar till dem stora barnen.

Vi har köpt en springcykel från pinkorblue och det gick vansinnigt snabbt, hemleverans och allt, så det gick bra för oss. Det var tidigt förra året iofs så det kan ju ha ändrats.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-10-23 18:14:46 följande:
    Vi har köpt en springcykel från pinkorblue och det gick vansinnigt snabbt, hemleverans och allt, så det gick bra för oss. Det var tidigt förra året iofs så det kan ju ha ändrats.
    Okej, för många verkar ha haft problem när dem beställt därifrån, men det kan ju ha ändrats.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)