Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Alltså, det där med ledighet är ett fördärv. Igår flög jag på sambon när han kom hem och sa att vi måste ut! Han fick ta på sig skorna och så åkte vi en sväng.

Ändå var jag rätt trött och hade massa saker att göra hemma igår.

Idag vaknade jag med sambon och hade ont i ryggen. Kanske för alla saker jag bar igår och att jag slöade massor... Nu är jag superstel och det småvärker i höger ben och rygg, min svaga sida, även annars.

Idag ska jag iväg hemifrån i eftermiddag dock, bra det.

• amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-05 08:20:11 följande:

Så var det för oss med andra barnet. Han föddes kl 3 på natten ca. Först var det så mycket folk att vi blev lämnade helt själva direkt efter förlosdningen var klar. Sedan kom de tillbaka efter en timme och då fick jag flytta till ett rum och min man fick åka hem. Jag tyckte det var jobbigt. Det värsta av allt var att jag ville var att åka hem men blev tvungen att stanna ytterliggare en natt fast allt var bra. Denna gången har jag bett om tidig hemgång. Vill hellre hem tillsammans direkt än att stanna själv kvar.

Med första barnet fick vi stanna båda två i två nätter, bb hotellet i mölndal. Jag tror det beror dels på beläggningen men även att de prioriterar förstagångsföräldrar.

Så är det, vi ska ju föda där eller på östra och så har vi fått förklarat det för oss på utbildningen
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 07:42:33 följande:

Går du fortfarande på vattengympa? Gud vad jag längtar efter att få bada (i större pöl än vårt badkar) vatten är som valium för mig...

Nej den tog slut innan jul. Ja jag har ju inte mycket värk så, men även när oron kryper sig på så tar jag ett bad i badkaret. Är något med alltsammans som är lugnande
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2016-01-05 07:42:41 följande:

Känner precis likadant. Tycker det är jättesynd att alla sjukhus inte har hängt med i detta och byggt om så att partnern kan vara kvar. Och som sagt att det är så jäkla typiskt att nya sjukhusdelen blir klar under året men inte är klar tills nu så att JAG garanterat kan ha kvar min man. Nästan aldrig känt mig mer ego än nu faktiskt, men detta hade jag förträngt ända tills nu när jag läste att fruthomas man inte fick stanna.

Mm precis och så tycker jag också att tänket är så gammaldags. Varför skulle han tycka det är ok att lämna sin nyfödda och dra hem mitt i natten liksom .

Man står sig själv närmast, och vid det tillfället får man det. Det sa Mvc psykologen till mig när jag berättade om mitt dåliga samvete, att jag oroar mig mer för mig själv än bebisen vid förlossningen. Att man sätter sig själv först för vem ska annars skydda bebisen
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-05 07:44:40 följande:

Nä alltså jag tar också för givet att det är personalen som frågar isf men jag skulle inte kunna säga nej om jag fick frågan, menar jag. Men när Hame skriver det så vill jag minnas att det var så det var där vi födde; 22-06 var det inte aktuellt ändå att ha partnern där och resten av tiden fick man gilla läget i så fall, så det var liksom inget att diskutera om, vilket jag kan tycka är rätt bra.

Min man åkte iofs hem till katten med jämna mellanrum ändå så jag var rätt mycket ensam, även om han var där sen på nätterna.

Men vad får man för hjälp om bebisen skriker hela natten och mannen inte fått stanna då? Måste man sköta alltsammans ensam då?

Ja katten ja... Vi har faktiskt engagerat äldsta bonusen där. Han är stor nog att åka hit efter skolan, mata dem o hänga lite med dem, han tar sitt uppdrag på stort allvar så:)
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2016-01-05 12:00:12 följande:

Jag har aldrig haft svamp innan men har ju hört att det ska ge väldig klåda, tack o lov så känner jag inte det än iaf. Är mest lite ömt bara. Ska ta en tablett ikväll, är det nån som vet hyr snabbt det brukar försvinna?

Uvi känner jag mig lite mer hemma på, men det känns inte heller som det brukar göra just nu. Svårt med alla gravsymtom samtidigt.

Svampklåda är tortyr. Och så kliar man så att man blir än mer irriterad där nere och till slut gråter man när man kissar om man inte gör det i duschen typ för det gör ont att ta på eländet ( inte helt olikt efter en förlossning kan jag tänka mig)

Men medlet brukar hjälpa snabbt iaf har det giort det de gånger jag haft svamp, när jag var yngre.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 13:40:49 följande:

tänkte att du kanske skulle ta ett besök till badhuset om ledigheten gör dig galen :)

Funderar på det mot slutet av veckan :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-05 14:16:43 följande:

Aha! Spännande! Jag hade aldrig hört talas om patienthotell innan familjelivsdiskussioner efter att jag fått sonen, hehe. Och knappt därefter heller. Bra att det finns!

Finns det typ ett enda patienthotell för alla sorters människor eller har det också olika avdelningar typ? Eller finns det olika? För min mormor bodde på patienthotell i Borås under sin strålningsbehandling. Det gick snabbare att skicka dit henne i tio dagar än om hon skulle väntat på plats i Göteborg
  • amalie79
    Blgebo skrev 2016-01-05 15:20:33 följande:

Vad ska vi ge istället? Finns inga bättre preparat...möjligtvis sämre.

Vad händer om man inte sätter igång, alltså hur länge kan man gå med bebisen i magen o när blir det direkt farligt så att säga? Var det så förr att när det hände så dog man typ eller hur gick det till?
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 18:14:22 följande:

Har ni tänkt på vilken fantastisk kompetens det finns i denna tråd? Vi har flera lärare, en psykolog, en som är trafiklärare, en psykolog, en undersköterska, en barnmorska, en som snart är färdig jurist osv. Det är helt fantastiskt, jag misstänker även att det är därför många av diskussionerna här är så pass givande. Tack för att ni delar med er med eran kunskap och för att inga frågor är för dumma!  

Skriver under på detta!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)