• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609

Liberos box levde upp till min förväntan! Den innehöll ett paket med blöjor, tvättservetter, tvål och lotion båda i lite större småförpackningar ( inga trestprover), en hängleksak till vagn, amningsinlägg och ett riktigt paket med bindor. Kanongejer.

• amalie79
    himw skrev 2015-11-14 15:16:40 följande:

Men lyckan efter ni varit i Ullared och kan checka av mängder- det kommer bli toppen :)

Jag köpte ett par gravidtrosor i Ullared- svarta med en liten spets upptill- det var nog det bästa köpet! De är så himla sköna, mjuka och sitter perfekt över magen så missa inte dem!

Jag kollade på dem men så såg jag sambon rysa till ???? Är så varm också att ett lager tyg till över magen skulle få mig att svettas än mer ( jag är varmblodig i vanliga fall ska sägas)

Jag kör med hipsters av lägsta modell, som sitter under magen istället. Kan ha mina vanliga trosor bara de är låga.

Men de ser väldigt sköna ut det håller jag med om :)
  • WiMe06
    himw skrev 2015-11-14 15:16:40 följande:
    Men lyckan efter ni varit i Ullared och kan checka av mängder- det kommer bli toppen :)

Jag köpte ett par gravidtrosor i Ullared- svarta med en liten spets upptill- det var nog det bästa köpet! De är så himla sköna, mjuka och sitter perfekt över magen så missa inte dem!
    Haha, ja, det blir som himmelriket för en stund

Aha, okej, får kolla in dem då, annars är jag inte mkt för kläder som sitter högt upp på magen, gillar låga hipsters bäst. Men muddra på mammajeansen är ju sjukt skön
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-14 19:18:20 följande:

Liberos box levde upp till min förväntan! Den innehöll ett paket med blöjor, tvättservetter, tvål och lotion båda i lite större småförpackningar ( inga trestprover), en hängleksak till vagn, amningsinlägg och ett riktigt paket med bindor. Kanongejer.

Låter jättebra ju, bara såna där nödvändiga prylar som inte är särskilt roligt att köpa. Tänkte kika om bindor när vi åker till ullared. Vanliga har dem ju men om dem har modell större t.ex.
  • himw
    amalie79 skrev 2015-11-14 20:18:28 följande:

Jag kollade på dem men så såg jag sambon rysa till ???? Är så varm också att ett lager tyg till över magen skulle få mig att svettas än mer ( jag är varmblodig i vanliga fall ska sägas)

Jag kör med hipsters av lägsta modell, som sitter under magen istället. Kan ha mina vanliga trosor bara de är låga.

Men de ser väldigt sköna ut det håller jag med om :)

Alltså om jag ska vara ärlig så tog jag med dem till korgen för att skoja med min man för jag har alltid retat mina närmsta att de blir så bekväma när de har varit gravida/fått barn men sen tänkte jag att det kanske kan vara bra och ha ifall att, jag har också bara hipsters i vanliga fall men nu går det inte alls- tycker det är obehagligt när något sitter åt vid magen.

Men dessa trosor- när magen kom ångrade jag så att jag inte köpte mängder av dem, de är bäst :)

Men man är ju inte supersexig i dem; naveltrosor tillsammans med strumpbyxor som sitter precis under brösten och stödstrumpor- mina mornar innan jag klätt på mig och går omkring i denna utstyrsel skrattar jag åt mig själv och har bekänt för kompisarna att jag också gått över till bekvämlighetssidan :)
  • himw

himw; Åh vad skönt!! Jag har typ 80% färdigt på den där checklistan, får nog vara nöjd med det ett tag, haha. Men nu till det viktiga; vad blev det för vagn?! Hälsningar barnvagnsnörden. Haha! Eller ja nörd och nörd, vi har bara haft fem vagnar till sonen... Två kvar nu. Och den sista vi köpt är min drömvagn, eeeeh just nu iaf, så jag får fantisera om andras vagnköp nu för det kan vara mina sista vagnar jag har hemma nu. Eventuellt. Om det inte kommer nåt bättre. Haha!!

Åh vagnen- jag har gått och varit lycklig över den hela dagen!

