Seven Costanza skrev 2015-10-30 16:06:17 följande:
Ja det är så himla drygt. Jag har läst vid ett annat universitet tidigare men de hade inga distanskurser som passade mig så jag fick ta en annan skola och det är en del som är annorlunda. På de flesta av de kurser jag tidigare läst gjorde man antingen klart kurserna före jul och hade bara en salstenta eller eventuella omtentor i januari, eller så fick man ut en hemtenta INNAN jul som skulle lämnas in i januari. Nu är det ingenting att göra mellan 18/12 och 7/1, sedan är det en hemtenta 7-14/1 och en till 14-24/1. Hoppas verkligen att jag mår bra så jag kan göra noggranna anteckningar långt innan hemtentorna börjar, helst innan jul, och hinner njuta lite av julen. Min bästa kompis kommer eventuellt hit över julen så då vill man ju ha tid över till henne.
Vad är det du läser? Hur mycket tid i veckan tar det, du jobbar väl också och har två barn? Har hört att man blir mer effektiv som förälder och det hoppas jag på
Det förstår jag att du vill hinna med lite julfirande också, vad roligt att din bästa kompis kommer och hälsar på er
Hoppas du hinner med det du önskar med studierna så du kan vara förberedd sen när tentorna kommer.
Jag läser kurser i ekonomi och administration. Jag jobbar 85% och läser på halvtid. Dem räknar med att man lägger ca 4-5 timmar om dagen på halvtidsstudier. Mkt är ju att jag jobbar oregelbundet som gör att jag hinner. Barnen måste ju till skolan även om jag jobbar kväll eller är ledig vardagar, så då får man ju tid på egen hand hemma att lägga på studierna, med ett 7-16 jobb hade det nog varit svårare tror jag.