• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

[quote=75972612][quote-nick]qatteriin skrev 2015-11-07 17:40:15 följande:[/quote-nick]Amalie79; ååååh fett avis på att du kunde åka på den lagerutförsäljningen, hade vi bott kvar så hade jag hängt på låset i torsdags när de började! Jag är tokig i Villervalla och sonen har nästan bara deras kläder (det går an nu när han är större och kan ha samma storlek i typ ett år eller mer, och jag köper mycket begagnat, men ändå). När vi bodde i Gbg handlade jag en hel del på outleten vid Järntorget men det handlar ju om tur att hitta rätt storlek.

Och jag tycker din mage ser alldeles lagom ut, inte pytteliten men inte jättestor, snarare behändig. Bara bebis liksom, till skillnad från min degklump. Folk har så mycket åsikter. När min bästa vän hade tre veckor till bf och vi slutade på det jobbet vi jobbade på, så kom folk med kommentarer om att det måste vara nåt fel på bebisen eftersom hon hade så liten mage. :-P Och ändå följde hon kurvan på sf-måttet. Märkligt.

det har varit så mycket inlägg att jag glömt tacka för din snälla kommentar om min mage :) jo det är mest alla andra som tycker den är stor:) för mig funkar det liksom.

Ja villervallas barnkläder är de absolut finaste! Min syster köper en hel del där till sina tjejer- hon fyndade massor på outleten då hennes minsta har 92 och allt var typ 80 och 92:) jag köpte mest filtarna o lite mössor.

Tyvärr så tycker sambon att deras kläder är hiskliga- jag är lite retro, han är det INTE.

Brukar använda Anna och Alex hus i solsidan att tjafsa om- jag skulle kunna flytta direkt in, han skulle bli tokig:) därför har vi inte alls retro hemma- ingen teak eller fina tyger :)

• Hame
    mirakelspektakel skrev 2015-11-09 11:17:06 följande:
    Lycka till! håller tummarna för dig. Jag fattar inte varför de krånglar med sjukskrivningarna för er. Jag har vart sjukskriven i evigheter och det har aldrig vart några problem, det är mer läkaren som övertalat mig att det är okej att inte gå till jobbet. Vet inte om det är för att jag har ett högriskjobb och därför får en räkmacka för att folk generellt tror min arbetsplats är farlig. Jag tycker att det är så fruktansvärt långtråkigt att vara sjukskriven... Känns som en evighet till bf.
    Läkarna har inte krånglat med mig, det var de som kom med förslaget och inte jag. Det är mest att det tagit sådan tid att få en tid hos läkarna för sjukskrivningen, de har insisterat på att det måste bokas ett 40 min långt möte och det var flera veckor innan jag fick tiden. Men nu är det gjort, hoppas bara att inte försäkringskassan strular, har aldrig varit sjukskriven förut så har inte haft så mycket kontakt med dem.
  • Hame
    himw skrev 2015-11-09 12:48:00 följande:

Här kommer ett riktigt gnällinlägg.

Jag är nu i vecka 33, jobbar bara halvtid sen ett tag då mitt blodtryck gick upp och bebisen inte mådde bra av att ha en mamma som stressade på jobbet.

Halvtiden har funkat superbra för mig men inte för jobbet som är under en omorganisation som bara kan beskrivas som fullständigt kaos. Mina 4 timmar som jag inte är där har inte blivit ersatta med någon utan mina kollegor har fått tagit det viktigaste jag inte hunnit med i mån av tid. Idag är det 5 veckor kvar tills jag går hem på semester i två veckor innan bebis kommer och min chef har fortfarande inte beslutat om vem som ska ersätta mig.

Bara detta kan få mig att bli väldigt stressad och frustrerad men jag har försökt tänka att det inte är jag som ska lösa det. Vi har gått på föräldrautbildning två gånger tisdagar fram till klockan halv 10- dessa dagar har jag skjutit min arbetstid och börjat halv 10 och jobbat 4 timmar- inget konstigt men chefen har väl mumlat lite.

I förra veckan bokade min BM om vår tid så jag fick gå en halvtimme ifrån jobbet- detta har jag kollat med facket och det har man ju rätt till att göra på arbetstid men min chef hade ingen förståelse alls och ville att jag skulle boka om tiden då jag bara skulle vara där 3 1/2 timme den dagen.

Idag hände ytterligare en liknande grej och stressen på jobbet, den oförstående chefen tillsammans med dom här JÄKLA foglossningarna gjorde att jag fick ett äkta hormonpsykbryt och storgrät i en timme när jag kom hem. Mannen kom hem och tröstade superbra så nu känns det bättre men just nu vill jag inte gå tillbaka till jobbet och det känns så sorgligt då jag trivs så himla bra annars och jag vill inte gå hemma på heltid så här länge innan bebisen kommer.

Jag har försökt att prata med chefen vid ett flertal tillfällen - men han har ingen förståelse alls och behandlar min sjukskrivning som nån slags obekväm ledighet. Sen blir jag orolig för hur min lilla bebis mår av detta då det har dragit och slitigt i magen de dagarna jag stressat mest.

