Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

kindofnothing skrev 2015-11-26 16:37:00 följande:

Tack för er goa pepp sen mätningen. TUL idag o allt såg bra ut. -5% vilket tydligen är helt ok, är så lättad!

Lider med dig WeMe06 o förstår verkligen din oro. Jag hade försökt tänka att läkarna vill barnets bästa. Hade de varit riktigt oroliga hade de inte släppt dig. Ang fosterrörelser sa läkaren vi hade att vi kan vårat barn bäst så huruvida de är normala är nästan bara vi som kan säga. Vissa barn är väldigt lugna, andra brötar mest hela tiden. Kram på dig o hoppa hen växer på sig.

Gud bad skönt att allting såg bra ut för er idag. -5% låter ju bra.

Tack så mkt. Det är väl precis som du säger, hade dem varit oroliga hade dem väl inte låtit mig gå hem, och hon såg ju också att bebis rörde sig och sa det med. Så man får fokusera på övriga värden och sådär som är bra. Och sen bara hoppas att veckorna går snabbt till nästa mätning.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-26 16:42:01 följande:
    Ok visa barn föds mindre så set är egentligen inget konstig så länge allt annat e ok å så verkar det ju vara hos både dig å mig :) min tös beräknad väga 1590g igår å e i 31+5 idag. Min första blev det aldrig gjort tul på trots att det borde gjorts. Den bm jag hade va inte riktigt klok faktiskt. Jag följer dock samma SF mått denna gången fast. Jah har dock inte gått upp så mycket denna gången men det kan säkert vara olika det med. Detta är en hel vetenskap :) ska bli skoj å se vad vi får för födelsevikter på våra småttingar ;)
    Okek, men det låter inte som jättelite iallafall. Min äldsta pojk vägde 1950 i vecka 37+1 så det är 400gr din lille behöver lägga på sig på några veckor för att nå den vikten. Fick aldrig tul med första heller trots att jag borde fått det med tanke på mina magmåttet som var mindre än denna graviditeten plus att dem stod still. Fick ju aldrig tul med andra heller iofs trots att då första var liten och det fanns ökad risk för hf. Så jag känner mig ändå väl omhändertagen denna ggn.
    Ja, det blir spännande att se hur stora dom små hinner bli till dem föds.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-26 21:04:37 följande:
    svartahusets.blogspot.se/2015/01/monster-pa-barnvagnsmobil-med-ugglor.html

Du klarar av att virka dessa. Jag började typ bara med att kontrollera att jag kunde virka vanliga maskor och virkade en lapp, och sen virkade jag dessa. Allt du inte fattar kan du youtuba. 
    Det är ju nästan så jag måste testa svärmor har säkerligen några stickor och lite virkgarn liggande någonstans
    Tack för tipset
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-26 21:19:23 följande:
    börja med att använda virknål och inte stickor, och sen är det bra om du har passande garn till virknålen. allt står i beskrivningen :)
    Har youtubat nu hur man virkar som nybörjare. Haha. Blir jättesugen på att testa nu. Okej, virkgarn är lite tunnare än vanligt garn va? Eller är jag fel ute igen? Haha
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-26 21:43:46 följande:

Helskotta, efter ett par dagar med våldsam rörelse i magen så känner jag plötsligt hicka från bebisen i höger överdel av magen!! Har hon vänt sig åt fel håll nu, skitungen?! Har ju känt hicka långt ner till vänster länge! Åh måtte hon vända sig med huvudet nedåt i tid sen bara, jag vill verkligen inte behöva genomlida vändningsförsök eller än värre snitt!!

Det är nog ingen fara ska du se, det är ju ändå rätt många veckor kvar till bf, tror du och jag har samma, och som omföderska är det ju inte säkert att bebis ens kommer fixera sig. Så skitungen vänder säkert tillbaka igen innan det är dags.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-26 22:53:17 följande:

Min bästa kompis har bokat flygbiljett nu; hon kommer hit på eftermiddagen 23/12 och åker hem på kvällen 1/1, så nu blir det inte bara min man och jag över jul och nyår, wohoo! Blir ju ändå inget nyårsfestande i det här hushållet så det går ju bra att flyga hem då. Hoppas bebisen håller sig kvar i magen över nyår åtminstone, BF 8/1 . Har träffat en av kvinnorna från föräldrakursen också (inte hon vars nr försvann men en annan) och hon är jättetrevlig och bor _på min gata_, det ni, så jag är på strålande humör! Tack igen alla som peppade mig att det kommer lösa sig.

