Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Minahjärtan och Amelie - tack så mkt
    Vad roligt att ni tycker den är liten, jag som varit mkt mindre tidigare grav. känner mig jättegravid den här ggn och det är så roligt. Njuter i fulla drag av magen
    Tänk så olika det kan vara för alla.

Klart ni vågar lägga ut era om ni vill men det ska ju såklart kännas rätt för en själv också.

• WiMe06

Quatteriin - tack jag är också sugen på helt andra saker, jag har varit som galen i morötter, och dem måste va en viss storlek, haha. Inte för stora och inte minimorötter. Haha.
    Ja, det har hänt en del sista veckorna tycker jag med magen. Det känns som min mage har kommit längre ner.

• WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-10-27 19:43:37 följande:

WiMe06: vilken fin mage :) men den största du har haft? Då känner jag mig enorm just nu jämfört med sig! Ska se om jag kan ta en bild senare.

Tack vad gulliga ni är allihopa.
    Jag har varit rätt liten med båda tidigare barnen. När båda dem andra föddes var jag mindre än jag är nu så för mig är det en helt ny upplevelse att vara gravid
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-10-29 07:27:58 följande:

Jag vaknade med världens kramp i vaden i morse:) ibland när jag vaknar på morgon så har jag hunnit glömma att jag är gravid, min snälla bebis låter mig ju än så länge sova hela nätterna. Så jag sträcker på mig som en katt och vanligtvis brukar det bara kännas i ligamenten men idag så sa det bara pang :) flög upp och slängde upp benet på soffan och tryckte bort det men aj så ont det hann göra:)

Vet ju att det är vanligt och ofarligt, är van vid kramp i fötterna sedan barnsben pga hålfoten men tänk att något så litet kan göra så ont!

Jag får också kramp i vaderna, det kan hända flera ggr per natt och särskilt när man ska försöka sträcka ut sig. Och sen kan det kännas hela dagen efter det.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-10-29 18:10:03 följande:

Idag har jag äntligen mått bra, men är riktigt trött. Kan inte sova ordentligt på nätterna längre för att bebis far runt så mycket i magen, sista dygnet har varit extremt! Magen åkte åt alla håll igår kväll under lång tid, fortsatte när jag skulle sova (spelade ingen roll åt vilken sida jag låg). När jag väl lyckades somna så vaknar jag flera ggr av bebis som verkar vilja ta sig ut genom magen, lugnade ner sig vid tre. Kl 4 vaknade min 1-åring och var orolig ca en timma innan han somnade om. Därefter kommer min 6-åring och har drömt. Hinner sova en timma innan jag måste upp för att komma till skolan och skriva tenta. Sätter bebis i magen fart igen och har Studsat runt som bara den nästan hela dagen! Är det normalt att dom ska hålla på så mycket där inne, börjar oroa mig för att bebis inte har det bra och på så sätt inte kan slappna av. Är det nån mer som har en väldigt aktiv bebis?
    Kramper börjar bli värre nu likaså en hemsk halsbränna som jag hoppades att jag skulle slippa denna gången och jag vet inte om det beror på min sambos körsätt, men blir extremt åksjuk helt plötsligt om jag inte kör själv.

Vad tufft för dig med sömnen när alla dina barn stör den på ngt sätt, tom liten i magen. Har inte alls så aktiv bebis som du, sista dagarna tycker jag tom att bebis blivit lugnare än tidigare, men jag tror det beror på att den vänt på sig för jag känner ju fortfarande av bebis där inne men svagare liksom.

Är du orolig för att bebis inte skulle ha det bra i magen tycker jag du ska prata med din bm om det. Du ska ju absolut inte behöva känna oro. Hoppas du kan få bättre sömn framöver och att bebis ändrar dygnsrytm.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-10-29 07:32:31 följande:
    I början en mina graviditeter hade jag det så på nätterna. Kunde vakna m smärtan från hell som inte hick över på en halvtimme. Hade ofta träningsvärk som följd i flera dagar. Helt vidrigt!!!

Nu är såååå redo att träffa denna lilla krabat som busar i magen. Hatar verkligen den sista tiden. Den får såååå sakta. Å man blir varken smidigare eller smalare :/ må det bli januari nu!!!!
    Haha, jag känner som dig. Längtar också så oroligt mkt efter att träffa krabaten där inne

