• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • himw

Gud vad skönt!!!!

Det är sån lättnad när de kommer igång igen- bra att du åkte in!

• WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-11 23:23:52 följande:
    Gud vad skönt att höra!! Jag har en väldigt känslig bebis som bökar runt så fort jag tar på honom, hade blivit livrädd om han slutade med det.
    Skönt ändå att den är så känslig, då märker man ju snabbt om det skulle va nåt, vår lille fis är allt annat, hon har typ krånglat varje gång bm ska lyssna på hjärtljuden, hon verkar vara väldigt segstartad.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-12-11 23:27:33 följande:

Gud vad skönt!!!!

Det är sån lättnad när de kommer igång igen- bra att du åkte in!

Tack, ja det var skönt. Vill knappt lägga mig å sova nu när man känner henne igen
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-11 23:19:52 följande:

Tack snälla alla för all omtanke.

Kom just hem från förlossningen, har gjort ctg, ultraljud, tagit blodtryck, temp och urinprov, allt såg bra ut. Den lille ungen där inne rör på sig och hjärtljuden var bra men dem hade svårt att hitta dem först för hennes hjärtljud ligger precis vid min puls, så det tog nog en timme iallafall innan ctg var klart.
    Men jag kände fortfarande ingenting när jag kom in.

Efter ultraljudet så bar det precis som att trycka på en knapp och värsta skidbacken dök upp på magen. Nu ligger jag i sängen och tösen är igång igen. Men jävla unge till å skrämmas.

Fick jättebra bemötande så skulle jag känna likadant igen ska jag ringa igen å jag får komma in och göra nya tester.
    Men skönt att allt var bra, man blir ju livrädd.
    Förvärkar titt som tätt nu med.

Åh vad skönt att hon är igång och att allt såg bra ut.
    Jag hade vart livrädd! Bra att du åkte in. 
  • mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-12-11 22:22:01 följande:
    Näe tyvärr fick jag byta BM efter v 15 o är inte nöjd! Jag vet å andra sidan inte hur de hade varit utan bälte men tror det hjälper lite/en del. Men finns bättre hjälp mot de bakre fogarna om jag förstått det rätt. Hoppas han svarar på måndag :)
    Tråkigt att du inte är nöjd med din BM, jag är supernöjd med min för övrigt. Misstänker bara att hon inte kan göra så mkt, jag är ju redan 100% sjukskriven och kommer fortsätta vara det fram till BF eller så länge de kan sjukskriva mig, verkar som det är 2 veckor innan BF som är max de kan sjukskriva en till. Misstänker att det är för att man inte ska "tjäna" på att vara sjukskriven, då de flesta slutar sina jobb någon vecka innan BF? 
  • Seven Costanza

Kom just hem från förlossningen, har gjort ctg, ultraljud, tagit blodtryck, temp och urinprov, allt såg bra ut. Den lille ungen där inne rör på sig och hjärtljuden var bra men dem hade svårt att hitta dem först för hennes hjärtljud ligger precis vid min puls, så det tog nog en timme iallafall innan ctg var klart.

Efter ultraljudet så bar det precis som att trycka på en knapp och värsta skidbacken dök upp på magen. Nu ligger jag i sängen och tösen är igång igen. Men jävla unge till å skrämmas.

Fick jättebra bemötande så skulle jag känna likadant igen ska jag ringa igen å jag får komma in och göra nya tester.

Gud så skönt att höra, blev orolig för er. Så tryggt att du fick ett bra bemötande. Hoppas hon inte ska skrämmas mer nu
  • qatteriin

Åh vilken rackarns unge alltså!! :-P Skräcken!! Men så skönt att allt såg bra ut och att hon är igång igen, hoppas förvärkarna ger sig så du får sova!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-12 00:05:27 följande:

Tråkigt att du inte är nöjd med din BM, jag är supernöjd med min för övrigt. Misstänker bara att hon inte kan göra så mkt, jag är ju redan 100% sjukskriven och kommer fortsätta vara det fram till BF eller så länge de kan sjukskriva mig, verkar som det är 2 veckor innan BF som är max de kan sjukskriva en till. Misstänker att det är för att man inte ska "tjäna" på att vara sjukskriven, då de flesta slutar sina jobb någon vecka innan BF? 

Nej de kan sjukskriva en hur länge de vill egentligen. Mig frågade läkaren hur länge jag tänkte jobba, "ingen aning, jag hade tänkt jobba så länge jag kan" sa jag och gav mig inte, så min sjukskrivning löper fram till dagen innan bf. Jag blir ju inte magiskt frisk två veckor innan bf liksom när det enda som eventuellt hjälper är en förlossning. Jag vet folk som jobbat på, gått hem för dagen, och sen åkt in på kvällen och fött barn... Jag hade ju aldrig fixat att ha sonen hemma de sista veckorna som jag måste om jag är föräldraledig så de kan tycka vad de vill, är jag sjuk så ska jag vara sjukskriven. Men jag jobbar ju med många sjukskrivna och har mkt kontakt med fk så det är lätt för mig att stå på mig.
  • Eleonor01

Här sitter jag mitt i natten å äter en Vörtbrödsmacka m skinka å senap. Vaknade så mega hungrig!! Så mysigt att sitta här i skenet av juleljusen. Älskar verkligen ALLT m julen :)

Gud så skönt att hon bara lurades lite Wime06!!!

• Blgebo

Haft och har två hemska veckor. Förra v hemsk hosta m tjockt, grönt slem, och var utslagen av det.

Barnen fick vara hemma från dagis för jag orkade inte dit med dem. I söndags bröt femåringen stortån, så hon har varit hemma den här v. I tisdags orkade jag åka till dagis m tvååringen. Kände mig riktigt bra och på banan igen.

Tisdag kväll ser jag mail om magsjuka på dagis...så dottern är hemma på onsdagen. Tror vi klarat oss...men nej, strax före midnatt kaskadkräks hon..totalt insmetad, och hela dubbelsängen med...duschar henne och upptäcker...LÖSS! En som satt i luggen. Har nu kammat igenom familjen, och hittar inga fler. Måste ha varit en bra tisdag på dagis...

Nåja, nu mår hon bra. Men... I morse drog min man igång m magsjuka, har servat honom hela dagen. Sonen kommer hem från skolan, kaskadkräks och skiter ner sig - jag får sanera, min man är ju däckad... Sedan femåringen...blev sjuk på kvällen igår, kräkts ner sängen två ggr....jag bäddar, tvättar o tömmer hinkar. Och nyss....happ, min tur. Tack, tack... Blir en trevlig helg...

Känner dessutom mindre rörelser sedan ett dygn, fast jag är ju så fokuserad på alla andra så kanske har missat att känna. Magsjuka på jobbet är inte populärt, så vill inte åka in heller. Känner honom, han sparkar o rör sig, men mindre än vanligt.

Blä. Tyck synd om mig...

Svar på tråden BF Januari 2016 :)