• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-11 00:16:54 följande:

Så här blev mitt babywrap. Har svurit som få, symaskin har krånglat och jag har kräkts om vart annat....

åh, den blev ju jättefin, tygerna blev ju jättebra ihop
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-11-11 00:16:54 följande:

Så här blev mitt babywrap. Har svurit som få, symaskin har krånglat och jag har kräkts om vart annat....

Åh vad fin och gosig! Men jobbigt med kräkandet!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-11 06:00:03 följande:
    åh, den blev ju jättefin, tygerna blev ju jättebra ihop
    qatteriin skrev 2015-11-11 06:35:23 följande:
    Åh vad fin och gosig! Men jobbigt med kräkandet!
    Tack snälla, vi får se hur det ser ut när tjockis-panda blir ersatt med en liten bebis. Trodde aldrig att det skulle kunna hända men jag börjar faktiskt bli lite trött på det där molntyget... Vill dock sy ett spjälsängsskydd i samma tyg så att det matchar mobilen jag gjort som ska hänga över sängen.

Jag är så van vid att kräkas nuförtiden att det är lite som att behöva kissa liksom. Men kroppen gillade inte att sitta på golvet och mäta tyg och klippa till det.

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-11-11 08:37:18 följande:

Tack snälla, vi får se hur det ser ut när tjockis-panda blir ersatt med en liten bebis. Trodde aldrig att det skulle kunna hända men jag börjar faktiskt bli lite trött på det där molntyget... Vill dock sy ett spjälsängsskydd i samma tyg så att det matchar mobilen jag gjort som ska hänga över sängen.

Jag är så van vid att kräkas nuförtiden att det är lite som att behöva kissa liksom. Men kroppen gillade inte att sitta på golvet och mäta tyg och klippa till det.

Hehe ja tänk att man kan bli trött på moln! Vi har en Färg&Form-outlet här i närheten och jag brukar åka dit och titta men jag fastnar sällan för nåt.

Ajdå, ja jag är så tacksam att jag inte kräks, när jag väntade sonen kräktes jag en gång men den här graviditeten mådde jag knappt ens illa. Så himla skönt.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-11 09:18:52 följande:
    Hehe ja tänk att man kan bli trött på moln! Vi har en Färg&Form-outlet här i närheten och jag brukar åka dit och titta men jag fastnar sällan för nåt.

Ajdå, ja jag är så tacksam att jag inte kräks, när jag väntade sonen kräktes jag en gång men den här graviditeten mådde jag knappt ens illa. Så himla skönt.
    Haha, får väl gömma alla saker som jag sytt så jag inte ser det på ett par veckor till det är dags att använda, har ju trots allt amningskudde och babynest i samma tyg :)

vart finns det färg och form outlet?
    tänk vad olika man kan må när man är gravid. Jag läste i tråden " jag hatar att vara gravid" och vissa inlägg skrattade jag så mkt att jag höll på att kissa på mig. Så frigörande med ett ställe där kvinnor totalt gottar sig i misären som en del känner pga att de är gravida. Även fast jag inte hatar att vara gravid så känner jag igen väldigt mkt av deras maktlöshet, det är så mkt jag vill göra som mitt gravidmående sätter stopp för.
  • kindofnothing

Vilka fina saker ni syr! Själv överlåter jag allt syande till svärmor :)

BM hänvisade till vårdcentralen om ljumsken/området där inte blir bättre. Hon pratade lite om ljumskbråck. Jag berättade att en kollega haft så av foglossning o då sa hon att det kan det också vara.

Men jag fick större huvudbry o är jätteorolig nu. SF-måttet var 24 cm den 11/10. Nu va det 26 cm vilket hon tyckte va för lite (v. 29+6). Fick tid om en vecka för en ny mätning. Har gått från mittkurvan till nästan den nedre... så vae nog inte måttet i sig som oroade utan att det planat ut lite.

Vad tror ni? Nån som vart med om samma?

• mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-11-11 10:09:37 följande:

BM hänvisade till vårdcentralen om ljumsken/området där inte blir bättre. Hon pratade lite om ljumskbråck. Jag berättade att en kollega haft så av foglossning o då sa hon att det kan det också vara.

Men jag fick större huvudbry o är jätteorolig nu. SF-måttet var 24 cm den 11/10. Nu va det 26 cm vilket hon tyckte va för lite (v. 29+6). Fick tid om en vecka för en ny mätning. Har gått från mittkurvan till nästan den nedre... så vae nog inte måttet i sig som oroade utan att det planat ut lite.

va bra att de har koll på dig. Jag tycker inte du ska oroa dig för mkt, även fast det är lättare sagt än gjort. Om SF-måttet inte är bättre nästa vecka kommer du antagligen få göra ett tillväxt ultraljud och min UL-BM sa att av 9 fall av 10 som man gör det så är det absolut inte någon fara... 
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-11 08:37:18 följande:
    qatteriin skrev 2015-11-11 06:35:23 följande:Åh vad fin och gosig! Men jobbigt med kräkandet!

Haha, ja, tänk att man kan tröttna på tyg. Har alltid tyckt att molntyget varit så fint med har aldrig ägt en enda pryl med det tyget eller ngt från färg och form heller för den delen. Men klart har man flera saker med samma tyg tröttnar man kanske snabbare

Jobbigt att behöva kräkas hela tiden, har haft tur med mina grav. Dem två första mådde jag typ inte illa alls men denna har jag gjort det men inte så jag behövt kräkas.
  • WiMe06
    kindofnothing skrev 2015-11-11 10:09:37 följande:

Förstår din oro över måttet. Med min första graviditet låg jag under nedersta kurvan och på två besök hade mitt mått inte växt alls. Tror jag hade ett mått runt 28 i v 36. Tyvärr skötte min bm inte sin uppgift och jag fick inget tillväxtultraljud som man egentligen ska få om måttet inte ändrat sig på två mättningar.

Nu fick ju jag hf med första så dem fick sätta igång förlossningen i v 37 för det visade sig på ett ul att bebisen var tillväxthämmad, det berodde på att navelsträngen var för tunn och skrumpen på vissa ställen så flödet var inte tillräckligt till bebis.

Skönt att din bm tar måttet på allvar, håller tummarna att allt går bra. Det vanligaste är ju att det trots allt inte är ngn fara.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)