• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01

Fjärde advent!!!! Jisses då fort tiden har gått! Miss min sons fyra årsdag som igår när vi fick ett positivt test som extra present :)) snart julafton å sen..... Wiiiihoooo :)) nu är allt julgodiset gjort å endast dessert en till julaftonen skall göras men det sparar jag till lillejulafton tillsammans m all annan julmat jag ska göra. Åh vad jag älskar julen :))

• Seven Costanza

Alltså nu är det mindre än två veckor tills jag kan tänka mig att få ut bebisen! Jag vill ju helst inte att han föds nu under 2015 och heller inte på nyårsdagen, men 2/1 och framåt går ju finfint och det är alltså inte ens två veckor dit nu hörni . Känns helt knäppt!

• amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-20 05:20:48 följande:

Och nu blev jag hungrig också... och makens timmerstockar kom igång igen... suck. :-P

Jag somnade om igen. Då hittade katterna någon jävla låda på balkongen som de började leka med. Jösses:) men nu är vi båda vakna för att sambons pojk ringde och ville bli skjutsad till Allum ( lokala köpcentrat- eller det vet du väl förresten!) han gillade inte mammans svar tydligen, för mycket folk innan jul, förstår henne helt dock.
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-20 07:36:41 följande:

Alltså nu är det mindre än två veckor tills jag kan tänka mig att få ut bebisen! Jag vill ju helst inte att han föds nu under 2015 och heller inte på nyårsdagen, men 2/1 och framåt går ju finfint och det är alltså inte ens två veckor dit nu hörni . Känns helt knäppt!

Jag vet, tänker likadant... Helt knäppt. Vill ju gärna den håller sig inne några veckor till så länge jag mår så pass här bra.

Nu bor ju just ni i USA så er situation är ju speciell, men hur gör ni andra med att meddela folk om bebisen? Kommer ni meddela någon annan än den som ska passa ev befintliga barn när ni åker in?

Jag vill helst av allt inte meddela någon innan bebis ligger i famnen på oss men hsr vi killarna här måste ju hans föräldrar meddelas iaf. Om vi inte gör som de förslog och låter dem ta dem hela tiden en period. Men jag tar hellre den hjälpen efter bebis kommit än före som sagt
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-20 08:36:07 följande:

Jag somnade om igen. Då hittade katterna någon jävla låda på balkongen som de började leka med. Jösses:) men nu är vi båda vakna för att sambons pojk ringde och ville bli skjutsad till Allum ( lokala köpcentrat- eller det vet du väl förresten!) han gillade inte mammans svar tydligen, för mycket folk innan jul, förstår henne helt dock.

Haha kattskrällen! Ja Allum blev jag så glad av när det kom, för plötsligt fanns en Vila-butik i Göteborgsområdet, minns jag! Annars shoppade vi mest på Frölunda torg för dit hade vi bara ett par minuter.

Såklart vaknade sonen precis när jag blundat till, försökte övertala honom att det var natt fortfarande och han accepterade det men kunde inte somna om så vid sex väckte jag hans far som gick upp med honom, så jag fick sova lite till. Tre timmar blev det! Minns inte när jag gick upp nio sist! Och när jag kom upp höll de på och gjorde skramlade ägg till frukost. Underbart!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-20 07:36:41 följande:

Jag känner detsamma, både att bebis gärna får hålla sig inne till nytt år och att det är vansinnigt kort tid kvar tills dess! Med bf 17/1 har jag ju ganska god marginal men med alla förvärkar jag har så blir jag lite sådär nojig över att hon ska komma tidigt. Och jag hinner inte med alltså, jag fattar inte att det är så kort tid kvar! Jag hoppas jag har en månad på mig att förbereda mig!!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-20 08:40:33 följande:

Jag vet, tänker likadant... Helt knäppt. Vill ju gärna den håller sig inne några veckor till så länge jag mår så pass här bra.

Nu bor ju just ni i USA så er situation är ju speciell, men hur gör ni andra med att meddela folk om bebisen? Kommer ni meddela någon annan än den som ska passa ev befintliga barn när ni åker in?

