qatteriin skrev 2016-01-01 07:44:43 följande:
Åh vad tufft för de stora att de inte får engagera sig som de vill, jag förstår att det blir kämpigt! Hoppas ni blir utskrivna snart! Känns det som det funkar annars med amning och sond och grejer? Fy det där med infektionsrisken också... förstår att det är ännu värre med en så liten som Wendela men ibland funderar jag på hur vi tänkte som "skaffade" en midvinterbebis... Jättefint namn förresten, jag hade en kompis som hette Wendla när jag var liten, nu tycker jag det låter lite rumphugget utan det där e-et mitt i, hehe.
Tänkte också på detta med infektioner osv men sen bestämde jag mig för att jag är tillräckligt nojig ändå med allting annat:) tänker vara lagom försiktig om bebis är normalstor och mår bra. Vi har trots allt killarna hemma och deras liv måste fortsätta. Vi har bara en bil och därför blir jag tvungen att ut och åka spårvagn och buss ganska omgående. Vi har pratat med killarna om att byta om och tvätta händerna efter skolan ( det vill vi ju gärna stt de ska göra ändå, detta är en bra morot;)
Har också pratat med dem om att klart vi ska fortsätta göra saker när bebisen kommer också ( vi är ute på mycket grejer) men att vi kanske får göra det på lite andra tider, typ kanske inte allum en lördag eftermiddag i februari :)
Som sambon sa med, han kan cykla till jobbet eller jag skjutsa honom så kan jag åka till ställen på tider när inget folk är där också :) våren kommer snabbt!
Sen är det bara att hoppas att bebis ärver immunförsvaret efter sin kärnfriska mamma och inte sambons och farfars medfödda kassa luftrör och astma :) men får sin pappas tro på att allting ordnar sig...:)