• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Anny123

Har planerat snitt imorgon och är såå nervös, förväntansfull och rädd. Allt på samma gång! Någon som har erfarenheter av det och kan komma med nåt positivt?

• mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 19:47:27 följande:

Nu har jag varit på gravidyoga för första gången. Jag var längst gången av alla där så jag kunde inte göra alla rörelser och är inte lika smidig som dem som gått på yoga länge förstås men jag tyckte om det! Det var lite jobbigt men roligt, jag ska nog gå på mamma och bebisyoga om allt fungerar bra med bebisen.

så roligt att du tyckte om det och fick mer smak!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-20 08:40:33 följande:
    Jag vet, tänker likadant... Helt knäppt. Vill ju gärna den håller sig inne några veckor till så länge jag mår så pass här bra.

Nu bor ju just ni i USA så er situation är ju speciell, men hur gör ni andra med att meddela folk om bebisen? Kommer ni meddela någon annan än den som ska passa ev befintliga barn när ni åker in?

Jag vill helst av allt inte meddela någon innan bebis ligger i famnen på oss men hsr vi killarna här måste ju hans föräldrar meddelas iaf. Om vi inte gör som de förslog och låter dem ta dem hela tiden en period. Men jag tar hellre den hjälpen efter bebis kommit än före som sagt
    Vi kommer så klart meddela min mamma som är den som kommer ta hand om bonusarna medan vi är på förlossningen. (har fortfarande inte bestämt mig hur jag vill göra under latent fasen, men jag tror att jag känner mig trygg att vi tar det som det kommer, är jag på nivån att jag är helt hysterisk eller har skit ont och så får min mamma ta killarna då med, min BM poängterade att det kan vara olämpligt för barn att se någon ha så ont, som man kan ha under latent fasen....)
    Annars har jag inget jätte behov av att någon annan vet om det, även fast jag tror att min bror kommer få reda på det, men det gör mig inget alls.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-20 10:45:03 följande:

Ja, tyckte den var helt ok, men sambon gillade den inte alls. Men man fick några goda skratt tycker jag

Skönt att din sambo är redo att släppa iväg dig på bio så snart det går. Det är väldigt sällan jag går på bio, så igår var mysigt att komma iväg med sambon.

Gällande att berätta när vi åker in så kommer vi bara berätta för min mans föräldrar eftersom det är dem som ska passa barnen. Jag har ju ingen kontakt med mina så behöver inte fundera på den biten.

Såklart alla ska vara redo men jag förväntar ju mig samma möjligheter som han har till att träna, gå på saker ibland osv. Sedan kanske man inte kommer vilja eller ibland orka det men iaf få chansen. Jag har ju mina symöten varannan vecka och bokcirkel ca 1 ggr per månad men det är ju bebisvänligt, tror tom de skulle bli ledsna om bebis inte kommer med :D

Det var liksom villkoret för att det skulle bli något barn här. Att vi delar på det som går. Sen blir det ju naturligt att han får mindre tid för sitt eget som sagt Iom att han kommer ha tre barn varannan vecka men så är det ju redan idag, de veckorna killarna kommer så är han ju mest med dem och ska han iväg så får farmor och farfar ta den äldste.

Nu iof så lämnar vi ju dem själva på dagtid om vi åker iväg, men inte kvällstid än och inte om vi lämnar stan.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-20 12:00:04 följande:

Vi kommer så klart meddela min mamma som är den som kommer ta hand om bonusarna medan vi är på förlossningen. (har fortfarande inte bestämt mig hur jag vill göra under latent fasen, men jag tror att jag känner mig trygg att vi tar det som det kommer, är jag på nivån att jag är helt hysterisk eller har skit ont och så får min mamma ta killarna då med, min BM poängterade att det kan vara olämpligt för barn att se någon ha så ont, som man kan ha under latent fasen....)

Annars har jag inget jätte behov av att någon annan vet om det, även fast jag tror att min bror kommer få reda på det, men det gör mig inget alls.

Bara ni har förberett dem innan på hur det går till osv så tror jag inte det år farligt för barnen att få vara med och se hur livet verkligen är. Här fick vi hit en skiträdd nioåring mitt i natten som trodde hans mamma kanske skulle dö, hon hade inte förklarat ett dugg för honom om hur bebisen skulle komma ut osv.

