• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Ni som varit eller känner någon som varit. Var Lego och typ geomag billigt i ullared?

• trollskogen

Hej jag skulle gärna vilja vara med här. Har Bf den 10 januari, andra barnet. Det blir 1 år emellan ????

• minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-10-24 15:22:03 följande:

Min första vikt var ju på kub i v 13 så får kanske lägga på något kilo, mellan v 13 och 26 var det 5 kg plus. Helt ok, mindre än jag väntat mig. Äter väl en del frukt plus juice några gånger i veckan, lite godis på helgen, annars inga cravings eller frosserier direkt .

Jag funderar, jag vet att det är olika i tråden,vissa jobbar deltid, Seven c är tjänstledig, osv, men är det någon mer som har svårt med den där biten att när man ska gå hem?

Jag har ju inte sökt hp, tänker att kan jag inte jobba hela vägen får jag försöka bli sjukskriven . Det är inga problem än, och jag har världens bästa chef som nästan känner sig som en mormor säger hon. Planen är att jag går hem 18/12 men är i tjänst året ut, tar föräldradagar från 1/1, bf 15/1.

Men nu sitter vi med planeringar osv för nästa år, massa roliga saker varav mycket påverkar mitt arbetsområde. Och det enda jag känner är en sådan besvikelse, jag kommer ju inte få vara med.

Försöker mana fram positiva bilder, hur jag kan mysa bebis när mannen går ut i kylan i februari, hur man kan stanna inne och titta ut på Göteborgsslasket o inte måste gå ut, att det är rätt tid att vara ledig när våren kommer det hjälper lite. :) men ser också ändlösa dagar framför mig där man sitter hemma med nada möjlighet att få vara vuxen.

Jag vet att jag kanske känner helt annorlunda sedan. Men just nu är det en sorg som tar energi från mig. Särskilt när manliga kolleger har åsikter om att jag vill börja jobba till hösten igen. Men det handlar ju också om att min sambo vill vara hemma och vi tjänar faktiskt mer på att jag jobbar rent ekonomiskt.

Jag tycker du ska gå tillbaka till ditt jobb precis när du känner att du vill det. Har du en sambo som vill vara hemma så är det ju en jättebra lösning. Alla trivs inte med att gå hemma. Allt beror ju på hur livet ser ut runtomkring, socialt nätverk mm.

Jag jobbar 4 dagar i vecka och då ca 8 Tim /dag. Jag kommer gå den 18dec men vara i tjänst till den 7jan. Om inte bebis bestämmer dig för att komma innan förstås. Skulle gärna gå 1dec men ska försöka hela vägen ut för mina elevers skull. Nu ska jag ha en veckas höstlov och vila upp mig.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-10-24 17:29:32 följande:

Ni som varit eller känner någon som varit. Var Lego och typ geomag billigt i ullared?

Lego är mycket billigare liksom de flesta leksakerna. Vi köpte ett stort turtles hus förra julen för 299 som kostade 800-900 på br. Kommer inte ihåg prisskillnaden på lego men det är mycket billigare om man jämför med butikspris. Vet inte hur mycket det skiljer från närbutiker dock.
    Jag kommer ev åka ner på fre kväll då vi oväntat fått barnvakt. Vill du att jag kollar något särskilt så kan jag göra det. Med reservation att vi inte orkar komma iväg då
  • minahjärtan0609
    trollskogen skrev 2015-10-24 17:42:52 följande:

Hej jag skulle gärna vilja vara med här. Har Bf den 10 januari, andra barnet. Det blir 1 år emellan ????

