• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-13 21:37:31 följande:
    Jo det kan man ju tycka. Läkaren menade dock att det var helt ofarligt att vara igång och jobba. Men logiken säger mig att det är väl självklart att bebis vill stanna längre om man tar det lugnt. Har sjukskrivit mig nästa vecka iallafall, sen får jag se...
    Hur mår du efter helgen? Har du fått vila och har det hjälpt något?
  • himw
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 12:46:41 följande:

Jag håller med om att de flesta axelväskor i typ messenger stilen borde funka utmärkt att använda som skötväska även fast de inte är tänkta som det. Jag är helt öppen för att köpa en "vanlig väska" som fyller samma funktion, men jag vill gärna att den ska kunna extra knäcka som handväska med så jag har lite krav på hur den ser ut estetiskt. 

Jag fick denna väskan i våras- från Lindex, tänkte prova att ha den som skötväska men hade gärna haft den från Littlephant bara för att den är så snygg och livar upp :)

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-16 12:55:21 följande:

Vi hade en messengerbag från Stadium med sonen men nu blir det nog ingen. Kanske nån ryggsäck, sonens Mini-Kånken är superpraktisk men den får jag nog inte ta för honom, haha, så vi får väl köpa en till bebis (eller önska i doppresent och klara oss utan så länge). Vi har iofs kvar den vi hade till sonen men det blev så otympligt... kanske berodde på att jag överpackade den iofs.

Är det en tankevurpa att tänka att man ska väskan hängandes på vagnen alt över axeln? Eftersom både du och Elenore01 förespråkar ryggsäck?
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-11-16 13:00:16 följande:
    Jag fick denna väskan i våras- från Lindex, tänkte prova att ha den som skötväska men hade gärna haft den från Littlephant bara för att den är så snygg och livar upp :)
    Snygg! det är nåt i den stilen jag tänkt mig, med ordentligt blixtlås så att den klarar en regnskur, 
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 12:56:45 följande:
    Hur mår du efter helgen? Har du fått vila och har det hjälpt något?
    Tack för omtanken. Jag mår helt okej, väldigt mycket sammandragningar men bra. Känns som om jag hade kunnat jobba samtidigt som jag vet att jag mår bra av att vila. Känner mig helt uppvarvad och har svårt att koppla av. Tror att jag är mer stressad än jag anat.
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 13:01:28 följande:
    Är det en tankevurpa att tänka att man ska väskan hängandes på vagnen alt över axeln? Eftersom både du och Elenore01 förespråkar ryggsäck?
    Ryggsäck är mycket lättare att bära oavsett om du bär ett babyskydd eller de ligger i vagnen. Dessutom har man alltid händerna lediga. Jag la min väska under vagnen om jag inte ville bära den. Gillar inte att ha den hängande på handtaget. Bara i vägen tyckte jag så den jag köpte bytes ut väldigt fort. Sen när barnet går själv är det smidigt att ha ryggsäck istället för en skötväska. Dumt att behövs köpa två olika. Det är så jag resonerar iaf. Tycker det finns många onödiga prylar på marknaden
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-16 14:26:09 följande:
    Ryggsäck är mycket lättare att bära oavsett om du bär ett babyskydd eller de ligger i vagnen. Dessutom har man alltid händerna lediga. Jag la min väska under vagnen om jag inte ville bära den. Gillar inte att ha den hängande på handtaget. Bara i vägen tyckte jag så den jag köpte bytes ut väldigt fort. Sen när barnet går själv är det smidigt att ha ryggsäck istället för en skötväska. Dumt att behövs köpa två olika. Det är så jag resonerar iaf. Tycker det finns många onödiga prylar på marknaden
    JAg håller med om att det finns ett hav av saker man bara MÅSTE ha annars typ dör bebis, hahah. Det är därför det är så värdefullt att kunna bolla tankar med folk som har barn sedan innan. Jag gillar inte att ha ryggsäck på mig, hur praktiskt det än må vara... låter dock som jag ska leta rätt på en snygg typ shoppingväska som får extra knäcka som skötväska ist.

Håller precis på att tvätta upp och sorterar alla bebiskläder som vi fått ärva. Finns typ inget i stl 50-56, antar att man bör ha lite kläder i vart fall stl 56? och nåt plagg i stl 50? Man vet ju inte vilket format bebis kommer ut i, men det skulle vara skönt att ha nåt som passar med sig till bb?
  • qatteriin

mirakelspektakel;Jag tänker att det är en smaksak, men mina resonemang är mycket i stil med det Eleonor01 skriver. Dessutom avråder ju många vagntillverkare från att ha väskor hängande på handtaget pga tipprisken, jag vet att vår vagn var nära att tippa en gång med tungt lastad väska och efter det åkte den alltid i varukorgen ändå. Jag gillar inte axelväskor för ryggens skull även om jag ofta har det ändå när jag inte har foglossning, föredrar alltid ryggsäck.

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 14:52:16 följande:

JAg håller med om att det finns ett hav av saker man bara MÅSTE ha annars typ dör bebis, hahah. Det är därför det är så värdefullt att kunna bolla tankar med folk som har barn sedan innan. Jag gillar inte att ha ryggsäck på mig, hur praktiskt det än må vara... låter dock som jag ska leta rätt på en snygg typ shoppingväska som får extra knäcka som skötväska ist.

Håller precis på att tvätta upp och sorterar alla bebiskläder som vi fått ärva. Finns typ inget i stl 50-56, antar att man bör ha lite kläder i vart fall stl 56? och nåt plagg i stl 50? Man vet ju inte vilket format bebis kommer ut i, men det skulle vara skönt att ha nåt som passar med sig till bb?

Vi lånade nästan allt i stl 50/56 av min systet så jag fick köpa allt nytt, så synd! Ja en del av de mindre stl är bra att ha. Beror ju som sagt på bebis stl och eftersom min man var 56 cm lång hade vi räknat med att bebis kunde bli det, nu var sonen bara 52 och alldeles på normalkurvan både på vikt och längd så han kunde ha 50 i några veckor och sen 56 under ganska lång tid. 56 var i största laget i början men det gick ju. Får väl se om vi får en jättebebis den här gången, då kommer jag ha en massa sött som aldrig kommer användas. Men det går ju lätt att sälja iaf. Sonen var en kräkbebis så det behövdes en del ombyten...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)