Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Kixpix skrev 2015-10-30 14:32:39 följande:
    Ja, det blir ju en omställning som jag inte riktigt hade räknat med. Kul nu när det är jul och nyår liksom. Haha!

Får se om jag behöver medicin och sprutor eller det räcker med att lägga om kosten och motionera. :)
    Det är klart, det blir det ju. Ja, det kom ju lägligt precis nu
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-10-30 19:42:34 följande:
    Aha då förstår jag. Jag hade inte förstått att dina barn var så "stora" att de går i skolan. Måste ha varit svårare att plugga på dagtid om de var mindre för då hade man kanske hellre velat vara med dem när man inte jobbade och inte ha dem på dagis för att plugga, men nu när det är skolplikt är det ju skillnad förstås. Jag jobbar ju dagtid normalt sett och känner att efter jobbet kommer jag vilja vara med familjen. Dock kommer jag ju få jobba en del när barnet/barnen somnat ändå eftersom jag är lärare så då har man ju tio timmar som man ska göra hemma. Om man inte vill stanna kvar och göra dem på jobbet, men det vill ju de flesta inte som har småbarn för man vill ju hämta på dagis så tidigt som möjligt.

Hur länge till ska du läsa? Jag skulle behöva läsa två terminer till på heltid men jag vet inte om det är realistiskt att hinna med några studier alls under föräldraledigheten, vad tror du? Jag ska i alla fall inte börja förrän andra halvan av vårterminen i så fall och troligen bara på halvfart, dvs göra EN delkurs (det är fyra på en termin på min kurs om man läser på heltid och det går två delkurser i taget parallellt). Blir nog för mycket att börja läsa två delkurser parallellt med en tremånaders bebis.
    Nehe okej, jo dom är stora dem två vi har innan så det gör ju stor skillnad.

Jag har fyra kurser till att läsa så jag har väl ca 1 termin kvar. Hoppas ju att jag ska kunna läsa lite under ledigheten, om inte halvtid kanske man kan läsa 25% iallafall. Det är ju inte mkt men det gör kanske lite skillnad iallafall. Jag har ju som mål att kunna söka andra jobb efter f-ledigheten. Vill verkligen inte tillbaka till mitt nuvarande jobb.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-10-31 18:41:59 följande:
    Aha ja men då är det ju inte så mycket. Hur länge har du tänkt vara föräldraledig? För om det du behöver läsa klart för att söka annat jobb motsvarar en termin på heltid så tar det ju fyra terminer om du "bara" läser på 25%. Jag skulle helst vilja läsa in de två terminernas heltidsstudier jag har kvar på de kommande tre terminerna som vi är kvar här i USA, men jag tror inte att det är realistiskt för då måste jag läsa mer än halvtid per termin och det blir mycket för jag kommer ju förstås ha hand om barnet själv hela dagarna tills mannen kommer hem.
    Minst ett år kommer jag vara hemma, men troligtvis till augusti 2017 då det känns lagom att skola in på förskolan. Men sen har vi inte lagt upp om jag eller mannen är hemma sista tiden. Vi får se lite.
    Ja, läser jag bars 25 % så blir det ju lång tid innan jag är klar. Men man får väl se lite hur bebis och så är med. Är det en snäll bebis kanske man hinner mer, så vi får nog se helt enkelt vad som känns bra när bebis kommit.
  • WiMe06

Idag har vi fixat ett babyskydd, det blev en britax babysafe plus shr ll, hoppas det blir bra. Men det kändes riktigt och bra. Vi fick köpa det billigt av ett par bekanta vi litar mkt på.

• WiMe06
    FrökenBlå skrev 2015-11-01 23:35:45 följande:

Efter en fruktansvärd jobbarhelg är det vansinnigt skönt att gå på havandeskapspenning nu!!! Kommer inte sakna jobbet på ett bra tag iallafall ;)

Gud vad skönt. Jag har 2 veckor kvar på mitt jobb sen får jag gå. Och det ska bli sååå skönt.
  • WiMe06

Hame och mitthemligajag - ska också till mvc idag, kommer gå varannan vecka nu framöver och sedan kommer jag att gå en gång i veckan plus två tul inbokade. Har bokat alla mina besök fram till v 38.
    Idag går jag in i vecka 30. Hoppas att få höra hjärtljuden denna ggn, den lille var inte så samarbetsvillig när det gällde det sist. Spännande att se vad magmåttet blir denna ggn då det känns som det hänt en del med den sista veckorna.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-02 00:55:53 följande:

Nu är min hemtenta ÄNTLIGEN inlämnad! Blev 8 sidor på den första hemtentan som lämnades in i tisdags och 23 sidor på den här, blä, men skönt nu när det är klart. Blev klar precis innan tolvslaget i Sverige för vi ligger ju nio timmar efter, så om jag inte ska vända på dygnet så har jag ju nio timmar färre på mig när det är inlämning så det är ganska tajt ibland. Nu är klockan snart 16 och jag sitter i solen och dricker avocadosmoothie, så jag ska inte klaga . Har ni fint höstväder eller har det börjat bli ruggigt?

Vad skönt med tentan. Då kan du med gott samvete sitta i solen och njuta

Här är lite ruggigt, pendlar kring 0-10 grader i veckorna tycker jag. Men tack och lov inte så mkt regn.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-02 14:43:30 följande:
    Å va avundsjuk jag blir på er som får gå på ledighet snart! Jag har ju 7 veckor kvar och just nu känns det som en evighet. Det är riktigt motigt att jobba. Känner mig slut både mentalt och fysiskt.
    Usch, jag hade aldrig klarat av 7 veckor till.
    Jag är nöjd jag orkar dem två veckorna jag har kvar. Vad jobbar du med?
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-02 15:24:00 följande:

Tillväxtultraljud idag. -8,6% så det känns bra! Är nu i v 29 å hon väger ungefär 1200g. Ett mjölkpaket i magen ;)

Jag kan av olika anledningar inte göra glukosbelastning utan ska ta blodsocker värden istället. 7 st per dag å tre dagar i rad!!!!!! Jag kommer dö. Jag har en sån satans blodfobi!!!!! Fick en sockermätare med mig hem idag.... :(

Vad jobbigt med alla blodsockermätningar. Lider verkligen med dig.

Vad skönt med tulet, hur kommer det sig att du gjorde det? Vad brukar dem säga är okej att ligga på? Jag ska göra ett i v 32.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-02 10:09:53 följande:
    Har bokat alla mina besök, tom 19/1., men hoppas ju inte det kommer behövas :)

Jobbar ju förhoppningsvis sista dagen v 36+3 så bokade alla besök samma tid på morgonen. Hon frågade om jag inte ville ha en senare tid sista tiden men jag sa att oavsett när på dagen så måste jag ju komma, så kan lika gärna göra det klockan åtta.
    Vi körde också på samma tider rakt av i den mån det gick. Måndagar kl 8.00 på morgonen. Känns skönt att ha tiderna bokade.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)