Du är välkommen!
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-10-24 18:07:53 följande:
    Lego är mycket billigare liksom de flesta leksakerna. Vi köpte ett stort turtles hus förra julen för 299 som kostade 800-900 på br. Kommer inte ihåg prisskillnaden på lego men det är mycket billigare om man jämför med butikspris. Vet inte hur mycket det skiljer från närbutiker dock.
    Jag kommer ev åka ner på fre kväll då vi oväntat fått barnvakt. Vill du att jag kollar något särskilt så kan jag göra det. Med reservation att vi inte orkar komma iväg då
    Yngsta sonen älskar lego, särskilt bionicle, ninjago och star wars. Så kommer du iväg får du jättegärna kika på vad dessa lego kan kosta. Det kanske är värt att åka ändå och hitta klappar till dem stora

Haha, det kliar i shoppingfingrarna
    Har ju inte köpt en enda sak till bebis nu på länge.
  • WiMe06

Välkommen hit
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-10-24 15:22:03 följande:

Min första vikt var ju på kub i v 13 så får kanske lägga på något kilo, mellan v 13 och 26 var det 5 kg plus. Helt ok, mindre än jag väntat mig. Äter väl en del frukt plus juice några gånger i veckan, lite godis på helgen, annars inga cravings eller frosserier direkt .

Jag funderar, jag vet att det är olika i tråden,vissa jobbar deltid, Seven c är tjänstledig, osv, men är det någon mer som har svårt med den där biten att när man ska gå hem?

Jag har ju inte sökt hp, tänker att kan jag inte jobba hela vägen får jag försöka bli sjukskriven . Det är inga problem än, och jag har världens bästa chef som nästan känner sig som en mormor säger hon. Planen är att jag går hem 18/12 men är i tjänst året ut, tar föräldradagar från 1/1, bf 15/1.

Men nu sitter vi med planeringar osv för nästa år, massa roliga saker varav mycket påverkar mitt arbetsområde. Och det enda jag känner är en sådan besvikelse, jag kommer ju inte få vara med.

Försöker mana fram positiva bilder, hur jag kan mysa bebis när mannen går ut i kylan i februari, hur man kan stanna inne och titta ut på Göteborgsslasket o inte måste gå ut, att det är rätt tid att vara ledig när våren kommer det hjälper lite. :) men ser också ändlösa dagar framför mig där man sitter hemma med nada möjlighet att få vara vuxen.

Jag vet att jag kanske känner helt annorlunda sedan. Men just nu är det en sorg som tar energi från mig. Särskilt när manliga kolleger har åsikter om att jag vill börja jobba till hösten igen. Men det handlar ju också om att min sambo vill vara hemma och vi tjänar faktiskt mer på att jag jobbar rent ekonomiskt.

Tycker ni ska lägga upp ledigheten precis som det passar er, det är väl jättebra om pappan också vill vara hemma en större del.
    Som minahjärtan skrev, alla trivs ju inte med att vara hemma länge.

Jag kommer nog vara hemma större delen utav tiden här. Längtar otroligt efter att få vara hemma. Så det enda rätta är att följa det som känns rätt för dig det är ju bara positivt att man trivs så bra på sitt jobb att man vill tillbaka snabbt, för mig är det tvärtom. Hoppas ledigheten ska ge mig chans att hitta ett nytt jobb.
  • qatteriin

Brukar ligga på ca 60-70% av vanliga butikers priser så riktigt bra! Olika för olika grejer säkert, mer populära varianter kke ligger lite högre. Frost-slottet låg på 349 och det har jag sett för typ 399 på erbjudande på ica maxi. Geomag var rätt rejält mkt billigare och fanns ganska bra utbud när vi var där. Lego fanns det mycket Minecraft och en hel del Star Wars, men inte så mycket "vanligt" lego, vi hade velat ha mer grundklossar men det fanns i princip inte (bara en låda med "specialgrundklossar").

Välkommen in!
  • FrökenBlå

Jag var i Ullared igår, tittade visserligen inte så mkt på vanligt lego utan mest duplo, men det är kanske lite samma prisklass. På många lådor va det nästan halva priset! Leksaker öht var väldigt billigt, även jämfört med näthandeln. Men självklart kan man ju hitta sakerna på nätet med om man har tur och lite is i magen! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)