• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    WiMe06 skrev 2015-10-22 12:27:36 följande:
    Ja, visst är det. Från första sammandragningen till andra sonen var ute tog det ca 2 h. Så jag är glad av att vi inte har mer än 15-20 min till sjukhuset. Men vi ska ju också lyckas rodda med barnvakt åt barnen och dem vi tänkt ha som barnvakt har 30 min till oss. Får väl lämpa av barnen hos grannen om det skulle krisa jättemkt, haha.

Jag är också extremt nålrädd. Första ggn ville jag förbereda med att emblakräm på eventuella stickställen. Vill ju såklart också vara smärtlindrande men inte till vilket pris som helst, haha. Mår illa av bara tanken på att lägga en Eda. Med första barnet hade dem beställt en Eda för barnmorskan tyckte absolut att jag behövde det, men eftersom det gick ganska snabbt så hann dem aldrig sätta den. Precis när narkosläkaren kom in i rummet skrek barnmorskan att det är försent, vi föddes barn här. Andra barnet hann vi inte ens fundera över ngt annat än lustgas.

Har aldrig ens hört talas om spinal så jag får kke läsa på lite om olika smärtlindring.
    Det var verkligen snabbt! Vår barnvakt bor 20 minuter härifrån men på "fel" håll gentemot förlossningen, så vi kan liksom inte lämna honom på vägen. Min mamma kan såklart komma hem till oss men vi får ju ändå vänta på henne i 20 minuter. Han är knappt 2,5 år så det går liksom inte att förbereda honom på att det kanske blir rörigt heller, han förstår inte riktigt. 

Jag var också rädd för sticket av EDA:n men det kändes inte allt förra gången. Vet inte om det var flax eller inte, men hoppas det blir så igen. 
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-10-22 12:32:18 följande:

Vilken bra stavning man får på vissa ställen, haha. Skyller på svullna fingrar och gravidhjärna.

Förresten är det ngn mer än jag som märker skillnad på händerna? Mina fingrar har svullnat ngt för jag kan inte ha vigselringen på mig längre.

Än så länge sitter mina ringar bra men det är nog för att jag svettas så mycket så jag hinner inte samla på mig så mycket vätska :)

Är det någon mer som har det så? Det är helt oberoende av om det är kallt eller varmt i ett rum- helt plötsligt kan jag börja svettas som efter ett spinningpass! Framför allt i ansiktet, på armarna (alltså på underarmarna- hur konstigt är inte det?) och på ryggen. Det är faktiskt pinsamt men på jobbet bara skrattar de åt mig när jag sitter och fläktar med papper och har servetter och torkar mig i pannan med ;)

Har haft det såhär i ett par veckor, är i v 30 nu, och har frågat min BM som tycker det är toppen att jag svettas istället för att samla på mig vätska och säger att en del har det såhär men framförallt efter förlossningen vid amning är det tydligen vanligt att man svettas rätt kopiöst.

Tänker att det måste vara en riktig varm unge som jag ruvar på :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-10-22 13:28:03 följande:

Quatterin och mina hjärtan -

Tack för svar

Det är väl allt folk jag får lite panik över också. Om vi åker hade vi tänkt åka den 18 november, det är ju en tisdag just innan barnbidrag och lön men det kanske är mkt folk iallafall. Och sen är jag tveksam över om jag ens orkar gå där inne i flera timmar. Är ju precis att jag orkar med jobbet som det är nu. Så det känns som det lutar åt nätshopping för mig också i år. Lugn och ro och man kan kika runt och kolla precis vilken tid på dygnet man vill

Vi bor ju i Göteborg så har nära, vi tänker köpa det mesta där. Åker flera gånger per år. Nästa fredag åker vi julklappsvängen, blir nog lite bebisgrejer med. Vår tanke är att hinna en vända till precis dagarna innan eller efter jul, början av januari. då är det jättelugnt där. Optimistiskt kanske men skulle något sätta igång så är det ju nära till Varberg:D
  • qatteriin

Jag är också tokvarm! Och svettas av ingenting, vi har väldigt kallt på jobbet så alla går med ylletröjor - utom jag. Haha! Men inte hjälper det, jag samlar på mig massor av vätska ändå. Tack och lov att det inte är sommar för då är det ännu värre för mig. Men jag har alltid haft lätt att samla på mig vätska. Har levt i stödstrumpor senaste sex veckorna typ. Problemet är bara att få på dem... smidig som ett järnspett ungefär.

