• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-11-09 07:16:18 följande:

Äntligen har vi påbörjat operation bebisrum! En kanske tok onödig sak egentligen men de bara tillhör liksom! Längtar tills de står färdigt och jag kan få boa ordentligt, ställa fram babyskyddet i väntan på första bilturen och liggdelen i väntan på vagnturen! Lillebror SKA sova där några gånger under dagen från några veckor. Haft så mkt problem att få dottern att somna på sitt rum så vi vill få i de som vana så vi slipper kampas om de igen om ett år :)

Hur gör ni med bebisrum? Vad har ni därinne? Vi kommer ha en smalare trollsäng hos oss i sovrummet och så en spjälsäng i hans rum, samt byrå och lite smått och gott ärvt från storasyster :)

Låter härligt att få inreda och sådär! Hur ska det se ut? När jag läste frågan tänkte jag förstås "haha vilket bebisrum?" för vi bor i en tvåa. Vi ska beställa en spjälsäng från Ikea att ha intill vår säng och that's it .

Var på Ikea idag men den sängen vi ville ha var slut så det blir hemleverans sedan. Köpte en skötbädd att ha på golvet i badrummet, två tiopack små frottéhanddukar, två filtar att vira in bebisen i och en filt som bebisen kan ligga/sitta på i vardagsrummet, underlakan och plastad frotté till spjälsängen och ett gosedjur . Har äntligen bestämt oss för barnvagn så det ska vi beställa nu snart, samt köpa bärsele. En av mammas väninnor ska göra ett babynest.

Mindre än två månader kvar till BF för mig nu (8/1). Känns overkligt!
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-09 06:22:40 följande:
    Konstigt! I all svensk info jag läst står det att alla som föder före de gått 37 FULLA veckor ska få antibiotikadropp oavsett om det är känt att de har GBS eller inte. Du borde alltså ha fått dropp vid båda dina förlossningar som jag förstått, men det fick du alltså inte? GBS ger i regel inga symptom hos kvinnan, men UVI kan vara ett symptom. Har ingen aning hur man testar för UVI för jag har inte testats för det utan jag testades ju direkt för GBS för det gör alla i USA. Det kan ju vara klokt att be din BM om att testas för GBS eftersom du redan fött två barn för tidigt och vid för tidig födsel är det väldigt vanligt att det beror på GBS som jag förstått det.
    Iofs skulle jag fått antibiotika vid andra förlossningen men dem hann aldrig sätta ngt innan det var dags att krysta ut honom
    Men dem nämnde aldrig ngt om gbs så jag vet ju inte ens om jag blev testad för det. Dem gjorde aldrig ngt efter han var född heller.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-09 06:45:47 följande:
    Åh jaa jag vill gärna se! Jag började faktiskt med babynestet igår, hade inte tillräckligt med stoppning så det blev inte färdigt, men sen ska det bli en sån där filt! Har beställt tygprover på ullfleece och bomullsfleece för jag är mer sugen på det än vanlig fleece, även om det är dyrt. Vad hade du för mått?
    Jag klippte 1x1 meter och det blev alldeles lagom för babyskyddet. Det är klart man ska välja det tyg man har. Jag tog tillslut den fleece jag hade hemma. Hittade ingen annat jag gillade.
  • WiMe06

Äntligen har vi påbörjat operation bebisrum! En kanske tok onödig sak egentligen men de bara tillhör liksom! Längtar tills de står färdigt och jag kan få boa ordentligt, ställa fram babyskyddet i väntan på första bilturen och liggdelen i väntan på vagnturen! Lillebror SKA sova där några gånger under dagen från några veckor. Haft så mkt problem att få dottern att somna på sitt rum så vi vill få i de som vana så vi slipper kampas om de igen om ett år :)

Hur gör ni med bebisrum? Vad har ni därinne? Vi kommer ha en smalare trollsäng hos oss i sovrummet och så en spjälsäng i hans rum, samt byrå och lite smått och gott ärvt från storasyster :)

Åh, vad mysigt med bebisrum. vi har inte ens ett ledigt rum, alla rum är redan upptagna. Så bebis får bo inne hos oss tills vi bestämt om vi ska bygga till ett loft eller göra om allrummet till sovrum.
  • Hame