Däremot så skulle jag ju som sagt aldrig vilja ha bonusarna här när det startar, men det är mer för min egen skull, jag är ju rädd på riktigt och kommer antagligen få panik, och då vill jag att sambon ska kunna fokusera på mig.

Men jag tror du är lugnare:)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-20 09:33:58 följande:

Haha kattskrällen! Ja Allum blev jag så glad av när det kom, för plötsligt fanns en Vila-butik i Göteborgsområdet, minns jag! Annars shoppade vi mest på Frölunda torg för dit hade vi bara ett par minuter.

Såklart vaknade sonen precis när jag blundat till, försökte övertala honom att det var natt fortfarande och han accepterade det men kunde inte somna om så vid sex väckte jag hans far som gick upp med honom, så jag fick sova lite till. Tre timmar blev det! Minns inte när jag gick upp nio sist! Och när jag kom upp höll de på och gjorde skramlade ägg till frukost. Underbart!

Ja men vi åker en del till Frölunda torg också! Iof är det långt men man kan sitta på 7an hela vägen och drömma, inga byten, och sen de gjorde om torget så finns ju allt där!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-20 13:11:25 följande:

Ja men vi åker en del till Frölunda torg också! Iof är det långt men man kan sitta på 7an hela vägen och drömma, inga byten, och sen de gjorde om torget så finns ju allt där!

Ja allt utom Vila, eller det kanske finns nu, haha! Gamla kära sjuan... <3 Vi bodde ju precis i andra änden av den, utanför Opaltorget. Gud vad jag trivdes där, kommer nog alltid sakna det.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-20 12:20:55 följande:
    Såklart alla ska vara redo men jag förväntar ju mig samma möjligheter som han har till att träna, gå på saker ibland osv. Sedan kanske man inte kommer vilja eller ibland orka det men iaf få chansen. Jag har ju mina symöten varannan vecka och bokcirkel ca 1 ggr per månad men det är ju bebisvänligt, tror tom de skulle bli ledsna om bebis inte kommer med :D

Det var liksom villkoret för att det skulle bli något barn här. Att vi delar på det som går. Sen blir det ju naturligt att han får mindre tid för sitt eget som sagt Iom att han kommer ha tre barn varannan vecka men så är det ju redan idag, de veckorna killarna kommer så är han ju mest med dem och ska han iväg så får farmor och farfar ta den äldste.

Nu iof så lämnar vi ju dem själva på dagtid om vi åker iväg, men inte kvällstid än och inte om vi lämnar stan.
    Jag tycker ni verkar vara på så rätt plan för hur ni vill ha det så jag tror det kommer att gå jättebra för dig. Din sambo verkar verkligen förstå dig och vad du har för behov. Det är väl klart man ska hjälpas åt med barn, man är ju två om att sätta dem till världen
    Sen är jag nog den i vårt förhållande som vill ha kontrollen över det mesta
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-20 10:57:49 följande:
    Låter helt ljuvligt!! Njut så mycket du orkar! Jag tror vi ska försöka oss på julmarknad idag trots värken och den här jäkla förkylningen som inte vill ge sig, jag behöver få lite julkänsla. Sen ska jag hinna göra rödbetssallad och vegetarisk sill också innan julafton men jag behöver inte orka göra det idag. Hade tänkt göra ischoklad också men det får nog vara... fast det är så gott... hehe. Vi får se.
    Hoppas det blir en bra julmarknad det är så mysigt med julmarknader.

Har inte många saker jag måste göra innan julen, det enda jag ska ha med mig på julafton är en mimosasallad jag ska göra. Sen tänkte jag baka wienernougat med barnen att ha med. Har släppt på mina prestationer iår faktiskt och kommer försöka njuta av att andra mer än gärna unnar en att ta det lugnt
    Har tom valt att lämna återbud till mannens morbrors julbord dagen innan jul, det räcker att mannens kusin från Stockholm kommer med sin familj den dagen och man ska styra med det. Barnen ville spela Bingolotto sen på kvällen så vi har lovat dem att vi ska göra det
  • Nettiis

Min sambo åkte iväg vid 11 och lämnade mig med orden; "var klar klockan 15 för då kommer jag och hämtar dig. Det räcker med vanliga kläder och lite mascara. Passa på att vila om du kan, vi kommer vara borta ett tag"

Haha, är så nervös och förstår ingenting. Han brukar inte vara den som kommer med idéer och en överraskning som denna kunde jag inte ens tänka mig.. Ska bli kul och se vad han planerat!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)