• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-12-11 20:58:46 följande:

Otroligt att inte en enda bebbe har lyckats tagit sig ut förtidigt, så här långt in i graviditeten var de ett flertal som fött i förra tråden jag var med i! Duktiga, friska bebisar vi har som vill mogna på sig ordentligt innan dom ska ut i vida världen :)

Ja det är jätteskönt, själv har jag gått 36 fulla veckor idag . Jag hoppas verkligen på att alla får gå tiden ut eller åtminstone över nyår.
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-12-11 20:23:15 följande:

Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.

Hur går det för er? <3
  • Eleonor01

Otroligt att inte en enda bebbe har lyckats tagit sig ut förtidigt, så här långt in i graviditeten var de ett flertal som fött i förra tråden jag var med i! Duktiga, friska bebisar vi har som vill mogna på sig ordentligt innan dom ska ut i vida världen :)

Helt fantastiskt! Undrar hur många som föds på bf dagarna. Ska bli super spännande!! :))
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 20:47:10 följande:

Haha så surt. Life's a bitch and then you die, som de säger här borta i staterna

Haha ja jäkligt surt! De är ju redan rika där borta! 500 meter liksom! Haha!
  • minahjärtan0609

Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.

Jag undrar också hur det går?
  • Anny123

Hur går det för er? Hur mycket har du känt nu ikväll? Känner mest svepande rörelser nu jag med, inte alls starka sparkar, men gissar att den lille inte har så mycket plats därinne.
  • qatteriin

Det var samma i tråden jag var med i när jag väntade sonen! Det kom nästan fler marsbebisar i januari och februari än i mars! Men det var väldigt mycket folk i den tråden iofs, när vi gjorde en fb-grupp av den några månader efter mars så var vi bortåt 80 pers i den, haha. Så skönt att de vill stanna inne, jag vill verkligen gå tiden ut.
  • himw
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 21:00:19 följande:

Har varit på kliniken idag, allt såg bra ut med bebisen Fick träffa två av läkarna som arbetar på förlossningen och de verkar bra. Man vet ju aldrig exakt vem som kommer jobba och som svensk är man ju van vid det, men här försöker de se till att man åtminstone har hälsat på de flesta av läkarna som kan tänkas förlösa ens barn, trevligt. Man har en sjuksköterska i början och sedan kommer läkaren in i utdrivningsskedet.

Jag blev tillsagd att åka till förlossningen när värkarna kommer med 6-7 minuters mellanrum, har ni fått samma besked eller vad säger de i Sverige? Jag har förstått det som att man räknar tiden från att en värk börjar tills nästa börjar, stämmer det? Fick också veta att om jag inte fått barn innan mitt sista bokade besök (dagen före BF) så bokar de en tid för igångsättning till exakt en vecka efter BF, så får man se om förlossningen startar naturligt inom den veckan eller om man blir igångsatt.

Till oss har de sagt att man ska ringa in när vattnet gått (och hålla koll på färgen på det), om man får en blödning eller när man hade 3 värkar på 10 min- eller när man känner sig osäker :)

Vet inte om det är samma direktiv överallt men i vårt landsting verkar de trycka hårt på att man ringer in till förlossningen och får råd- känns väldigt tryggt.

Men vad skönt att bli igångsatt så pass snabbt- har två kompisar som gått över tiden med 16 och 17 dagar och de sa att det var hemskt!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 21:00:19 följande:

Har varit på kliniken idag, allt såg bra ut med bebisen Fick träffa två av läkarna som arbetar på förlossningen och de verkar bra. Man vet ju aldrig exakt vem som kommer jobba och som svensk är man ju van vid det, men här försöker de se till att man åtminstone har hälsat på de flesta av läkarna som kan tänkas förlösa ens barn, trevligt. Man har en sjuksköterska i början och sedan kommer läkaren in i utdrivningsskedet.

Jag blev tillsagd att åka till förlossningen när värkarna kommer med 6-7 minuters mellanrum, har ni fått samma besked eller vad säger de i Sverige? Jag har förstått det som att man räknar tiden från att en värk börjar tills nästa börjar, stämmer det? Fick också veta att om jag inte fått barn innan mitt sista bokade besök (dagen före BF) så bokar de en tid för igångsättning till exakt en vecka efter BF, så får man se om förlossningen startar naturligt inom den veckan eller om man blir igångsatt.

Här brukar de väl säga nåt om tre värkar på 10 minuter, men det är nog lite olika. Men man ringer ju alltid och pratar med förlossningskoordinator eller motsvarande så då får man nog mer specifika instruktioner. Skönt att få hälsa på folk så man har sett dem förut! Här har man ju ingen aning och de allra flesta träffar aldrig nån läkare under hela förlossningsprocessen.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-11 21:11:26 följande:

Här brukar de väl säga nåt om tre värkar på 10 minuter, men det är nog lite olika. Men man ringer ju alltid och pratar med förlossningskoordinator eller motsvarande så då får man nog mer specifika instruktioner. Skönt att få hälsa på folk så man har sett dem förut! Här har man ju ingen aning och de allra flesta träffar aldrig nån läkare under hela förlossningsprocessen.

Okej. Jag frågade om jag skulle ringa i förväg och då sa läkaren att det är ju trevligt men man behöver inte, man kan bara komma in. Men jag tror att jag kommer ringa ändå, svensk som man är
Svar på tråden BF Januari 2016 :)