• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 12:42:00 följande:
    Jag har aldrig gråtit sådär över barn som far illa. Eller människor överhuvudtaget förresten. Jag kan tycka det är hemskt såklart men gråter egentligen bara om det händer något med någon jag känner. Ibland inte ens det. Grät knappt alls när mormor dog i september utan kände bara att det var skönt för henne att få dö när hon ändå var så sjuk och att nu blir mammas liv enklare och mormor hade ingen ro i själen i livet ändå.
    Däremot kan jag redan gråta floder för att min katt börjar bli gammal, men försöker tänka att tänker jag så så missar jag ju tid med honom, tid som går till att oroa mig för honom.
    Men killingen, ja de gjorde faktiskt så med den. De torterade den o den fick avlivas.
    Oh, jag kan gråta jättemkt när det gäller barn, men det gjorde jag även innan jag själv fick barn. Men jag kan ju iofs lipa till en Disneyfilm, hahaha!! Det är så min man skrattar åt mig ibland när jag lipar till filmer.

När det gäller äldre har jag nog svårare för att gråta för det är en så naturlig del av livet, och sen jobbar man ju med det, och man känner lite att nu får personen lugn och ro i själen.

Djur har jag aldrig förlorat något, så det vet jag inte hur jag kommer reagera när "vår" hund och katt, som inte längre bor hos oss, försvinner. Det hade nog varit jobbigare om dem bott här och man haft dem runt sig hela tiden men som vår gamla katt liksom, han är inte särskilt intresserad utav oss när vi kommer. Haha! Hunden och katten bor båda hos mina svärföräldrar sedan snart 6 år tillbaka när vi flyttade.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-21 12:33:51 följande:

Tvätt är det tråkigaste som finns! Nu har vi köpt tvättmaskin vilket gör allting lättare men den tråkig konsekvens av det är ju att det alltid är tvätt överallt! Man blir aldrig klar utan tvättar varje dag isf  två gånger per vecka!

Ja det är så vansinnigt tråkigt!! Jag önskar vi hade egen maskin så man slapp nerför alla trappor och över gården med två ungar sen, om man måste tvätta när man är ensam med barnen... Men det är inte förberett för det i vårt lilla badrum så jag vet inte om vi ids lägga pengar på det. Och som du säger, då blir det tvätt konstant istället!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-21 13:06:20 följande:

Den var tung att läsa det var den, jag fick pausa rätt ofta när jag läste den. Har försökt påbörja ny läsning sista månaderna men kommer liksom inte igång, hittar ingen som liksom pang bom tilltalar mig. Dem får inte vara för sega om jag ska läsa. Påbörjade en man som heter Ove, men kom typ till kap 3 eller nåt, haha.

Åh, rödbetssallad, så gott. Jag har inte ens gjort lunch till mig själv ännu och nämn i ordet tvätt, suck. Har hur mkt tvätt som helst jag måste ta hand om, ooorkar inte sååå tråkigt!! Och barnen ska hämtas redan om knappa timmen.

Oh no! :-P Jag har iaf en liten stund till för mig själv... somnade på soffan och sov 1,5 timme, nu känner jag mig helt väck! Lock för örat konstant pga förkylningen också, hatar det.

Nä det gäller verkligen att vara på rätt ställe när man ska läsa! Förr läste jag konstant men studier och jobb har förstört det lite. Den här boken har jag haft liggande i över en månad och jag började bara med den för att få tyst på mamma som jag fått den av, haha, vilken tur att jag gjorde det!
  • mitthemligajag

Somnade med lillan vid lunch på en tunn extra madrass till hennes spjälsäng som vi drar fram vid läggning. Fyfan för värken i rygg och ena höften!!! Aldrig mer somna där iaf bööööööl

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 14:09:03 följande:
    Oh no! :-P Jag har iaf en liten stund till för mig själv... somnade på soffan och sov 1,5 timme, nu känner jag mig helt väck! Lock för örat konstant pga förkylningen också, hatar det.

