-
Skönt att ha nära, då hade jag nog inte heller tvekat men då vi har nästan 30 mil så känns det lite sådär att ge sig iväg om jag kke inte riktigt orkar. Och sparar jag inte så mkt på det så känns det som att det kan kvitta. En del ser det som en trevlig utflykt och visst det är det väl om man vet att man har orken och sådär men då min är sådär nu och jag inte riktigt känner för att knuffas med folk så vet jag inte om den blir så trevlig, kanske inte för resesällskapet iallafall. Haha.amalie79 skrev 2015-10-22 16:20:00 följande:Vi bor ju i Göteborg så har nära, vi tänker köpa det mesta där. Åker flera gånger per år. Nästa fredag åker vi julklappsvängen, blir nog lite bebisgrejer med. Vår tanke är att hinna en vända till precis dagarna innan eller efter jul, början av januari. då är det jättelugnt där. Optimistiskt kanske men skulle något sätta igång så är det ju nära till Varberg:D -
Ja, så går det lika snabbt denna ggn får barnvakten skynda sig in, haha. Våra bor åt rätt håll men ska vi möta upp dem så har dem ändå 20-25 min till sjukhuset.Hame skrev 2015-10-22 15:29:12 följande:Det var verkligen snabbt! Vår barnvakt bor 20 minuter härifrån men på "fel" håll gentemot förlossningen, så vi kan liksom inte lämna honom på vägen. Min mamma kan såklart komma hem till oss men vi får ju ändå vänta på henne i 20 minuter. Han är knappt 2,5 år så det går liksom inte att förbereda honom på att det kanske blir rörigt heller, han förstår inte riktigt.
Jag var också rädd för sticket av EDA:n men det kändes inte allt förra gången. Vet inte om det var flax eller inte, men hoppas det blir så igen.
Nej, det är klart, 2,5 är ju lite svårare att förklara, Våra är ju lite äldre så det går ju att förklara för dem på ett annat sätt, så skulle det krisa jättemkt och grannen är hemma så tror jag absolut inte hon skulle ha några problem att ta dem till barnvakten kommer in, om det inte är mitt i natten såklart.
Vad skönt att det gick bra när du fick edan sist, man kanske inte reflekterar så mkt över sticket när man har så mkt annat i tankarna och har ont utav värkarna. -
Jag kan bli väldigt varm när jag jobbar. Lite av mina svullna fingrar kan säkert bero på att jag får exem så fort det blir lite kallt ute. Men jag har inte märkt ngt på benen ännu eller i ansiktet tex. Utan det är bara händerna.himw skrev 2015-10-22 15:47:47 följande:Än så länge sitter mina ringar bra men det är nog för att jag svettas så mycket så jag hinner inte samla på mig så mycket vätska :)
Är det någon mer som har det så? Det är helt oberoende av om det är kallt eller varmt i ett rum- helt plötsligt kan jag börja svettas som efter ett spinningpass! Framför allt i ansiktet, på armarna (alltså på underarmarna- hur konstigt är inte det?) och på ryggen. Det är faktiskt pinsamt men på jobbet bara skrattar de åt mig när jag sitter och fläktar med papper och har servetter och torkar mig i pannan med ;)
Har haft det såhär i ett par veckor, är i v 30 nu, och har frågat min BM som tycker det är toppen att jag svettas istället för att samla på mig vätska och säger att en del har det såhär men framförallt efter förlossningen vid amning är det tydligen vanligt att man svettas rätt kopiöst.
Tänker att det måste vara en riktig varm unge som jag ruvar på :) -
Hua, vad jobbigt, det hade jag aldrig orkat med nu. Mitt tålamod är inte riktigt som vanligt, haha. Känns som det lutar mer och mer åt nätshopping och leta fynd där istället.kindofnothing skrev 2015-10-22 18:39:32 följande:Var där i lördags... KAOS! Kö in o ut... men vi fick tag på det mesta så det var skönt o "billigt"... åtminstone jämfört mez typ babyproffsen. Men tror en tisdag är mkt lugnare :)
-
Usch, dem befarar magsjuka på jobbet och jag är i tjänst heeela helgen. Vill absolut inte ha ngn jäkla magsjuka. Usch och fy!
Har börjat kika runt lite på nätet MJ istället för gekås. Gillar jollyroom. Har handlat en del från Lekmer också men aldrig haft problem med dem. Handlade lite på bamba i somras med och det fungerade bra. Hittade en sida som heter pinkorblue.se som hade bra priser men vågade inte beställa nåt därifrån efter att jag googlat lite om det. Det kändes inte helt seriös. Så håller mig nog till jollyroom, abcleksaker är ju också bra om man är ute efter julklappar till dem stora barnen. -
Okej, för många verkar ha haft problem när dem beställt därifrån, men det kan ju ha ändrats.qatteriin skrev 2015-10-23 18:14:46 följande:Vi har köpt en springcykel från pinkorblue och det gick vansinnigt snabbt, hemleverans och allt, så det gick bra för oss. Det var tidigt förra året iofs så det kan ju ha ändrats. -
Finns det något som är normalt tänker jag? Jag menar en graviditet är ju så väldigt individuell. Det finns ju dem som går upp 30-40 kg under hela graviditeten. Jag har hittills gått upp 5 kg sedan inskrivningen. Men ska man prata om medelmått tror jag man brukar säga mellan 10-15 kg under hela grav. Hur mkt av det som är normalt att gå upp sista trimestern vet jag inte riktigt. Tror mkt kan bero på om man samlar på sig vätska och så med.Seven Costanza skrev 2015-10-23 21:40:51 följande:Hur mycket är normalt att gå upp under de tredje trimestern? Jag går in i v 30 imorgon lördag och har gått upp 12 kg sedan plusset, men nu på tre veckor och en dag (dvs mellan mina vägningar hos BM) har jag bara gått upp 0,6 kg. Glad för det på ett sätt för jag tycker att jag redan gått upp mycket, framförallt i början vilket som jag förstått det främst är egen fettuppgång, men undrar ändå lite vad som är normalt. BM sa inget om min vikt så jag antar ju att det är okej men vill ändå höra om era BM har sagt något.
Är du orolig över vikten? -
Ni som varit eller känner någon som varit. Var Lego och typ geomag billigt i ullared?
-
Yngsta sonen älskar lego, särskilt bionicle, ninjago och star wars. Så kommer du iväg får du jättegärna kika på vad dessa lego kan kosta. Det kanske är värt att åka ändå och hitta klappar till dem storaminahjärtan0609 skrev 2015-10-24 18:07:53 följande:Lego är mycket billigare liksom de flesta leksakerna. Vi köpte ett stort turtles hus förra julen för 299 som kostade 800-900 på br. Kommer inte ihåg prisskillnaden på lego men det är mycket billigare om man jämför med butikspris. Vet inte hur mycket det skiljer från närbutiker dock.
Jag kommer ev åka ner på fre kväll då vi oväntat fått barnvakt. Vill du att jag kollar något särskilt så kan jag göra det. Med reservation att vi inte orkar komma iväg då
Haha, det kliar i shoppingfingrarna
Har ju inte köpt en enda sak till bebis nu på länge. -
Välkommen hittrollskogen skrev 2015-10-24 17:42:52 följande:Hej jag skulle gärna vilja vara med här. Har Bf den 10 januari, andra barnet. Det blir 1 år emellan ????