Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Kixpix skrev 2015-10-30 14:32:39 följande:
    Ja, det blir ju en omställning som jag inte riktigt hade räknat med. Kul nu när det är jul och nyår liksom. Haha!

Får se om jag behöver medicin och sprutor eller det räcker med att lägga om kosten och motionera. :)
    Det är klart, det blir det ju. Ja, det kom ju lägligt precis nu
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-10-30 19:42:34 följande:
    Aha då förstår jag. Jag hade inte förstått att dina barn var så "stora" att de går i skolan. Måste ha varit svårare att plugga på dagtid om de var mindre för då hade man kanske hellre velat vara med dem när man inte jobbade och inte ha dem på dagis för att plugga, men nu när det är skolplikt är det ju skillnad förstås. Jag jobbar ju dagtid normalt sett och känner att efter jobbet kommer jag vilja vara med familjen. Dock kommer jag ju få jobba en del när barnet/barnen somnat ändå eftersom jag är lärare så då har man ju tio timmar som man ska göra hemma. Om man inte vill stanna kvar och göra dem på jobbet, men det vill ju de flesta inte som har småbarn för man vill ju hämta på dagis så tidigt som möjligt.

Hur länge till ska du läsa? Jag skulle behöva läsa två terminer till på heltid men jag vet inte om det är realistiskt att hinna med några studier alls under föräldraledigheten, vad tror du? Jag ska i alla fall inte börja förrän andra halvan av vårterminen i så fall och troligen bara på halvfart, dvs göra EN delkurs (det är fyra på en termin på min kurs om man läser på heltid och det går två delkurser i taget parallellt). Blir nog för mycket att börja läsa två delkurser parallellt med en tremånaders bebis.
    Nehe okej, jo dom är stora dem två vi har innan så det gör ju stor skillnad.