• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:13:00 följande:

Det var en babyshower! Haha eller mer en kärleksshower för det handlade mycket om min och sambons långa resa..

Vi har försökt bli gravida 2,5 år och har 4 missfall i bagaget.. Min bästa vän hade gjort det så fint, massa bilder på sambon och mig genom tiderna och så hade svärmor skrivit ett tal till sin son (han är ända barnet och adopterad från Korea så detta är extra speciellt för dom)

Det var en fin kväll med massa vänner och familj, god fika, massa minnen och tårar.

Åh vad jag blev rörd av att läsa detta, grät en skvätt faktiskt <3 Så fint gjort, vilket minne för livet!
  • Seven Costanza
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:13:00 följande:

Det var en babyshower! Haha eller mer en kärleksshower för det handlade mycket om min och sambons långa resa..

Vi har försökt bli gravida 2,5 år och har 4 missfall i bagaget.. Min bästa vän hade gjort det så fint, massa bilder på sambon och mig genom tiderna och så hade svärmor skrivit ett tal till sin son (han är ända barnet och adopterad från Korea så detta är extra speciellt för dom)

Det var en fin kväll med massa vänner och familj, god fika, massa minnen och tårar.

Och grattis förstås att ni äntligen snart är framme vid mållinjen efter så många års kamp!
  • Nettiis
    Seven Costanza skrev 2015-12-21 22:42:47 följande:
    Och grattis förstås att ni äntligen snart är framme vid mållinjen efter så många års kamp!
    Tack så jätte mycket. Det var mycket känslor igår så idag har jag varit rätt trött.. Skönt att då kunna ligga på soffan och göra ingenting ????

Hoppas ni hittat en bil som ni är nöjda med!
  • FrökenBlå

Hörni, hur är det med förvärkar egentligen? Hade aldrig detta då jag va gravid med dottern, men den här gången har jag haft det i några veckor nu. Eller jag tror att det är det iallafall, onda sammandragningar som ger ett tryck neråt. Googlade lite på det, dumma mig ;), och där stod det att man skulle in till förlossningen osv men så har inte jag uppfattat det. Dessutom är jag i v 37+4 så det borde ju inte va så farligt om något sätts igång nu, trots att jag helst vill att det blir efter nyår ;)

• Förstaförsökaren26

God kväll kära mammor! Ni som har gått på gravidpenning tänkte jag kolla med er när/om ni får nån utbetalning nu i dec? Jag slutade jobba 16/11 å fick i nov för 17,18,19 och 20 i nov men nu i december verkar jag inte få ett öre(?) iallafall enligt appen

• WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 01:26:17 följande:

God kväll kära mammor! Ni som har gått på gravidpenning tänkte jag kolla med er när/om ni får nån utbetalning nu i dec? Jag slutade jobba 16/11 å fick i nov för 17,18,19 och 20 i nov men nu i december verkar jag inte få ett öre(?) iallafall enligt appen

Vad orolig jag blev nu, gick på grav.penning den 18 nov och fick också en liten utbetalning där i nov. Var tvungen att logga in på f-kassans hemsida och när jag går in där så står det att jag har en kommande utbetalning den 23/12. Dem brukar ju ha olika utbet.datum beroende på när du är född, jag får vanligtvis min utbet. den 25 från kassan, men det känns som att det inte borde spela ngn roll nu i dec. Har du loggat in på hemsidan istället för i appen och kollat om du ser ngt där, jag loggade bara in via mobilen nu och mobilt BankID. Men det verkar ju knasigt att du inte skulle få ngn utbet.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 21:40:37 följande:
    Hemskt!! Svårt att småäta julmat också tycker jag för hos oss står det liksom inte framme nån längre tid. :-P Jag kommer nyttja föräldrarnas säng sen efter maten och under dagen för att vila, gjorde det förra året också minns jag nu men av en annananledning (återhämtning efter senaste missfallet, dålig tajming bara några dagar innan jul). Det är trist att gå undan på jul när man helst vill vara social men det får lov att bli så.
    Ja, så är det hos oss också, det dukas ju undan sen. Det jag kommer vara lite grinig över att inte kunna äta är smörgåsrån och små salta kex med brieost på, buhu!!!

Usch, vilken jul förra året, fy så jobbigt att behöva gå igenom mitt i julen det är ju så förbannat som det är redan. Jo, det är klart det är lite tråkigt att gå undan vid jul men vi får se det som så att nästa år lär vi ha fullt upp vid jul istället om vi inte vill ha öppnande paket eller en nerriven gran, hihi
  • WiMe06
    FrökenBlå skrev 2015-12-21 23:21:34 följande:

Hörni, hur är det med förvärkar egentligen? Hade aldrig detta då jag va gravid med dottern, men den här gången har jag haft det i några veckor nu. Eller jag tror att det är det iallafall, onda sammandragningar som ger ett tryck neråt. Googlade lite på det, dumma mig ;), och där stod det att man skulle in till förlossningen osv men så har inte jag uppfattat det. Dessutom är jag i v 37+4 så det borde ju inte va så farligt om något sätts igång nu, trots att jag helst vill att det blir efter nyår ;)

Jag heller aldrig haft förvärkar så jag har själv jättesvårt att avgöra om det är det jag haft ibland också sista veckorna. Men jag tror det. Har inte hört om man ska åka in så jag vågar faktiskt inte ge dig ngt bra svar på det.
    Men v 37+4 räknas du ju som fullgången så händer det ngt nu att bebis vill ut så får den ju komma men jag förstår att du gärna väntar till efter nyår, det gör vi nog alla som är kvar här nu, hihi

Lite spännande å se om det är ngn liten krabat som väljer att kika ut nu under helgerna eller om dem kan hålla sig allihopa som är kvar, vad häftigt det vore.
  • qatteriin
    FrökenBlå skrev 2015-12-21 23:21:34 följande:

Vad google säger hänger nog på vad man menar med förvärkar, vet att det ibland menas detsamma som att man är i latensfasen medans det ibland bara handlar om sammandragningar och ibland om onda sammandragningar. Jag hade i princip aldrig sammandragningar med sonen förutom när jag hade jätteont av foglossningen, den här gången kan jag tillochmed få småonda sammandragningar när jag ligger och vilar... De säger ju att sånt blir värre för varje barn (det och eftervärkarna, uuuh).
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-22 04:43:58 följande:

Ja, så är det hos oss också, det dukas ju undan sen. Det jag kommer vara lite grinig över att inte kunna äta är smörgåsrån och små salta kex med brieost på, buhu!!!

Usch, vilken jul förra året, fy så jobbigt att behöva gå igenom mitt i julen det är ju så förbannat som det är redan. Jo, det är klart det är lite tråkigt att gå undan vid jul men vi får se det som så att nästa år lär vi ha fullt upp vid jul istället om vi inte vill ha öppnande paket eller en nerriven gran, hihi

Ja jul och midsommar har jag lyckats pricka in som högtider att njuta av med smärtstillande, hehe. Men nu är den tiden över! Och som du säger - nästa år lär vi ha fullt upp att hålla koll på små vildingar!

Vi brukar som tur är inte ha brieost för då skulle jag nog börja gråta om jag inte fick äta, haha! Nån mögelost brukar vi väl ha. Stilton är min favorit men vi får se om mamma köpt sån i år...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)