Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-12-03 07:24:57 följande:

Vilket var det man kan kräka av, epidural eller lustgas?

Lustgas... Min syster fick sitt andra barn för 2 1/2 år sedan, hon hade använt lustgas enbart vid första ( det var ju den som gick från noll känningar till bebis på 5 timmar) och gjorde samma med andra. På slutet så tappade hon greppet om verkligheten, fick känslor av overklighet, att hon inte var med, ena stunden stod hennes man bredvid, sen var han bara borta, trodde hon. Började må skumt. Antagligen för att värkarna kom så tätt så hon hann aldrig " komma ner" från lustgasen emellan liksom:) så hon la ifrån sig den för man vill ju gärna vara med mentalt när ens barn kommer liksom.
  • amalie79
    amalie79 skrev 2015-12-03 07:40:19 följande:

Lustgas... Min syster fick sitt andra barn för 2 1/2 år sedan, hon hade använt lustgas enbart vid första ( det var ju den som gick från noll känningar till bebis på 5 timmar) och gjorde samma med andra. På slutet så tappade hon greppet om verkligheten, fick känslor av overklighet, att hon inte var med, ena stunden stod hennes man bredvid, sen var han bara borta, trodde hon. Började må skumt. Antagligen för att värkarna kom så tätt så hon hann aldrig " komma ner" från lustgasen emellan liksom:) så hon la ifrån sig den för man vill ju gärna vara med mentalt när ens barn kommer liksom.

Eller, iaf må illa av den
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-03 07:55:17 följande:

Nej, verkligen inte. Det som är mest komiskt är ju när andra småbarnsmammor kan kläcka ur grodor ibland precis som att det skulle vara med okej då för dem har själva nyss varit gravida, eller som att dem totalt glömt bort när dem var det. Man kan verkligen inte påverka hur man blir i kroppen som gravid.

Mer respekt för den gravida kvinnans integritet tack!! Haha.

Är det skönt med vattengympan som gravid? Jag har gått på det när jag inte varit gravid och tyckte om det då. Är ni i varmvattenbassäng?

Ja det är skönt, rätt bra fart på det och man får träningsvärk efteråt, jag gillar det. Nej det är i den vanliga bassängen, temperaturen är 27,5 grader för att kroppstemperaturen inte ska bli för hög när man tränar. Vissa fryser och måste gå upp ibland, men för mig som är en kamin är det underbart :)

Trodde inte jag skulle tycka det var så roligt men målet är att starta med vanlig vattengympa sedan när möjlighet finns för jag hittar inte många träningsformer jag gillar- detta och zumba, men det har jag inte gått på sista året, var inte helt nöjd med stället.

Har hittat en grej jag tänker hänga på till våren, som finns här lokalt- Starka mammor. Man tränar med barnen med, utomhus, från spädbarn till ett par år. Någon som testat något sådant?

Pappor är tydligen också välkomna så man ska inte lura sig på namnet stod det:)
  • amalie79

Fick just kommentaren av en kollega att "men du, nu har magen sjunkit ordentligt"
    Ja det är det jag tyckt själv, googlade senaste igår på om det var normalt att den gör det redan nu, man har ju läst att den ska stå som högst i v 36?
    Men det var det tydligen. Det behövde inte alls betyda att bebis skulle komma tidigare än planerat- den får gärna hålla sig inne över jul och nyår, men samtidigt, efter denna vecka försöker de väl ändå inte stoppa det efter vad de sagt till mig, och bebisarna klarar ju sig bra då, så är inte rädd för just det där med för tidig födsel. Kom när du vill, mamma är lika rädd vilket som liksom :)

Tror ju att bebis ev håller på att fixera sig för det ilar som sagt bak i svansen med jämna mellanrum och känner även någonting fram nere i magen som jag inte känt innan, när jag gör vissa saker. Och så hicka i baken då.
    Fördel: mindre halsbränna nu för trycket uppåt känns mindre, nackdel: lite jobbigare köra flakmoped längre stunder  när det dunsar, osv, men men ,det är bara ett par veckor kvar med det så kan välja att gå mer istället- som tur är så har jag inga problem med det alls.

