• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 18:39:13 följande:
    Aaaaaj plågsamt!!
    WiMe06 skrev 2015-12-21 17:31:24 följande:

Håller med dig om det där med läsningen. Och när man väl sätter sig och läser så vill man liksom kunna läsa utan att bli störd, haha. Innan barn och jobb och allt det där kunde jag sitta en hel dag och bara läsa, och helst på de mest konstiga ställen.

Ja, men vilken tur du kom till skott med boken, hoppas nästa är lika bra

Precis! Saknar det så innerligt ibland, men den dagen kommer igen när det är möjligt. Men när jag läste Sagan om is och eld förra sommaren så var jag precis sådä borta som jag var innan barn... Sex tjocka pocketböcker på fem veckors semester, och då umgicks jag ändå med familjen emellanåt, haha! Det blev dock inte mycket sömn!Uscha jag fasar för hur det ska bli på julafton med all julmat, man kommer ju vara konstant illamående! Jag vet hur tufft det var 2011 och då skulle jag ju inte ha förrän i mars! Haha!
    Oh, den tanken har inte ens slagit mig ännu med all mat. Hua. Blir illamående bara jag tänker på det nu. Och jag som helst vill lägga mig en stund efter maten som det är nu, jag har skitsvårt för att sitta rakt upp och ner för länge när jag ätit.
  • Nettiis
    WiMe06 skrev 2015-12-21 19:18:59 följande:
    Oh, den tanken har inte ens slagit mig ännu med all mat. Hua. Blir illamående bara jag tänker på det nu. Och jag som helst vill lägga mig en stund efter maten som det är nu, jag har skitsvårt för att sitta rakt upp och ner för länge när jag ätit.
    Jag längtar till all mat.. Dock får jag äta lite men ofta! Blir en dag med massa mat och vila, svärmor ska få ta hand om mig lite och skämma bort mig lite..
  • WiMe06
    Nettiis skrev 2015-12-21 19:40:00 följande:
    Jag längtar till all mat.. Dock får jag äta lite men ofta! Blir en dag med massa mat och vila, svärmor ska få ta hand om mig lite och skämma bort mig lite..
    Ja, det är väl så man får göra. Småäta helt enkelt, haha. Vad fick du för spännande överraskning?
  • Nettiis
    WiMe06 skrev 2015-12-21 19:54:33 följande:
    Ja, det är väl så man får göra. Småäta helt enkelt, haha. Vad fick du för spännande överraskning?
    Det var en babyshower! Haha eller mer en kärleksshower för det handlade mycket om min och sambons långa resa..

Vi har försökt bli gravida 2,5 år och har 4 missfall i bagaget.. Min bästa vän hade gjort det så fint, massa bilder på sambon och mig genom tiderna och så hade svärmor skrivit ett tal till sin son (han är ända barnet och adopterad från Korea så detta är extra speciellt för dom)

Det var en fin kväll med massa vänner och familj, god fika, massa minnen och tårar.
  • WiMe06
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:13:00 följande:
    Det var en babyshower! Haha eller mer en kärleksshower för det handlade mycket om min och sambons långa resa..

Vi har försökt bli gravida 2,5 år och har 4 missfall i bagaget.. Min bästa vän hade gjort det så fint, massa bilder på sambon och mig genom tiderna och så hade svärmor skrivit ett tal till sin son (han är ända barnet och adopterad från Korea så detta är extra speciellt för dom)

Det var en fin kväll med massa vänner och familj, god fika, massa minnen och tårar.
    Åh, vad fint det låter. Vilka fina vänner. Förstår att det är stort för dina svärföräldrar.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-21 19:18:59 följande:

Hemskt!! Svårt att småäta julmat också tycker jag för hos oss står det liksom inte framme nån längre tid. :-P Jag kommer nyttja föräldrarnas säng sen efter maten och under dagen för att vila, gjorde det förra året också minns jag nu men av en annananledning (återhämtning efter senaste missfallet, dålig tajming bara några dagar innan jul). Det är trist att gå undan på jul när man helst vill vara social men det får lov att bli så.
  • qatteriin
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:13:00 följande:

Åh vilken fin grej, förstår att det måste varit en känslosam dag! Tänk att ni snart har er lilla bebis... Fan vilken helveteskamp det kan vara. Jag är inte en sån där som känner att "allt är värt det i slutänden" men det bleknar lite när man väl får ett barn iaf.
  • Nettiis
    qatteriin skrev 2015-12-21 21:42:20 följande:
    Åh vilken fin grej, förstår att det måste varit en känslosam dag! Tänk att ni snart har er lilla bebis... Fan vilken helveteskamp det kan vara. Jag är inte en sån där som känner att "allt är värt det i slutänden" men det bleknar lite när man väl får ett barn iaf.
    Ja, vi gick igenom en utredning och jag åt pergotime för att lyckas bli gravida, och bara att se plusset på Stickan var "allt de tunga och jobbiga med alla hormoner är värt det".
  • qatteriin
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:52:50 följande:

Ja, vi gick igenom en utredning och jag åt pergotime för att lyckas bli gravida, och bara att se plusset på Stickan var "allt de tunga och jobbiga med alla hormoner är värt det".

Jag har avskytt det där plusset efter de två första missfallen, har aldrig kunnat glädjas åt det efter dem. Men vår utredning visade ingenting så jag var alltid lika rädd... Dock tjatade jag till mig Levaxin som verkar vara det som räddar de graviditeter som lyckas för mig (förutsatt att denna går vägen men det ser ju ut att bli så faktiskt). Men jag har aldrig haft svårt att bli gravid, bara att behålla dem, så pergo var aldrig aktuellt för mig. :)
  • amalie79

Har det rätt skönt nerbäddad i soffan och halvsover framför julspecial av Skenet bedrar... Tröttnar aldrig på Hyacinth! Sambon kom med glass i en skål nyss och så har han skurat ugnen så nu får han spela datorspel!

Ikväll har vi varit och köpt julgran, en Kungsgran fick det bli, dyrare men det är värt det för både sambon och svärfar kan få astmakänningar av vanlig gran.

Så imorgon kommer den in!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)