• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-21 11:13:52 följande:

Haha, men vad härligt att få vara lite uttråkad. Jag ligger fortfarande på soffan, haha, ögonen är tunga idag. Åh, läsa bok var längesen jag gjorde. Sista boken jag läste var Stenhjärtat av Katarina Wennstam, och det var innan jag blev gravid, nu hade jag aldrig klarat av att läsa den. Tårarna rann som floder när jag läste den.

Ja, jag diggar min bm, hon är bra. Haha! Det första hon sa var typ "jaha, är det den här ggn du ska till v 42 då?" Nej, aldrig i livet tänkte jag.

Ja, vi får hoppas vi behöver nåt mer besök innan bebis tittar ut, hade ju varit skönt. Jag har vårt sista tul på måndag den 28. Sen blir det inga fler besök det här året.

Åh fy fan, jag läste lite snabbt om den, skulle aldrig fixa att läsa den! Jag minns inte när jag läste en roman sist... kan ha varit förra sommaren när jag plöjde hela Sagan om is och eld. Brukar säga att jag får tillräckligt med ord och livsöden i jobbet... Men den jag läste nu var väldigt avslappnad, om livet på lasarett i 50-talets Sverige, väldigt medryckande och inte så tung fast den kom in på allvarliga ämnen. Jag tror jag behöver lite lättsam lektyr nu för att koppla av, väntar på att få läsa andra boken i den här serien, mamma har beställt.

Ja nåt mer besök hos bm får vi väl hoppas på men v 42 känns ju vansinnigt, haha! Jag hann bli tillräckligt uttråkad för att göra rödbetssallad och äta lunch. Men nu måste jag vila. Får se om jag orkar sortera in ren tvätt sen, det är ju inte så lockande direkt.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-21 11:29:36 följande:

Men blä, sitter på jobbet och ska avsluta nu tänkte jag och sedan åka och köpa en julgran.

Men jag kommer inte mig för att göra klart och gå hem.

Påminn mig om varför jag gör detta någon för just nu har jag ingen aning.

Jag är helt nollställd i skallen, vet inte om jag är glad eller ledsen för just nu känns det inte som om jag känner någonting sådär vidare mycket. Och DET vet jag, är inget bra tecken. Arg, glad, ledsen, ja visst, men likgiltig och tom är det värsta som finns.

Fick mail från min chef att jag ska behålla telefonen om jag vill för det är lättare att skicka mail till mig och så då. Så får jag kolla den när jag vill.

Nu ska jag iväg och slänga en massa skräp och så leta upp en flyttkartong. Sen tänkte jag smita efter lunchen när ingen ser mig.

Usch det är tungt det där sista!! Att det ska vara värt det är ju bara ord och inte nödvändigtvis nåt som hjälper, även om jag tror att det oftast faktiskt är det. Men jag tänker på mitt vanliga mantra... "this too shall pass". För så är det, oavsett vad.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-21 12:17:38 följande:
    Åh fy fan, jag läste lite snabbt om den, skulle aldrig fixa att läsa den! Jag minns inte när jag läste en roman sist... kan ha varit förra sommaren när jag plöjde hela Sagan om is och eld. Brukar säga att jag får tillräckligt med ord och livsöden i jobbet... Men den jag läste nu var väldigt avslappnad, om livet på lasarett i 50-talets Sverige, väldigt medryckande och inte så tung fast den kom in på allvarliga ämnen. Jag tror jag behöver lite lättsam lektyr nu för att koppla av, väntar på att få läsa andra boken i den här serien, mamma har beställt.

Ja nåt mer besök hos bm får vi väl hoppas på men v 42 känns ju vansinnigt, haha! Jag hann bli tillräckligt uttråkad för att göra rödbetssallad och äta lunch. Men nu måste jag vila. Får se om jag orkar sortera in ren tvätt sen, det är ju inte så lockande direkt.
    Tvätt är det tråkigaste som finns! Nu har vi köpt tvättmaskin vilket gör allting lättare men den tråkig konsekvens av det är ju att det alltid är tvätt överallt! Man blir aldrig klar utan tvättar varje dag isf  två gånger per vecka!