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 09:18:03 följande:

Spännande det där med värdeladdade ord. En av mina bästa vänner kallade mig för tjockis och jag reagerade inte ens på det, kom på det nu... I sammanhanget hon sa det så var vi iof 1.ensamma 2. Hon vet att jag själv lurat folk att jag inte är gravid utan gått upp i vikt. 3 sättet hon sa det på var så fullt med kärlek och innebörden som hon förmedlade var här kommer du med din fina mage, vad härligt.

Hade en kollega som jag inte kände väl sagt så hade jag nog tagit det lite annorlunda. Åter igen det där om att säga plumpna saker som blir helt fel. Bra att du berättade för henne vad som gällde för dig Q. 

Ja alltså, jag vet inte om just min kollega sagt så om jag varit stor som ett hus och gått upp 30 kilo. Jo, hon hade nog kommenterat det då med. De flesta andra säger att magen är stor men att det annars inte syns att jag är gravid- även de som inte säger saker bara för att vara snälla...

Hade en annan kollega ett tag som inte hade någon taktkänsla alls. Hon gick fram till en annan tjej på företaget första gången hon träffade henne och sa rätt ut: varför är du så tjock för, är du med barn?

Hon var alltså inte gravid alls, såg helt paff ut men fann sig och svarade nej, jag är bara tjock.

Så vissa saknar totalt social kompetens.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 09:24:52 följande:

Finns något liknande på SATS tror jag, använde man barnet som tyngd?

Tror det var lite sådant ja? Ska kolla igen lite närmare

Jag är lite allergisk mot ställen som sats och andra stora kedjor. Hamnar alltid på sådana där gamla kommunala idrottsanläggningar som luktar svett och lite mögel, och fullt med gamla damer från kommunala förvaltningar typ:)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 09:45:03 följande:

haha. jag är allergisk mot en del av människorna som går på SATS, "jag ska bara sminka mig och fixa håret innan vi går ut till gymmet!" De ser äcklade ut när de ser mig efter ett spinningpass, dyngsur av svett och inte ett hårstrå som ligger rätt. HAHA. Jag gillar Sats då de har fräscha lokaler och mkt valmöjligheter när det kommer till pass, samt att de flesta av mina vänner går dit och då blir träningen till något socialt. Jag har tillgång till sveriges typ lyxigaste polisgym på jobbet, men det känns dock sjukt olustigt att träna med sina kollegor, del för att jag känner mig tvungen att vara social och för att jag faktiskt inte känner att jag kan till 100% fokusera på träningen.

Ja särskilt de där som står och glor i speglarna samtidigt som de tränar, man kan nästan tro de har sex med sig själva samtidigt typ, blä!
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 10:02:06 följande:

Vad bra att få höra om dina erfarenheter ang kvaddlarna. Låter som något som jag ska stryka från min lista av tänkbara bedövningsalternativ. Är det någon mer här inne som har använt kvaddlar som bedövning? 

Jag uteslöt dem typ med en gång när en väninna sa hur vidrigt jävla ont det gör, att det var värre än något annat under förlossningen.

Vår bm på föräldrautbildningen hade haft kvaddlar vid sin förlossning. Hon erkände också att det gjorde jätteont att få dem, men hennes jobb var ju att upplysa om alla möjligheter och hon hade ändå tyckt effekten av dem var okej
  • amalie79

Jag har fått vara med och välja vem som ska tas in för mig när jag är borta. Min chef resonerar som så att min kollega tar en del av det jag gör administrativt med stöd av henne, chefen alltså, en annan tar över mitt projekt med hyresgästinflytande, med förhoppningen att jag är med på ett hörn iaf vad gäller mitt område, utemiljön. Så tar de in en "doer" till det praktiska, vår gamla sommarjobbare får ett vik tom sista september, så går vi omlott den månaden jag tänkt mig vara tillbaks. Eftersom jag inte planerar så lång ledighet så funkar den lösningen antagligen

Svar på tråden BF Januari 2016 :)