• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01
    kindofnothing skrev 2015-11-11 10:09:37 följande:

Vilka fina saker ni syr! Själv överlåter jag allt syande till svärmor :)

BM hänvisade till vårdcentralen om ljumsken/området där inte blir bättre. Hon pratade lite om ljumskbråck. Jag berättade att en kollega haft så av foglossning o då sa hon att det kan det också vara.

Men jag fick större huvudbry o är jätteorolig nu. SF-måttet var 24 cm den 11/10. Nu va det 26 cm vilket hon tyckte va för lite (v. 29+6). Fick tid om en vecka för en ny mätning. Har gått från mittkurvan till nästan den nedre... så vae nog inte måttet i sig som oroade utan att det planat ut lite.

Vad tror ni? Nån som vart med om samma?

Jag har exakt samma mått! Jag var Dock på tul för en vecka sedan. Om jag o te hade varit det hade min bm skickat mig på ett ul. Tösen i magen är alldeles lagom trots måtten i mitt fall iaf så var inte orolig. Det räcker att hon ligger neråt så ökar inte SF så mycket. SF är inget bra sätt att hålla koll tyvärr
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-11-09 07:38:13 följande:
    Låter härligt att få inreda och sådär! Hur ska det se ut? När jag läste frågan tänkte jag förstås "haha vilket bebisrum?" för vi bor i en tvåa. Vi ska beställa en spjälsäng från Ikea att ha intill vår säng och that's it .

Var på Ikea idag men den sängen vi ville ha var slut så det blir hemleverans sedan. Köpte en skötbädd att ha på golvet i badrummet, två tiopack små frottéhanddukar, två filtar att vira in bebisen i och en filt som bebisen kan ligga/sitta på i vardagsrummet, underlakan och plastad frotté till spjälsängen och ett gosedjur . Har äntligen bestämt oss för barnvagn så det ska vi beställa nu snart, samt köpa bärsele. En av mammas väninnor ska göra ett babynest.

Mindre än två månader kvar till BF för mig nu (8/1). Känns overkligt!
    Ja de är så mysigt hihi! Få plocka och grejja lite! Älskar att pyssla med alla möjliga saker så de är drömmen att få göra två barnrum! Det är tre vita väggar och så blev de en svart matt panelvägg :) postar en bild sen när de är lite saker på väggarna! Nu är de mest ett kaos
  • minahjärtan0609

Äntligen har jag loggat in på dator så jag kan se allt fint ni sytt. Jag är imponerad!

Här hemma boar jag för fullt men inte med bebisrum utan med de stora barnens rum. Fick ett ryck och kände stt jag bara måste göra om i deras rum innan bebis kommer

9 åringen ska få ett jättestort skrivbord så hon har plats både för sin dator och med allt pyssel hon sprider ut i hela huset. Hoppas på att få till lite snart förvaring så hon kan ha sakerna framme. Lillebror ska också uppdatera rummet från småbarnsrum till ett rum som passar en skolkille.

Har även varit hos bm idag och alla värden ser bra ut. Bebis har fixerat sig sedan sist vilket jag misstänkte och det kan var detta jag haft besvär med. Men hon lugnade mig med att det i te var farligt att vara igång, trots alla sammadragningar så jag känner mig lugnare nu. Sf mått i v 33 var 31 cm. Har bestämt mig för att fortsätta jobba men sjukskriva nig dagsvis när jag känner att jag behöver det.

• amalie79

1 an och 7 an är än så länge de enda jag känner igen ????

Vilka gulliga bilder ????

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-11-11 10:07:44 följande:

Haha, får väl gömma alla saker som jag sytt så jag inte ser det på ett par veckor till det är dags att använda, har ju trots allt amningskudde och babynest i samma tyg :)

vart finns det färg och form outlet?

tänk vad olika man kan må när man är gravid. Jag läste i tråden " jag hatar att vara gravid" och vissa inlägg skrattade jag så mkt att jag höll på att kissa på mig. Så frigörande med ett ställe där kvinnor totalt gottar sig i misären som en del känner pga att de är gravida. Även fast jag inte hatar att vara gravid så känner jag igen väldigt mkt av deras maktlöshet, det är så mkt jag vill göra som mitt gravidmående sätter stopp för.
    Utanför Örebro finns den outleten, inte så lätthittad online, hehe. Eller det är några månader sen jag var där sist så jag ska inte svära på att den finns kvar. Men tror de har sitt huvudkontor här.

Aaah jag älskar den tråden, haha! Jag hatar det mesta med att vara gravid, det är verkligen befriande att läsa om andra som inte heller tycker det är sådär mysigt. Jag tolererar att vara gravid eftersom jag vill ha barn, men hade jag levt med en annan kvinna så hade hon gärna fått bära barnen kan jag säga!!
    WiMe06 skrev 2015-11-11 12:23:13 följande:

Delar med mig av dessa härliga bilder, säkert nån mer än jag som känner igen sig, haha

mama.nu/artiklar/21-bilder-som-perfekt-beskriver-hur-det-ar-att-vara-hoggravid/&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=unspecified&subid=525963907

Åh jag måste sätta mig vid datorn så jag kan följa länken, vad nyfiken jag blev, haha!
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-11 15:06:32 följande:
    Jag känner igen mig i nästan alla, mycket igenkännande!
    Haha, jag med. Några var helt klockrena tycker jag.

Mysigt att pyssla med dem stora barnens rum. Härligt att ge dem lite extra uppmuntran såhär med innan dem får nytt syskon. Så det inte blir att allt fokus hamnar på bebisen.

Idag hade vi städfirman hemma och det var så sjukt härligt att komma hem, passade på att plugga på bibblan medan dem var hemma och städade, kände mig lite ivägen att vara hemma. Men var hemma och lämnande lite grejer innan det var dags att åka till jobbet och det var så rent och fräscht och luktade jättegott. Så det var skönt, lätt att hålla efter nu

Men Gud vad jag ångrar att jag inte sjukskrev mig resten utav veckan, så jobbigt att jobba, känner redan av ryggen och har bara varit här i 2 timmar. Ska vara här i 5 till. Suck!!!
  • Seven Costanza

Haha, kände inte igen mig i alla exemplen men de var väldigt roliga, tack för tipset!

Här i USA mäter man inte ens SF-mått så jag vet inte hur jag ligger till (i v 26 var det bra på UL i alla fall) men det kanske är så att alla här får tillväxtultraljud. Ska fråga vid nästa besök som är på onsdag, då är jag i v 32+4.

• amalie79

Kom just hem, har besökt 109 hyresgäster för att lämna över en present, vårt bolag fyller 65 år i år. Havererat på sängen nu, behöver jag säga att jag är rätt så mör i ryggen nu :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)