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-21 11:58:53 följande:
    Vad jobbigt för dig att du känner såhär. Du får kanske ta det lite på om pö, idag får du se som sista dagen inför lite skön julledighet. Har inga bra tips att ge dig för jag har verkligen aldrig haft ett så bra jobb att jag känner att jag lämnar en så viktig del utav mig. Men sen lämnar du ju faktiskt inte,
    Du tar inte farväl för alltid, utan nu tar du några månaders uppehåll för att utforska nya bitar i livet. Du verkar ha en underbar chef som verkligen förstår dig och låter dig vara med på möten och behålla telefon osv.
    Ja det är ju inte bara jobbet. Det känns lite som om jag lämnar mig själv, den människa jag varit de sista tio åren. Jag vet ju inte vem jag kommer tillbaka som.
    Ja hon är underbar, hon är lite likadan som jag, ingen småbarnsmänniska och förstår själv hur jag känner inför detta, hon blev själv lite lappsjuk som föräldraledig har hon berättat.
    Sen har man ju rätt att vara uppdaterad som föräldraledig och att bli inbjuden  till saker och så. Har läst policyn, man får inte diskriminera föräldralediga, man har samma rättigheter och det vet hon och hon vet att jag vet det :)
  • Blgebo
    qatteriin skrev 2015-12-21 12:12:06 följande:
    Haha! Jag tänkte faktiskt på tandkräm till bb-väskan igår! Nä viktigare saker kan ju finnas att ta med, haha, och tandkräm finns ju tack och lov på sjukhusapoteket om det krisar!
    Här finns det minituber med tandkräm och tandborstar att få både på förlossningen och bb om man glömt. Tror inte vi är ensamma om det  
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-21 11:51:02 följande:
    Jag har faktiskt bara läst Stenhjärtat, men man kanske skulle ta och försöka läsa dem andra med. Jag tror man kan känna precis lika mkt för barn som far illa även om man inte har egna barn. Men som gravid blir jag alltid överkänslig för allting. Jag kan börja gråta för minsta lilla.
    Usch, menar du att det har hänt det sista du skrev, vilka fruktansvärda människor.
    Jag har aldrig gråtit sådär över barn som far illa. Eller människor överhuvudtaget förresten. Jag kan tycka det är hemskt såklart men gråter egentligen bara om det händer något med någon jag känner. Ibland inte ens det. Grät knappt alls när mormor dog i september utan kände bara att det var skönt för henne att få dö när hon ändå var så sjuk och att nu blir mammas liv enklare och mormor hade ingen ro i själen i livet ändå.
    Däremot kan jag redan gråta floder för att min katt börjar bli gammal, men försöker tänka att tänker jag så så missar jag ju tid med honom, tid som går till att oroa mig för honom.
    Men killingen, ja de gjorde faktiskt så med den. De torterade den o den fick avlivas.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 12:17:38 följande:

Den var tung att läsa det var den, jag fick pausa rätt ofta när jag läste den. Har försökt påbörja ny läsning sista månaderna men kommer liksom inte igång, hittar ingen som liksom pang bom tilltalar mig. Dem får inte vara för sega om jag ska läsa. Påbörjade en man som heter Ove, men kom typ till kap 3 eller nåt, haha.

Åh, rödbetssallad, så gott. Jag har inte ens gjort lunch till mig själv ännu och nämn i ordet tvätt, suck. Har hur mkt tvätt som helst jag måste ta hand om, ooorkar inte sååå tråkigt!! Och barnen ska hämtas redan om knappa timmen.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 12:33:51 följande:
    Tvätt är det tråkigaste som finns! Nu har vi köpt tvättmaskin vilket gör allting lättare men den tråkig konsekvens av det är ju att det alltid är tvätt överallt! Man blir aldrig klar utan tvättar varje dag isf  två gånger per vecka!

Haha, precis så är det. Tvätthögar överallt och man hinner inte lägga in det förrän det ska tvättas igen!'
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 12:37:50 följande:
    Ja det är ju inte bara jobbet. Det känns lite som om jag lämnar mig själv, den människa jag varit de sista tio åren. Jag vet ju inte vem jag kommer tillbaka som.
    Ja hon är underbar, hon är lite likadan som jag, ingen småbarnsmänniska och förstår själv hur jag känner inför detta, hon blev själv lite lappsjuk som föräldraledig har hon berättat.
    Sen har man ju rätt att vara uppdaterad som föräldraledig och att bli inbjuden  till saker och så. Har läst policyn, man får inte diskriminera föräldralediga, man har samma rättigheter och det vet hon och hon vet att jag vet det :)
    Det är såklart en omställning i livet att bli förälder, men ingenting som hindrar dig från att fortsätta vara den du är idag (sen ändras man kan lite automatiskt, vad vet jag. Haha.)
    Föräldraledigheten blir som en ny resa i livet som inte varar för alltid.

Jaha, vad bra att det finns regler som säger att man får vara med och sådär. Nu är jag rätt glad att själv slippa allt gnäll och tugg som är på min arbetsplats och sen hoppas jag istället att min föräldraledighet blir en resa mot en ny framtid efter.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-21 13:11:50 följande:

Det är såklart en omställning i livet att bli förälder, men ingenting som hindrar dig från att fortsätta vara den du är idag (sen ändras man kan lite automatiskt, vad vet jag. Haha.)

Föräldraledigheten blir som en ny resa i livet som inte varar för alltid.

Jaha, vad bra att det finns regler som säger att man får vara med och sådär. Nu är jag rätt glad att själv slippa allt gnäll och tugg som är på min arbetsplats och sen hoppas jag istället att min föräldraledighet blir en resa mot en ny framtid efter.

Nej jag kan lära mig! När jag träffade min sambo var jag lite likadan jag var alls inte säker på att jag ville ha honom för det verkade så jobbigt att leva i en relation igen. Men bestämde mig för att ok, ska pröva detta. Och det blev ju rätt bra för det mesta!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)