Jag vill helst av allt inte meddela någon innan bebis ligger i famnen på oss men hsr vi killarna här måste ju hans föräldrar meddelas iaf. Om vi inte gör som de förslog och låter dem ta dem hela tiden en period. Men jag tar hellre den hjälpen efter bebis kommit än före som sagt

Mina föräldrar får veta förstås eftersom de ska vara barnvakt, maken får själv avgöra om han vill berätta för sina föräldrar. Hans mamma är så nervös av sig så jag vet inte hur han gjorde sist ens. Sen får nog min syster och min extrasyster (min bästa vän) varsitt sms när vi åker in, så gjorde vi sist. För att jag fått sms från dem när deras vatten gått. Haha jag minns en gång när jag skojskällde på syrran för att hon höll oss på halster så, vi fick veta när vattnet gick på morgonen och sen när de åkte in till förlossningen mitt på dagen, sen hörde vi ingenting förrän på morgonen dagen efter fast barnet föddes innan midnatt. Varpå hon kontrade med att vi höll ju dem på halster ännu längre, till framåt elva på förmiddagen! Det är bara det att Axel föddes 10:11 så jag kunde ju inte gärna höra av mig tidigare, hahaha! Så jag vet att hon förväntar sig uppdateringar iaf!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-20 04:37:22 följande:
    Vi såg också den igår kväll! Tyckte den var jättebra :) sambon konstaterade att man får ha rätt sjuk humor för att tycka det, även om han också gillade den:)

Konstaterade också att bio gick bra att gå på, behövde varken kissa eller få ont nånstans så nu ska vi försöka se En man som heter Ove i julhelgen också. Bio är ju en av de saker jag kommer sakna mest och även om sambon har lovat mig att få gå så snart det funkar och jag känner för det så kommer det ju dröja ett tag innan vi går tillsammans igen, jag han, mamma och mammas gentleman caller ( nej min mamma är inte Blanche Deveraux i Pantertanter men vi brukar skoja om hennes vän lite)

Sambon gillar inte ens bio särskilt så han lämnar gärna det med varm hand till mig o stannar hemma själv så.

Jul- ia, ha ha, ett rejält och bra namn men alldeles för vanligt och så heter min systers bonus det. Lite synd!
    Ja, tyckte den var helt ok, men sambon gillade den inte alls. Men man fick några goda skratt tycker jag

Skönt att din sambo är redo att släppa iväg dig på bio så snart det går. Det är väldigt sällan jag går på bio, så igår var mysigt att komma iväg med sambon.

Gällande att berätta när vi åker in så kommer vi bara berätta för min mans föräldrar eftersom det är dem som ska passa barnen. Jag har ju ingen kontakt med mina så behöver inte fundera på den biten.
  • WiMe06

Längtar så mkt efter bebis nu men känner också som er andra att bebis mer än gärna får stanna två veckor till. Mest för sin egen skull också

Ligger i sängen igen och bara njuter av att ingen behöver mig just nu, jag och mannen har varit i stan och ätit frukost på stadshotellet och sen gled vi hem igen och kröp ner i sängen. Ska försöka unna mig att se en film tänkte jag

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-20 10:48:42 följande:

Längtar så mkt efter bebis nu men känner också som er andra att bebis mer än gärna får stanna två veckor till. Mest för sin egen skull också

Ligger i sängen igen och bara njuter av att ingen behöver mig just nu, jag och mannen har varit i stan och ätit frukost på stadshotellet och sen gled vi hem igen och kröp ner i sängen. Ska försöka unna mig att se en film tänkte jag

Låter helt ljuvligt!! Njut så mycket du orkar! Jag tror vi ska försöka oss på julmarknad idag trots värken och den här jäkla förkylningen som inte vill ge sig, jag behöver få lite julkänsla. Sen ska jag hinna göra rödbetssallad och vegetarisk sill också innan julafton men jag behöver inte orka göra det idag. Hade tänkt göra ischoklad också men det får nog vara... fast det är så gott... hehe. Vi får se.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)