Det blev en Stokke Trailz, det har stått mellan den och Cybex Priam men vi tog beslutet idag i affären och det känns toppen! Vi bor i en kullerstensstad och mina föräldrar bor på en gård på landet och min svärmor bor i Norrland med fjällen omkring sig så vi hade rätt olika behov :)

Sen var det ju det här med färgen- jag var helt inne på beige eller grå och min man tyckte bäst om marinblå men vi fegade och tog en svart. Men det blev den bästa kompromissen så kan vi ha roliga åkpåsar och piffa till den med :)

Men vilken är drömvagnen som ni köpt? Jag tycker detta är så roligt- har sen jag blev gravid blivit tokig i att kolla vad folk har för vagnar och sen har mannen och jag haft smskonversationer som typ: "Såg en sån här nyss- den var superfin!" "Fetglöm den grå- den är tråkig i verkligheten!" :)

• WiMe06
    himw skrev 2015-11-14 21:39:56 följande:

himw; Åh vad skönt!! Jag har typ 80% färdigt på den där checklistan, får nog vara nöjd med det ett tag, haha. Men nu till det viktiga; vad blev det för vagn?! Hälsningar barnvagnsnörden. Haha! Eller ja nörd och nörd, vi har bara haft fem vagnar till sonen... Två kvar nu. Och den sista vi köpt är min drömvagn, eeeeh just nu iaf, så jag får fantisera om andras vagnköp nu för det kan vara mina sista vagnar jag har hemma nu. Eventuellt. Om det inte kommer nåt bättre. Haha!!

Åh vagnen- jag har gått och varit lycklig över den hela dagen!

Det blev en Stokke Trailz, det har stått mellan den och Cybex Priam men vi tog beslutet idag i affären och det känns toppen! Vi bor i en kullerstensstad och mina föräldrar bor på en gård på landet och min svärmor bor i Norrland med fjällen omkring sig så vi hade rätt olika behov :)

Sen var det ju det här med färgen- jag var helt inne på beige eller grå och min man tyckte bäst om marinblå men vi fegade och tog en svart. Men det blev den bästa kompromissen så kan vi ha roliga åkpåsar och piffa till den med :)

Men vilken är drömvagnen som ni köpt? Jag tycker detta är så roligt- har sen jag blev gravid blivit tokig i att kolla vad folk har för vagnar och sen har mannen och jag haft smskonversationer som typ: "Såg en sån här nyss- den var superfin!" "Fetglöm den grå- den är tråkig i verkligheten!" :)

Jag är likadan med barnvagnar. Tittar på varenda vagn man möter vad det är för ngn. Det är så roligt med vagnar, men min man delar inte riktigt mitt intresse. Jag är helt inställd så en sulky sen när barnet är äldre men min man tycker att nää, nu köpte vi en ny vagn igen och nu har vi den. Vi får väl se sen
  • amalie79

Jag har inget intresse för barnvagnar och skulle gärna slippa ha en, jag är en sådan där människa som gärna skippar vägar och hellre klättrar upp för något berg eller hoppar över ett staket än går runt :) men jag inser att det blir lite svårt...

• qatteriin

himw; Åh jag tycker Stokke ser så roliga ut, som små rymdskepp på nåt vis! Inget illa alltså utan bara annorlunda! Drömvagnen hänger mer på utseende kanske än funktion - fick tag på en Bugaboo Bee3 van Gogh, och jag dör nästan när jag ser på den, haha, tycker den är så fin! Men det är ju en sommarvagn, vi har även en Emmaljunga Citycross (Golden check, limited edition precis som van Gogh:en), som var sonens första vagn och som vi då valde för att det var den enda vi hittade med fyra fasta hjul som smidigt gick in i vår dåvarande pyttebil. Gillar Bee så mycket för att vi kan ha sonen bakåtvänd fortfarande och att den funkar för större barn också. Egentligen är den ju bättre för större barn än för småttingar. Det är ju ingen terrängvagn men jag har haft med vårt förra Bee (som var Bee+) ut i urskogen på promenad och det funkade! Jag tycker det är smidigt med svart, som du säget kan man piffa mycket med tillbehören då, det är svårt med våra lite mer udda vagnar.

WiMe06; haha ja men det är ju heeeeelt olika funktioner, det måste han ju förstå! Min mam har kapitulerat för mitt intresse men vi har försökt att aldrig ha mer än två vagnar på en gång, haha. Men jag är förstås med i Barnvagnar-gruppen på Facebook så jag fantiserar om att kanske vinna nåt fint i gruppens julkalender...

amalie79; det är nog inga problem att skippa vagn om man vill, bara man har ett bra bärdon! Sonen vägrade ändå ligga i vagn från att han var typ en månad tills han var fem månader och vi bytte till sittdel, däremellan åkte han ErgoBaby. Han var aldrig en vagnsovare heller men det kan ju annars vara smidigt att ha vagnen till.

• Seven Costanza

Qatteriin: var ni nöjda med ergobabyn? Vi ska köpa vagn men vi vill ha en bärsele också och har hört gott om ergobaby. Mellan vilka åldrar funkar den bra? Finns det olika varianter, i så fall vilken ska man ha till spädbarn? Var det något som var mindre bra med den? Något man ska tänka på när man använder den?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)