BF Januari 2016 :)
Och om det där med hot och mutor och att känna sig hemsk... Min är ju inte ens fyra år än men jag kan verkligen känna igen mig. Jag tycker att mycket av det Petra Krantz Lindgren säger är så klockrent och även psykologerna som brukar vara inne på Nyhetsmorgon gillar jag (såg Jenny Klefbom på tv4 i morse), och det där radioprogrammet som gick på p4 förr... åh vad hette det... så jädra bra, med Malin Alfvén tror jag. Och Fem gånger mer kärlek har jag bara ögnat igenom men sett rekommenderad i många psykologsammanhang så den tror jag starkt på. Jag hinner inte läsa allt jag vill men jag tror stenhårt på good enough, och att visa barnen att jag också kan ha fel och är beredd att jobba på det. Det är så mycket viktigare än att försöka vara perfekt från början. Eller ja missförstå mig rätt, klart man ska försöka göra så gott man bara kan, men inte förgås av dåligt samvete när man inte lyckas, för jag tror inte man KAN lyckas med att göra allt perfekt.
Sen tror jag att mkt som händer i familjen runt omkring spelar in. Vi har haft ganska tuffa år bakom oss som påverkat både mig och min man väldigt mkt och det har säkert gjort att vi tappat bort oss själva som par och som föräldrar lite på vägen. Men mkt har vänt nu och vi är på väg tillbaka och jag hoppas att det ska påverka barnen positivt också.
Många säger att deras tredje barn band ihop familjen på något speciellt sätt och jag hoppas att denna lilla krabat kan göra samma sak med vår familj. Låter som vi skaffar barn för att binda ihop familjen men så är det ju inte. Det som är så härligt är att pojkarna längtar verkligen lika mkt som jag och min man och dem är så intresserade av att veta och undrar mkt hela tiden. Så det känns oerhört bra att de inte ser det som ngn som ska konkurrera med dom. Sen förstår jag att det givetvis kommer bli tufft för dem äldre barnen också ibland.