Har ni några kloka ord?

Usch och fy för din chef! Jag hade försökt att bara ignorera honom, du har rätt att gå så bara gå. Annars får du "hota" med att sjukskriva dig på heltid. Säg att om detta verkligen inte funkar för dig så har vi ju inget annat val än att jag stannar hemma helt. Det är ju inte rätt mot dig att du ska kämpa med att pussla omkring med tider och sedan bara få negativt tillbaka. 
  • amalie79
    Hame skrev 2015-11-10 08:12:32 följande:

Läkarna har inte krånglat med mig, det var de som kom med förslaget och inte jag. Det är mest att det tagit sådan tid att få en tid hos läkarna för sjukskrivningen, de har insisterat på att det måste bokas ett 40 min långt möte och det var flera veckor innan jag fick tiden. Men nu är det gjort, hoppas bara att inte försäkringskassan strular, har aldrig varit sjukskriven förut så har inte haft så mycket kontakt med dem.

Fy vad är det för chef du har egentligen. Och kollegerna som måste sköta ditt jobb när du inte är där, det där är ju inte bra för någon. Verkar inte vara riktigt frisk den där arbetsplatsen, inget sunt klimat. Kanske egentligen är det som är felet snarare än chefen förresten.

Du gör ju en massa för att underlätta för chefen dessutom.
  • amalie79

Igår var det avslappning på vattengympan... Jo tjena. Jag kom direkt från ett möte ang. vår snöjour som startade denna veckan ( lättförtjänta pengar att ha jour när det är 9 grader och regn, he he, gav mig själv denna veckan eftersom jag gärna slipper ploga snö i v 34-35.....:)

Det var inte läge att ligga på rygg med fötterna på väggen och andas lugnt i ett mörkt rum. Kollade på klockan hela tiden. Och idag har jag jordens typ träningsvärk i ligamenten. Jag känner att det inte är något konstigt, det är bara sträckt och lite ömt typ:) var nog för dålig på slappna av... :)

Men något gott gjorde det nog för jag sov som ett barn hela natten, vaknade varken av katten eller blåsan :)

• Hame
    amalie79 skrev 2015-11-10 08:27:31 följande:
    Fy vad är det för chef du har egentligen. Och kollegerna som måste sköta ditt jobb när du inte är där, det där är ju inte bra för någon. Verkar inte vara riktigt frisk den där arbetsplatsen, inget sunt klimat. Kanske egentligen är det som är felet snarare än chefen förresten.

Du gör ju en massa för att underlätta för chefen dessutom.
    Gissar att det inte var mig du tänkte citera egentligen? Tungan ute Min chef som är så snäll haha Flört
  • amalie79

[quote=75983972][quote-nick]Hame skrev 2015-11-10 08:49:58 följande:[/quote-nick]Gissar att det inte var mig du tänkte citera egentligen?  Min chef som är så snäll haha [/

Nej men Gud nej det var det ju inte nej.:) blev tokigt där!!

• qatteriin

Amalie79; Ja hade också lätt kunnat flytta in där, haha! Vi har inte så mycket retro hemma helt enkelt för att jag inte gått in för inredning, vi har bott i den ena sletna hyresrätten efter den andra och jag kommer mig aldrig för, men detaljer och småinredning får gärna vara 60- och 70-tal. Och babynestet som jag sydde klart igår är äkta 70-talslakan....

Tufft med så olika smak, maken har inte så mycket preferenser utan säger mest att han gillar vad jag än köper, sonen också än så länge. Man får väl vara tacksam så länge det håller i sig, haha. Min mamma har också fastnat för Villervalla och hur bekvämt det är med webshopen, så sonen får ofta små presenter därifrån, det är toppen!

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-10 09:58:42 följande:

Amalie79; Ja hade också lätt kunnat flytta in där, haha! Vi har inte så mycket retro hemma helt enkelt för att jag inte gått in för inredning, vi har bott i den ena sletna hyresrätten efter den andra och jag kommer mig aldrig för, men detaljer och småinredning får gärna vara 60- och 70-tal. Och babynestet som jag sydde klart igår är äkta 70-talslakan....

Tufft med så olika smak, maken har inte så mycket preferenser utan säger mest att han gillar vad jag än köper, sonen också än så länge. Man får väl vara tacksam så länge det håller i sig, haha. Min mamma har också fastnat för Villervalla och hur bekvämt det är med webshopen, så sonen får ofta små presenter därifrån, det är toppen!

Det blev ju ursnyggt!!! :)
  • mirakelspektakel
    Hame skrev 2015-11-10 08:12:32 följande:
    Det låter bra :) Jag har inte heller vart sjukskriven förut, men FK har inte vart några problem alls. Tror inte att de kommer vara de mot dig heller med tanke på att det är rätt nära bf (beroende på hur man ser det, haha).
Svar på tråden BF Januari 2016 :)