• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • himw
    Eleonor01 skrev 2015-11-11 21:07:49 följande:

Bristningar = kärlekens fartränder <3

Så gulligt!
  • WiMe06
    himw skrev 2015-11-11 20:59:21 följande:
    Hoppas timmarna går fort för dig!

Snart kan du vara hemma och bara ta det lugnt! <3

Vilken städfirma tog ni? Jag är så sugen på att göra likadant- putsade de fönstren också?
    Äntligen hemma i sängen, såå skönt. Haha.
    Bebis vaknade till liv när jag la mig nu med, haha. Förresten jag har också fått mkt mörka hårstrån på magen, jag såg det när det jag var hos bm sist och hon skulle lyssna. När jag låg där med magen i vädret så såg jag bara massa hårstrån som inte varit där innan. Haha.

Vi hade en städfirma som heter Söderåkra entreprenad och städ. Japp, dem putsade fönster med. Känns skönt faktiskt att ha unnat sig den hjälpen, lätt att hålla efter nu. Så jag kan verkligen rekommendera att ta hjälp med det nu såhär innan jul och bebis ankomst och sådär.
  • elinville

Hittade denna tråd precis, har BF 18/1, men blir inte klok - är denna tråd stängd för nya eller är det bara facebook-gruppen?

• Seven Costanza
    elinville skrev 2015-11-11 22:24:41 följande:

Hittade denna tråd precis, har BF 18/1, men blir inte klok - är denna tråd stängd för nya eller är det bara facebook-gruppen?

Bara fb-gruppen. Välkommen hit! Hur mår du?
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-11 21:48:04 följande:
    Äntligen hemma i sängen, såå skönt. Haha.
    Bebis vaknade till liv när jag la mig nu med, haha. Förresten jag har också fått mkt mörka hårstrån på magen, jag såg det när det jag var hos bm sist och hon skulle lyssna. När jag låg där med magen i vädret så såg jag bara massa hårstrån som inte varit där innan. Haha.

Vi hade en städfirma som heter Söderåkra entreprenad och städ. Japp, dem putsade fönster med. Känns skönt faktiskt att ha unnat sig den hjälpen, lätt att hålla efter nu. Så jag kan verkligen rekommendera att ta hjälp med det nu såhär innan jul och bebis ankomst och sådär.
    Bra att du unna dig städningen, nu är det bara 2 dagar kvar att jobba för dig!! 
    Hoppas att du inte tar ut dig för mkt nu bara!
  • mirakelspektakel

Jag har haft flera nätter i rad nu som jag inte kan sova. Vaknar hela tiden av att bebis far runt och sparkar mig... Jag tror att hon tror att hon är med i en mma-fight och är därför inställd på Amerikansk tid :) Nä men allvarligt talat, är det någon som har några tips för att sova bättre? 

• Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-11-11 20:35:08 följande:

Det här med bristningar: har läst att man kan få det även efter upp till ca två veckor efter förlossningen för att hormonbalansen håller på attt ändras, men OM man får bristningar, när är det då vanligast att man får dem? Min mamma fick inga under sina graviditeter men jag har ställt in mig på att få bristningar för jag fick det i tonåren på bröst och höfter, men än har jag inte sett några på magen? Är i v 32. Jag vet att man inte kan göra något för att motverka men vore intressant att veta när de vanligast kommer. Hoppas förstås slippa men det är väl bara att vänta och se.

Jag har fått fruktansvärda bristningar på rumpa, lår och vader. Men inte en enda på magen än så länge. Dessa bristningar dök upp tidigt, v17-18 kanske. Ser för jävligt rent ut sagt, så mycket är det. Men både jag och sambon tycker att de börjar blekna jämfört med innan. Vilket jag hoppas på!!!
  • Kixpix
    elinville skrev 2015-11-11 22:24:41 följande:

BF januari 2016 & januaribebisar 2016 är två andra grupper :)
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-11-12 00:59:08 följande:

Jag har fått fruktansvärda bristningar på rumpa, lår och vader. Men inte en enda på magen än så länge. Dessa bristningar dök upp tidigt, v17-18 kanske. Ser för jävligt rent ut sagt, så mycket är det. Men både jag och sambon tycker att de börjar blekna jämfört med innan. Vilket jag hoppas på!!!

Vad konstigt att du fått på massa andra ställen än magen. Har du samlat på dig mycket vätska? Aldrig hört att man fått bristningar på vaderna pga graviditet, känns ju så långt från magen. Skönt att de börjar blekna, hoppas de knappt syns snart!
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-11-11 23:04:07 följande:

Jag har haft flera nätter i rad nu som jag inte kan sova. Vaknar hela tiden av att bebis far runt och sparkar mig... Jag tror att hon tror att hon är med i en mma-fight och är därför inställd på Amerikansk tid :) Nä men allvarligt talat, är det någon som har några tips för att sova bättre? 

Jag har inget tips men samma problem. Sömnen är inte på topp just nu. Dessutom kommer sonen till oss i princip varje natt. Han är 6 år och börjar ta plats, likaså jag med min stora mage. Känner att jag borde ta tag i "problemet" men jag orkar inte. Det har liksom inte varit ett problem innan nu...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)