Nä det gäller verkligen att vara på rätt ställe när man ska läsa! Förr läste jag konstant men studier och jobb har förstört det lite. Den här boken har jag haft liggande i över en månad och jag började bara med den för att få tyst på mamma som jag fått den av, haha, vilken tur att jag gjorde det!
    Håller med dig om det där med läsningen. Och när man väl sätter sig och läser så vill man liksom kunna läsa utan att bli störd, haha. Innan barn och jobb och allt det där kunde jag sitta en hel dag och bara läsa, och helst på de mest konstiga ställen.

Ja, men vilken tur du kom till skott med boken, hoppas nästa är lika bra
  • WiMe06

Öhhhh landade just på soffan, heeelt proppmätt, åt nog lite för mkt. Känns som magen ska sprängas när som helst så jag var bara tvungen att lägga mig en stund. Barnen sprang iväg till en flicka i området en stund till och mannen är på väg hem.

• WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-21 17:07:44 följande:

Somnade med lillan vid lunch på en tunn extra madrass till hennes spjälsäng som vi drar fram vid läggning. Fyfan för värken i rygg och ena höften!!! Aldrig mer somna där iaf bööööööl

Låter inte sådär helt dunderkur för en gravid kropp direkt, men skönt att få sova lite middag en stund
  • Seven Costanza

MeEmma: skönt att bebisen håller sig i magen ännu! Bra om du kollar upp rörelserna dock. Hoppas hela familjen blir frisk till julafton!

Amelie: hoppas dagen har gått bra och att du lyckades smita ifrån utan att bli sedd om du ville det. Snart jul nu!

Alla: Tack för era tips om tecken, ska kolla upp det när jag har tid över . Idag ska vi förresten kolla på en bil i vår prisklass, hoppas den inte är för skruttig för nu vill vi bara köpa en bil så snart som möjligt och då får vi den på lördag så vi slipper lägga pengar på hyrbil. Det vore skönt för då har vi en bil till förlossningen, ve och fasa annars i det här landet tydligen .

• qatteriin
    mitthemligajag skrev 2015-12-21 17:07:44 följande:

Aaaaaj plågsamt!!
    WiMe06 skrev 2015-12-21 17:31:24 följande:

Håller med dig om det där med läsningen. Och när man väl sätter sig och läser så vill man liksom kunna läsa utan att bli störd, haha. Innan barn och jobb och allt det där kunde jag sitta en hel dag och bara läsa, och helst på de mest konstiga ställen.

Ja, men vilken tur du kom till skott med boken, hoppas nästa är lika bra

Precis! Saknar det så innerligt ibland, men den dagen kommer igen när det är möjligt. Men när jag läste Sagan om is och eld förra sommaren så var jag precis sådä borta som jag var innan barn... Sex tjocka pocketböcker på fem veckors semester, och då umgicks jag ändå med familjen emellanåt, haha! Det blev dock inte mycket sömn!
    WiMe06 skrev 2015-12-21 17:33:46 följande:

Öhhhh landade just på soffan, heeelt proppmätt, åt nog lite för mkt. Känns som magen ska sprängas när som helst så jag var bara tvungen att lägga mig en stund. Barnen sprang iväg till en flicka i området en stund till och mannen är på väg hem.

Uscha jag fasar för hur det ska bli på julafton med all julmat, man kommer ju vara konstant illamående! Jag vet hur tufft det var 2011 och då skulle jag ju inte ha förrän i mars! Haha!
  • qatteriin

Alltså jag har en så konstig känsla i kroppen! Mår liksom illa, men inte på kräk-eller-magsjukevis... Har tagit Omeprazol men samma känsla. Undrar om det hänger ihop med att bebis varit helt vansinnig hela eftermiddagen och dessutom helt tydligt jobbar sig neråt. Och knölar sig åt alla håll och kanter. Men här ska INTE bli nån bebis än på ett tag!! Jag behöver iaf inte oroa mig för henne för sån aktivitet som det varit senaste dagarna har det inte varit på hela graviditeten...

Svar på tråden BF Januari 2016 :)