qatteriin skrev 2015-11-26 12:10:25 följande:
Åh, jag förstår att du blir orolig, så läskigt! Håller alla tummar och tår för att bebis växer på sig, tycker det låter helt outhärdligt att behöva vänta två hela veckor för nästa koll! Jag vet inte hur ofta man ska känna rörelser, sist jag var hos bm så frågade hon om jag kände varje dag, nu har jag en ganska aktiv bebis märker jag så jag känner ofta, men inte alltid så kraftfulla rörelser som med sonen. Några gånger per dag brukar det väl stå i appar och så.
Men det är ju super att flödet i navelsträngen är bra och att alla värden ser bra ut! Försök fokusera på det när det känns tungt!
Tack. Ja, två veckor känns som en hel evighet. Men tydligen behövde dem väntande länge emellan för att kunna göra en ny riktig mättning och kunna jämföra ordentligt med den andra.
Känner ju också varje dag men det känns inte alltid som lika kraftfulla rörelser sonder gjorde när bebis låg på andra hållet, men det kanske har just med det att göra att den lille vänt sig och ligger långt ner. Irritera urinblåsan kan den lille göra iallafall. Ja, det känns positivt att flödet och hjärtljuden var bra, får fokusera på det.
Lite typiskt var ju också att jag hade en annan bm idag än min ordinarie som är på semester, hade varit lättare att prata med min bm liksom efter tulet.