Åh men vad roligt för dig att hon kunde komma iväg. En vecka med massa bästis-mys innan bebis kommer
    Vad roligt att du hittat ngn du kan träffa från föräldraträffen, perfekt ju
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-27 06:15:59 följande:
    Japp, vi har samma! Men åååh så märkligt det är med rörelser på den sidan för det hade jag aldrig med sonen eller tidigare med den här ungen, men hon vill kanske helt enkelt inte följa storebror i allt utan gå sin egen väg. Redan.
    Ja, men visst är det konstigt vad man jämför också mellan sina olika graviditeter?
    Haha, näe den lille tösen vill säkert gå sin egen väg
    Min lille har typ lyckats hitta urinblåsan med sin arm eller något för varje gång hon buffar till där nere så får man typ en känsla av att "jag måste kissa, NUU!"
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-27 06:29:46 följande:
    Ja det är lustigt! Det är som när jag tänkte på hur hon kommer att se ut; jag kan inte tänka mig nån annan modell på bebis än den vi fick med Axel, haha! Men hon kan ju vara superlång som sin far eller superknubbig som jag, eller svarthårig och brunögd istället för blond och blåögd, så chockad jag skulle bli då.

Haha det där med urinblåsan minns jag från sonen, det är inte lika illa nu (än!) men det är ju typ som "ooh vilken gosig kudde, måste puffa upp den lite bara!".
    Haha, så är det. Jag funderar jättemkt på hur bebis kommer se ut, om det nu är en liten tjej vi väntar, annars förväntar jag mig att bebis ser ut som en liten blandning av sina storebröder, haha. Min man är från Indien så våra söner är ju lite mörkare men det skiljer ändå ganska mkt mellan dem, den äldsta är mörkare. Så det blir spännande att se hur denna lilla bebis blir.

Haha, det där med gosig kudde var ju helt klockren, det är verkligen precis så
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-27 11:56:44 följande:
    Okej detta måste vi ju snacka mer om. fast nu sitter jag och funderar på om du var sarkastisk eller inte?

Som förstagångsföderska så vet jag inte riktigt vad jag ska känna inför förlossningen. Jag är inte rädd, men jag har ju vart med på en förlossning och sett smärtan som man uppenbarligen har. Jag är rätt smärttålig av mig (tror jag iaf). Så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka ang epidral och annan smärtstillande. Lustgas tänker jag glatt använda :)
    Jag hatar sprutor och nålar och allt vad det där innebär. Så min förhoppning är att jag ska klara mig med lustgasen, har gjort det dem tidigare gångerna. Allt annat vill jag helst slippa undan.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-11-27 14:03:19 följande:

Dagen började hos MVC för att ta blodtrycket och urinprov. Gör detta 2 gånger i veckan då trycket gick upp igen för 2 veckor sen.

Hade 135/85 och +1 på stickan precis som i början av veckan men sen har bebisen varit lugnare än vanligt sen i onsdagskväll- jag har känt rörelser men de har varit mindre och mildare men inget som jag oroat mig för då jag känt bebisen hela tiden. Men jag nämnde detta för sjuksköterskan som kollade med BM och blev skickad till förlossningen.

Där blev vi undersökta med UL för att kolla fostervatten och kopplade till CTG för att kolla hjärtfrekvens och sammandragningar- alla undersökningar såg bra ut för bebisen och jag är beordrad till att vila, vila, vila.

De trodde bebisen hade lugna dagar alternativt att den blivit för stor för de stora rörelserna jag hade i början av veckan men jag skulle återkomma om den blev än mer lugn ( minimum enligt läkaren på förlossningen som gjorde UL var 10 tydliga rörelser per dag) eller några symptom på havandeskapsförgiftning som huvudvärk, tryck vid revbenen eller flimmer i synen.

Pratade med en mamma från föräldrargruppen som också tyckte rörelserna blivit mindre och vi är i samma vecka (35) någon av er som känner skillnad på rörelserna?

Åh, hf är inte roligt, hoppas du slipper undan det. Skönt att dem har koll på dig.

Jag känner skillnad på rörelser, skrev om det igår här i tråden. Jag känner bebis varje dag men rörelserna är inte lika hårda som innan och inte heller lika "stora" som för nån vecka sedan, då kunde man se hela magen lyfta sig ungefär. Men troligtvis beror mina på att bebis är liten plus att hon vänt sig neråt och ligger väldigt långt ner. Men jag känner ju fortfarande mkt varje dag framför allt kvällar. Känner henne just nu buffa där inne
Svar på tråden BF Januari 2016 :)