32+5 idag, vad tiden går fort.. Idag ska jag till vårdcentralen för att fixa med mitt sjukintyg, hoppas det inte blir problem. Sedan ska jag till mvc och kolla så att inte sammandragningarna orsakat något med livmodertappen. Håll tummarna för både två Glad

• amalie79

Vi har inget rum till bebisen. Vi bor i en rymlig trea med ett rum till oss och ett till sambons killar. Vårt rum har dock bra plats för en byrå, en säng och någon hylla och kanske en fin tavla. En "babyhörna". Fast jag är inte där alls än att jag vill börja pyssla. Har inget sug alls efter det. Så jag fokuserar på jobbet fram till jul. Sen ska jag fixa de där sakerna. Just nu lägger jag alla saker i en stor Gekåspåse så länge.

Rum får bebisen när sambons börjar jobba igem våren 2017 och vi kan flytta. Killarna kommer varannan vecka så vill man kan man ju ställa in bebisen där ibland. Så gjorde min syster.

Barnens mamma har lagt alla tre barnen i samma lilla rum vilket killarna tycker är skitjobbigt. De är ändå 9 och 11 år. Det första de sa när de fick höra om vår bebis var att snälla säg att den inte ska sova med oss!

Men så skulle vi aldrig göra. Då kan ju inte de använda sitt rum.
  • qatteriin

Blir inget bebisrum här, iaf inte än på ett tag. Sonen fick eget rum när han var ett helt enkelt för att vi flyttade till en fyra då, så jag har ingen brådska, vi har inte direkt nåt tomt rum heller. Får se om de får dela sen eller om vi gör nån rokad och monterar ner vårt kontor/hobbyrum, men vi har så mycket prylar så jag vet inte om det är värt. Bebis får sova i spjälsängen med ena sidan mot min säng (de är på samma nivå), och vi har iaf gjort i ordning en av garderoberna så bebis har plats för kläderna.
    WiMe06 skrev 2015-11-09 08:06:10 följande:

Jag klippte 1x1 meter och det blev alldeles lagom för babyskyddet. Det är klart man ska välja det tyg man har. Jag tog tillslut den fleece jag hade hemma. Hittade ingen annat jag gillade.

Det var nog 1×1 meter på den tuten jag såg också så jag ska testa med det, ska bli spännande! Jag har bara jersey och lakansväv hemma så jag hoppas jag har tillräckligt med jersey för att ha som innerlager om jag bestämmer mig för det. Syr du mycket annars?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-09 08:46:14 följande:

Det var nog 1×1 meter på den tuten jag såg också så jag ska testa med det, ska bli spännande! Jag har bara jersey och lakansväv hemma så jag hoppas jag har tillräckligt med jersey för att ha som innerlager om jag bestämmer mig för det. Syr du mycket annars?

Jag sydde väldigt mkt kläder förrut när dem stora barnen var små och lite annat smått sådär. Men det blir aldrig ngt avancerat, haha. Så nu med bebis igen kände jag att suget kom tillbaka att sy hittils jag har sytt denna filten då, ett babynest och ett täcke. Tänkte få ihop ett par byxor med av uggletyget som blev över och sen funderar jag på en amningskudde. Syr du mkt?

Har hunnit sätta filten i babyskyddet redan så det blir bara bilder när det redan sitter där, men hojta om ni vill se hur den ut utanför babyskyddet så kopplar jag loss det isåfall. Men här är filten iallafall. Barnens docka fick agera bebis.

• WiMe06

Åh, fattar inte varför bilderna hamnar på fel håll, men hoppas ni kan se iallafall.

• kindofnothing
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 00:50:26 följande:

Någon som har som ilningar i underlivet? Började få det för någon dag sedan. Gör inte jätteont men känns obehagligt. Vad är det? Har också ont mitt i magen ibland, runt navelområdet.

Jag har som en punkt 1-2 cm in från ljumsken, från den ilar det varje steg jag tar eller lyfter benet. Är det nåt sånt du menar?

Är det någon annan som vet vad det kan va annars? Ska till bm på ons så får fråga då kanske, blir bara värre sen det kom i torsdags :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)