• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    himw skrev 2015-11-14 00:23:19 följande:

Jag fick sms om att jag kunde hämta Libros babybox igår och har BF den 3 januari.

Det här med storlek på amningsbhar har jag också funderat på- hur pass stor skillnad blev det för er som har barn innan?

Nästan ingen skillnad alls, köpte medium
    På amningstopparna och hade medium sen också:) men jag hade ingen riktigt bh!
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-11-14 09:53:05 följande:
    Minns inte vad det var för termometer! av guld kanske?? :D

Usch ser inte fram emot det där med amnings bh. Jag som egentligen avskyr bh! Så fort jag kommer hem så åker den av och sova i bh är vidrigt. Hoppas man blir en sådan där som bara läcker lite så kanske man kan komma undan med ett linne eller sova på uppsugande underlag. Så kan mam ha bh ute bland folk.

En kompis till mig bara rann och rann, det räckte inte ens med inlägg utan hon fick ha sådana där koppar på bröstet hon inte ammade med just då. Lille killens huvud var som en tennisboll bredvid ett bowlingklot när han åt, han hostade och skvätte och på två månader så var han tjock som en boll. :D små goa valkar överallt, det var typ ren grädde skojade vi om.
    Jag är precis som dig! Hatar bh och traskar alltid runt i mina calvin clein toppar hehe! Men jag köpte amningstoppar på Lindex som var underbara! Och i börjar läckte jag iaf så pass att jag inte kunde vara utan inlägg, sov på en handduk en gång när jag var trött på att ha den på mig... Det var... Inte så fräscht att vakna upp i massa mjölk fläckar. Men efter 5 månader av amning kändes de så sjukt konstigt att sova utan toppar sen, kände mig så otroligt blottad och naken haha
  • amalie79

Idag är jag jätteseg fast på ett skönt sätt. Sambon tog ett extra arbetspass, så vi gick en sväng i lokala köpcentrat på förmiddagen för att komma ut lite, sen åkte han. Barnen lämnade han hos farmor och farfar så nu ligger jag på sängen med ett megasudoku, lite godis och en katt på armen och en vid knäna typ. Härligt slö lördag behöver man ibland. :)

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-14 08:43:06 följande:
    Haha vatten, det är ju bra! Synd på blöjorna! Måste undersöka utbudet snart tror jag.

Jag sover med öronproppar emellanåt för att maken snarkar så förfärligt, men jag gissar att det som var med var såna där skumgummiproppar, dem gillar jag inte alls. Silikon ska det va!
    Ja, visst, haha! Förlossningsvatten kanske

Ja, det var skumgummiproppar i olika storlekar som fanns med i boxen.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-14 09:53:05 följande:
    Minns inte vad det var för termometer! av guld kanske?? :D

Usch ser inte fram emot det där med amnings bh. Jag som egentligen avskyr bh! Så fort jag kommer hem så åker den av och sova i bh är vidrigt. Hoppas man blir en sådan där som bara läcker lite så kanske man kan komma undan med ett linne eller sova på uppsugande underlag. Så kan mam ha bh ute bland folk.

En kompis till mig bara rann och rann, det räckte inte ens med inlägg utan hon fick ha sådana där koppar på bröstet hon inte ammade med just då. Lille killens huvud var som en tennisboll bredvid ett bowlingklot när han åt, han hostade och skvätte och på två månader så var han tjock som en boll. :D små goa valkar överallt, det var typ ren grädde skojade vi om.
    Haha, ja, det kanske det var

Nej, gullar inte heller det här med amningsbhar. Hatar att köpa vanliga bhs. Jobbigt när man läcker så mkt, hoppas man slipper det.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-14 12:34:14 följande:

Här är en hemsida med vad alla gratis boxar innehåller:

hejbaby.com/artiklar/gratis-boxar-vaskor-och-bags-till-blivande-foraldrar-babyprodukter-och-erbjudanden/

och en till med bilder som ger en tydlig inblick vad som är värt att skaffa och vilka man kanske kan skippa för att slippa alla telefonförsäljare och mejlspam.

lenakronvald.blogg.se/2015/may/babyboxar-den-ultimata-guiden-2.html

Som ni kan se kommer blöjorna med i libero/pampers boxar :)

Finns det Box från Pampers, jag har inte lyckats hitta ngn?
  • himw

En list-ligist som jag som ääääälskar att skriva listor och stryka när det är klart fick på riktigt en sann lyckokänsla idag när vi gjorde det sista på appens checklista och fick 100% klart.

Sen är det säkert massa som vi glömt och inte tänkt på men det på checklistan är klart! :)

Det sista vi gjorde var att beställa barnvagn- i sista stund såklart iom att vi velat mellan två olika sen vi var och kollade första gången när jag var i vecka 15.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-11-14 14:55:33 följande:

En list-ligist som jag som ääääälskar att skriva listor och stryka när det är klart fick på riktigt en sann lyckokänsla idag när vi gjorde det sista på appens checklista och fick 100% klart.

Sen är det säkert massa som vi glömt och inte tänkt på men det på checklistan är klart! :)

Det sista vi gjorde var att beställa barnvagn- i sista stund såklart iom att vi velat mellan två olika sen vi var och kollade första gången när jag var i vecka 15.

Haha, jag ääälskar också listor, har nog gjort om ullaredslistan 3 ggr tror jag. Jag har lite lätt panik över checklistan i appen för hittills har jag bara 33% avklarat!!! Och vill denna bebis som yngsta grabben ville så är det bara 4 veckor kvar! Kom på det igår. Så jag kände paniken komma lite lätt igår, haha!
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-11-14 15:12:37 följande:

Haha, jag ääälskar också listor, har nog gjort om ullaredslistan 3 ggr tror jag. Jag har lite lätt panik över checklistan i appen för hittills har jag bara 33% avklarat!!! Och vill denna bebis som yngsta grabben ville så är det bara 4 veckor kvar! Kom på det igår. Så jag kände paniken komma lite lätt igår, haha!

Men lyckan efter ni varit i Ullared och kan checka av mängder- det kommer bli toppen :)

Jag köpte ett par gravidtrosor i Ullared- svarta med en liten spets upptill- det var nog det bästa köpet! De är så himla sköna, mjuka och sitter perfekt över magen så missa inte dem!
  • qatteriin

Mirakelspektakel; Åh toppen, tusen tack för länkarna!! Hann inte sätta mig i förmiddags för gästerna kom, jättebra att få en guide!

Vad bra med Change och Twilfit, då har de ökat utbudet sen 2012 eller så hade jag bara otur då. Jag köpte på Eva nette men det var när jag bodde i gbg, ska kolla den andra sajten också!

Ja det blir nog mönsterpapper här, jag är för skadad av mamma syfröken för att försöka utan, haha! Särskilt med det här dyra tyget så vill jag vara säker på att det blir som det ska.

himw; Åh vad skönt!! Jag har typ 80% färdigt på den där checklistan, får nog vara nöjd med det ett tag, haha. Men nu till det viktiga; vad blev det för vagn?! Hälsningar barnvagnsnörden. Haha! Eller ja nörd och nörd, vi har bara haft fem vagnar till sonen... Två kvar nu. Och den sista vi köpt är min drömvagn, eeeeh just nu iaf, så jag får fantisera om andras vagnköp nu för det kan vara mina sista vagnar jag har hemma nu. Eventuellt. Om det inte kommer nåt bättre. Haha!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)