Jag märker inget på händerna specifikt, men det är nog för att jag inte kunnat ha ringarna sen jag väntade sonen. Men jag är glad så länge jag inget märker, sist hade jag ju karpaltunnelsyndrom och var både svullen och vansinnigt fumlig i händerna.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-10-22 16:20:00 följande:
    Vi bor ju i Göteborg så har nära, vi tänker köpa det mesta där. Åker flera gånger per år. Nästa fredag åker vi julklappsvängen, blir nog lite bebisgrejer med. Vår tanke är att hinna en vända till precis dagarna innan eller efter jul, början av januari. då är det jättelugnt där. Optimistiskt kanske men skulle något sätta igång så är det ju nära till Varberg:D
    Skönt att ha nära, då hade jag nog inte heller tvekat men då vi har nästan 30 mil så känns det lite sådär att ge sig iväg om jag kke inte riktigt orkar. Och sparar jag inte så mkt på det så känns det som att det kan kvitta. En del ser det som en trevlig utflykt och visst det är det väl om man vet att man har orken och sådär men då min är sådär nu och jag inte riktigt känner för att knuffas med folk så vet jag inte om den blir så trevlig, kanske inte för resesällskapet iallafall. Haha.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-10-22 15:29:12 följande:
    Det var verkligen snabbt! Vår barnvakt bor 20 minuter härifrån men på "fel" håll gentemot förlossningen, så vi kan liksom inte lämna honom på vägen. Min mamma kan såklart komma hem till oss men vi får ju ändå vänta på henne i 20 minuter. Han är knappt 2,5 år så det går liksom inte att förbereda honom på att det kanske blir rörigt heller, han förstår inte riktigt. 

Jag var också rädd för sticket av EDA:n men det kändes inte allt förra gången. Vet inte om det var flax eller inte, men hoppas det blir så igen. 
    Ja, så går det lika snabbt denna ggn får barnvakten skynda sig in, haha. Våra bor åt rätt håll men ska vi möta upp dem så har dem ändå 20-25 min till sjukhuset.

Nej, det är klart, 2,5 är ju lite svårare att förklara, Våra är ju lite äldre så det går ju att förklara för dem på ett annat sätt, så skulle det krisa jättemkt och grannen är hemma så tror jag absolut inte hon skulle ha några problem att ta dem till barnvakten kommer in, om det inte är mitt i natten såklart.

Vad skönt att det gick bra när du fick edan sist, man kanske inte reflekterar så mkt över sticket när man har så mkt annat i tankarna och har ont utav värkarna.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-10-22 15:47:47 följande:
    Än så länge sitter mina ringar bra men det är nog för att jag svettas så mycket så jag hinner inte samla på mig så mycket vätska :)

Är det någon mer som har det så? Det är helt oberoende av om det är kallt eller varmt i ett rum- helt plötsligt kan jag börja svettas som efter ett spinningpass! Framför allt i ansiktet, på armarna (alltså på underarmarna- hur konstigt är inte det?) och på ryggen. Det är faktiskt pinsamt men på jobbet bara skrattar de åt mig när jag sitter och fläktar med papper och har servetter och torkar mig i pannan med ;)

Har haft det såhär i ett par veckor, är i v 30 nu, och har frågat min BM som tycker det är toppen att jag svettas istället för att samla på mig vätska och säger att en del har det såhär men framförallt efter förlossningen vid amning är det tydligen vanligt att man svettas rätt kopiöst.

Jag kan bli väldigt varm när jag jobbar. Lite av mina svullna fingrar kan säkert bero på att jag får exem så fort det blir lite kallt ute. Men jag har inte märkt ngt på benen ännu eller i ansiktet tex. Utan det är bara händerna.
  • kindofnothing
    WiMe06 skrev 2015-10-22 17:01:55 följande:

Skönt att ha nära, då hade jag nog inte heller tvekat men då vi har nästan 30 mil så känns det lite sådär att ge sig iväg om jag kke inte riktigt orkar. Och sparar jag inte så mkt på det så känns det som att det kan kvitta. En del ser det som en trevlig utflykt och visst det är det väl om man vet att man har orken och sådär men då min är sådär nu och jag inte riktigt känner för att knuffas med folk så vet jag inte om den blir så trevlig, kanske inte för resesällskapet iallafall. Haha.

Var där i lördags... KAOS! Kö in o ut... men vi fick tag på det mesta så det var skönt o "billigt"... åtminstone jämfört mez typ babyproffsen. Men tror en tisdag är mkt lugnare :)
  • Eleonor01
    himw skrev 2015-10-22 15:47:47 följande:

Man brukar säga att man bär på ett extra element. Därför man är varmare än normalt :))))
  • WiMe06
    kindofnothing skrev 2015-10-22 18:39:32 följande:
    Var där i lördags... KAOS! Kö in o ut... men vi fick tag på det mesta så det var skönt o "billigt"... åtminstone jämfört mez typ babyproffsen. Men tror en tisdag är mkt lugnare :)
    Hua, vad jobbigt, det hade jag aldrig orkat med nu. Mitt tålamod är inte riktigt som vanligt, haha. Känns som det lutar mer och mer åt nätshopping och leta fynd där istället.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)