• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-11 21:55:38 följande:

Jag känner precis tvärtom- de vill man ska ringa för att de vill ha en hemma så länge som möjligt. De var väldigt noga med att påpeka det på föräldrautbildningen , att man har det bättre hemma så lääänge.

Jag skulle känna mig tryggast med att komma in tidigt och sedan få stanna och slippa bli hemskickad

Jag har fått ett fantastiskt bemötande på förlossningen när jag ringt och när jag var inne för kontroll. Jag har inte känt att jag ringt i onödan eller varit besvärlig. Visst har man det bra hemma men bara om man är bekväm och trygg i situationen, annars har man det bättre på förlossningen tycker jag.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-11 22:10:01 följande:

det är det jag sagt till sambon, får vi inte stanna så slår jag läger i foajén eller ställer till ett jävla liv. Någon avdelning måste ju ta hand om en människa som förmodligen har total panik:)

På Mölndal har de iaf ett par rum där man kan få stanna utan att vara inskriven, på en annan våning men hör till förlossningen. Det var där vi fick stanna när jag fick morfin för att få vila/sova. Sen fick jag inte vila iofs utan morfinet fick en jäkla fart på allt, men det finns iaf såna rum ifall man är lika desperat som jag var då. :)
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-11 22:10:07 följande:

det är det jag sagt till sambon, får vi inte stanna så slår jag läger i foajén eller ställer till ett jävla liv. Någon avdelning måste ju ta hand om en människa som förmodligen har total panik:)

Eleonor01 skrev 2015-12-11 22:01:23 följande:

Hos oss heter det etablerat värkarbete å minst 3 cm öppen för att bli inskriven. Man får dock komma på hur många undersökningar msn vill om man e orolig men man prioriteras inte när man inte är inskriven. Känns helt logiskt faktiskt! De som är mer öppna å längre fram i sitt värkarbete behöver den personalen mer. Man kan alltid gå runt i korridorerna på sjukhuset om man inte är tillräckligt öppen så slipper man åka hem igen :)

Precis. Man kan ju alltid sitta i väntrummet. Det kan kännas tryggare än att vara hemma om man är osäker.
  • kindofnothing
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 18:06:55 följande:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det du berättar. Men det verkar helt klart att BM inte har något med sjukgymnaster att göra. Låter ju så där att bältet är så oeffektivt. Har ringt sjukgymnasten men inte fått tag på honom så jag får ta nya tag på måndag.

Näe tyvärr fick jag byta BM efter v 15 o är inte nöjd! Jag vet å andra sidan inte hur de hade varit utan bälte men tror det hjälper lite/en del. Men finns bättre hjälp mot de bakre fogarna om jag förstått det rätt. Hoppas han svarar på måndag :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-11 22:15:52 följande:

På Mölndal har de iaf ett par rum där man kan få stanna utan att vara inskriven, på en annan våning men hör till förlossningen. Det var där vi fick stanna när jag fick morfin för att få vila/sova. Sen fick jag inte vila iofs utan morfinet fick en jäkla fart på allt, men det finns iaf såna rum ifall man är lika desperat som jag var då. :)

Bra att veta!
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 22:28:41 följande:

WiMe: hur går det? Hoppas allt är som det ska!

Ja hoppas!!
  • amalie79

Nu har jag varit på Apoteket och skaffat svarta stödstrumpor, fick bli det för snålheten vann, de hade en otrolig rabatt som gjorde att ett par kostade 159:- och två par 199:-. Tom kassörskan kommenterade det med wow vilken bra rabatt du fick där.

Jag som har jordens fotsvett kan behöva många par egentligen men det får helt klart räcka med två...

Så nu ska jag nog klara att stå och grilla korv på julfirandet imorgon. Det är det eller fiskedamm- och ni kommer väl ihåg att jag egentligen inte är någon vidare barnkär person! :D

Eller, klara det hade jag gjort ändå, har inte ont i fötterna eller så, men ska bli kul se om det gör någon skillnad.

Nu ska jag gå och lägga mig tror jag:)

• MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-12-11 21:55:38 följande:
    Jag känner precis tvärtom- de vill man ska ringa för att de vill ha en hemma så länge som möjligt. De var väldigt noga med att påpeka det på föräldrautbildningen , att man har det bättre hemma så lääänge.

Jag skulle känna mig tryggast med att komma in tidigt och sedan få stanna och slippa bli hemskickad
    Jag var inställd första gången på att gå hemma ett tag innan jag åkte in, men det kom starka värkar regelbundet på en gång. Blev något chockad efter allt man har hört om att gå länge med lite värk och efter att ha varit med en kompis som hann vila mellan sina. Mina var så intensiva på en gång att när en värk kom och gick över, kom nästa värk på en gång. Hade inte hört att det kunde vara så.
    Därför är det svårt att säga om man ska gå hemma och hur länge i så fall, det är så olika så är man osäker SKA man åka in. Jag åkte in direkt den gången och hamnade på förlossningen omedelbart.
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-12-11 22:40:10 följande:

Nu har jag varit på Apoteket och skaffat svarta stödstrumpor, fick bli det för snålheten vann, de hade en otrolig rabatt som gjorde att ett par kostade 159:- och två par 199:-. Tom kassörskan kommenterade det med wow vilken bra rabatt du fick där.

Jag som har jordens fotsvett kan behöva många par egentligen men det får helt klart räcka med två...

Så nu ska jag nog klara att stå och grilla korv på julfirandet imorgon. Det är det eller fiskedamm- och ni kommer väl ihåg att jag egentligen inte är någon vidare barnkär person! :D

Eller, klara det hade jag gjort ändå, har inte ont i fötterna eller så, men ska bli kul se om det gör någon skillnad.

Nu ska jag gå och lägga mig tror jag:)

Tänk på att handtvätta dom efter varje användning och häng upp dom på tork under natten så klarar du dig gott och väl på två par :) gjorde så när jag jobbade inom vården och endel vårdtagare hade bara ett par, slits ju snabbt om man tvättar dem i maskin varje gång också.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)