Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Eleonor - vad skönt att du kan koppla av ngt ändå trots att liten växer lite dåligt. Tror dem att det beror på dina anledningar du hade till att bebis växer lite sämre?

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-25 15:45:28 följande:
    Oh nooo, vad var problemet med gracon?! Tur vi bara ska ha den en kort stund nu när vi inte kunde välja! Vi hade brio sist och det var helt ok.
    Gracon var den bakåtvända bilstolen, inte babyskydd. Men vi har haft graco babyskydd innan med men inte gillat det heller. Men det var för att våra barn varit så små så dem har helt enkelt suttit skitdåligt i deras stolar och så var det så tungt och klumpigt tyckte jag. Men som sagt babyskyddet ska ni ju bara använda en kort period.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-25 21:22:00 följande:

Börjar ni andra också känna att bebisens storlek påverkar andningen? Idag har jag mest suttit ned framför datorn så jag har ibte ansträngt mig, men ändå känt mig lite illamående och haft svårt att andas samt att det är en dov smärta i magen runt navelområdet. Jag är i v 34.

Jag har bara senaste veckan börjat känna molande värk nertill i magen,
    Väldigt mkt på nätterna så jag har svårt att sova, sen har jag svårt att avgöra om jag har sammandragningar eller om det är bebisen, det är så diffust liksom. Sen känner jag ju också att bebisen blivit större, men inte så det påverkar mig. Men jag känner av väldigt mkt i magen om jag gjort mkt under dagen. Har svårt att sitta på en vanlig stol för länge för det blir väldigt obekvämt för magen då. Har börjat adventspynta en hel del hemma men igår klarade jag bara av att göra vardagsrummet sen kände jag det direkt och var tvungen att pausa i fejandet.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-25 21:50:57 följande:

Jag har precis sökt om föräldraledighet hos fk (ja det kanske var i senaste laget?) Är det någon som vet hur man gör om man går över tiden? Nu är jag ju med största sannolikhet sjukskriven fram tills det är dags att föda och då antar jag att jag måste ta ut dagar om bebis bestämmer sig att stanna inne i magen 14 dagar till? Tar man ut föräldradagar även om man jobbar och går över tiden?

Senaste laget, jag har inte ens lagt in om föräldrapenning ännu. Har bara sökt gravidpenningen. Dags att göra det kanske.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-25 23:27:54 följande:
    Ja min bebis lever rövare mer och mer känns det som men tidigare har jag bara haft obehag när jag gått snabbt så jag har fått lugna ned mig. Lite jobbigt om jag ska känna mig obekväm med magen hela tiden när jag sitter fr.o.m. nu för jag har en salstenta och sex inlämningar kvar (tror dock inte jag kommer hinna göra de två sista).

Så duktigt med adventspyntandet! Våra fönsterbrädor är så små och persiennerna är sådana där breda som hänger ner på tvären längs fönsterbrädorna om man inte vill ha det helt fördraget eller med full insyn, så vi kommer inte kunna ha något adventspynt även om jag blev sugen när jag såg adventsljusstakar på Ikea. Vi tänkte klä vår plastgran så fort det blir december så vi hinner få lite julstämning
    Ja, det är jobbigt när man liksom inte kan sitta för länge på en vanlig stol eller tex luta sig framåt mot ett bord om man skriver eller sådär. Det bästa är när man kan luta sig lite bakåt. Hoppas du fixar tentan och dina inlämningar.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-25 23:19:08 följande:
    Kan vara så, jag vet inte riktigt hur han ligger faktiskt.

Hur långt innan är det vanligt att första barnet fixerar sig? Dvs om han är fixerad redan nu, är det då en indikation på att han kommer födas för tidigt eller är det normalt? Jag tycker ju att det är långt kvar.
    För en förstföderska fixerar dem sig ofta tidigare än för en omföderska då bäckenet redan är uppluckrat sedan innan då är det liksom "större" plats å då kan det ta längre tid för bebis att fixera sig, för en del omföderskor fixerar dem sig aldrig helt utan kan fortsätta vara ruckbara som det kallas.

Om din bebis är fixerad nu är det inte alls ett tecken på att bebis kommer tidigt, en del bebisar fixerar sig redan runt v 30, alla bebisar är så olika. Vilken v är du nu?
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-26 06:12:45 följande:
    Aha okej då förstår jag. Jag är i v 34.
    Då är det inget ovanligt att bebis börjat fixera sig
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-26 08:02:44 följande:
    Min kompis flicka , andra barnet, låg rätt men fick för sig att vända sig fel igen i typ v 39. Hon sa att det kändes som om hela magen vände sig ut och in typ! Sedan la hon sig rätt igen på vägen in till förlossningen! Öppningsskedet gick från 5 cm till fullt öppen på 20 minuter och så damp hon ner i på lakanet innan bm hann få tag i henne.

Hon blev en riktig stolla utanför magen sedan också :)
    Oj, vilken liten vilding, då fixerade hon sig aldrig säkert utan la sig bara neråt. Skönt att hon bestämde att vända på sig igen. Vilken raketförlossning.
  • WiMe06

Varit på tul nu och det är en liten bebis vi väntar. Ska tillbaka om två veckor och mäta igen. Bebis låg väldigt långt ner så hon hade svårt att se och mäta huvudet. Normalt fostervatten. Procentmässigt låg bebis på -24. Så vi får se hur det ser ut om två veckor. Blodtrycket låg bra.
    Ska till bm nu vid 10.30 också, så får vi se om SF-måttet vuxit ngt.

• WiMe06
    Hame skrev 2015-11-26 10:55:56 följande:
    Gissade de någon födelsevikt? Hoppas det gick bra hos BM!
    Nix, ingen födelsevikt. Gick sådär hos bm, SF-måttet helt still sedan sista mätningen. Så det stämmer väl överens med att bebis verkar liten och sjunkit väldigt långt ner. Men värden och så var bra iallafall. Så nu blir det två veckor av oro innan man får veta igen.

Hade så bea förhoppningar att denna bebis skulle hålla sig på normalkurvan men det är väl meningen vi ska ha små barn kanske. Men det vore ju bra om bebis kan få må bra och stanna åtminstone några veckor till. Tycker v 33 känns lite tidigt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)