Två veckor kvar på jobbet sen ska jag bara gå hemma och förbereda och njuta av en massa tid med dem stora grabbarna innan bebis kommer. Ska avverka lite mer studier också medan barnen är i skolan.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-10-29 07:54:19 följande:
    Kan inte byta mvc, bor i lilla falkenberg så det finns bara ett här. I övrigt är jag jättenöjd med min barnmorska, bara det att det verkar omöjligt att få en läkartid. 
    haannah skrev 2015-10-28 16:26:44 följande: Det är bara första dagen som blir karensdag som vanligt (del av dagen då), men inte sen. För att det ska bli en ny karensdag behöver det gå 5 dagar mellan sjukdagarna, och det gör det ju inte. 
    Är det så? Vore ju bra, ska prata med min personalchef idag.
    annahs1985 skrev 2015-10-28 20:45:57 följande:hej du! Det är ju bara gå till vårdcentralen i stället. Ring dit på morgonen så borde du kunna få en akuttid samma dag. Hur går det för dig på mvc annars? Jag är så besviken på mödravården här i falkenberg jämfört med vad jag är van med från dottern och Stockholm där vi bodde då.
    Det var jag som skrev lite luddigt, bvc och vårdcentralen är samma ställe här. Så det är på vårdcentralen de sagt att jag inte får någon tid förrens den 17/11. Man får inte akuttid för sjukskrivning säger de.. 

annahs: Annars är jag nöjd med mvc, kanske mest för att jag känner min bm sedan förra graviditeten och har bra kontakt med henne. Är det något särskilt du har haft problem med? Vilken bm var det du hade?

Har du förresten bestämt dig för att föda i Varberg eller Halmstad?
    Vad jobbigt för dig att du ska behöva vänta. Hoppas du får hjälp snart. Tråkigt när inte vården fungerar särskilt bra.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-10-29 16:19:42 följande:
    Tittar in en snabbis... Nä alltså de säger ju att man är höggravid hela tredje trimestern, men jag tänker också att det är långt kvar. Har jättemycket kvar att göra för efter den här veckans inlämningar är det bara halva terminen som gått. Jag trodde att det mesta skulle göras klart innan jul på min kurs men tydligen är det minst två hemtentor efter nyår, blä. Den första kommer ut dagen innan min BF så jag kan inte göra den i förväg heller, och den andra har deadline 24/1. Så länge tror jag inte bebisen håller sig inne så jag får nog räkna med att göra omtentorna senare på terminen istället. Så jag tycker det känns som evigheter kvar, kanske beror på att jag börjat sakna mina föräldrar som ska komma hit efter barnet fötts . Låter som jättemycket kul ni ska hitta på innan januari!
    Vad tråkigt med tentorna att dem hamnar så olyckligt i tiden. Det bästa hade ju såklart varit att avverka så mkt som möjligt innan bebis kommer. Så känner jag med mina studier, hade gärna velat hinna med ngn mer kurs innan.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-10-29 19:18:28 följande:

Någon mer här inne som fått graviditetsdiabetes? Jag gjorde glukosbelastningen igår och efter två timmar låg mitt socker på 12,0 & 12,3 :(
    Var fruktansvärt ledsen hela dagen igår för det var något jag verkligen inte ville ha.. Kunde nästan räknat ut det då min pappa har diabetes. Men det blev snabba ryck, redan nästa vecka ska jag träffa diabetesteamet på sjukhuset :)

Usch vad jobbigt med graviditetsdiabetes, men vad skönt att dem tar det på allvar och att du får träffa nån så snabbt. Hoppas att det inte ställer till för mkt för dig och bebis utan att ni får må bra sista tiden.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-10-30 16:06:17 följande:
    Ja det är så himla drygt. Jag har läst vid ett annat universitet tidigare men de hade inga distanskurser som passade mig så jag fick ta en annan skola och det är en del som är annorlunda. På de flesta av de kurser jag tidigare läst gjorde man antingen klart kurserna före jul och hade bara en salstenta eller eventuella omtentor i januari, eller så fick man ut en hemtenta INNAN jul som skulle lämnas in i januari. Nu är det ingenting att göra mellan 18/12 och 7/1, sedan är det en hemtenta 7-14/1 och en till 14-24/1. Hoppas verkligen att jag mår bra så jag kan göra noggranna anteckningar långt innan hemtentorna börjar, helst innan jul, och hinner njuta lite av julen. Min bästa kompis kommer eventuellt hit över julen så då vill man ju ha tid över till henne.

Vad är det du läser? Hur mycket tid i veckan tar det, du jobbar väl också och har två barn? Har hört att man blir mer effektiv som förälder och det hoppas jag på
    Det förstår jag att du vill hinna med lite julfirande också, vad roligt att din bästa kompis kommer och hälsar på er
    Hoppas du hinner med det du önskar med studierna så du kan vara förberedd sen när tentorna kommer.

Jag läser kurser i ekonomi och administration. Jag jobbar 85% och läser på halvtid. Dem räknar med att man lägger ca 4-5 timmar om dagen på halvtidsstudier. Mkt är ju att jag jobbar oregelbundet som gör att jag hinner. Barnen måste ju till skolan även om jag jobbar kväll eller är ledig vardagar, så då får man ju tid på egen hand hemma att lägga på studierna, med ett 7-16 jobb hade det nog varit svårare tror jag.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)