• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-25 22:24:52 följande:

God jul på er alla! Det låter som att alla har haft det superbra.

Vår jul var bra, men jag tror att jag tog ut mig mer än vad jag bör, slutade med värsta psykbrytet i natt då jag bara grät hysteriskt. Det här med att två vilda bonusar som klättrar på väggarna och har som favoritsysselsättning att försöka döda varandra gör mig i perioder galen. Det är så sjukt frustrerande att de typ behöver en vuxen som ska underhålla dem på heltid för att inte gå banans. De är ju liksom inte 5 och 3 år längre.... 

Jag brukar slänga ut mina barn när de blir för vilda, även när de har kompisar. De dör inte av att leka utomhus i regnet liksom. Det är fördelen med att ha hus, vet inte om ni bor så att det funkar.

Min son kan få riktiga utbrott och vara skitjobbig. Räddningen för oss är att han har en mycket snäll och tålmodig storasyster. Hade han haft en bror (eller syster) men samma temprament hade jag blivit galen. Eftersom nin man var likadan som barn så gar vi lärt oss hur han funkar bäst, och det är med fysisk aktivitet. Funkar bra så länge han är på fritids men på helgerna måste vi ut med honom, cykla eller spela fotboll. Jag tror att man har mer tålamod som biologisk förälder, jag älskar ju honom så innerligt! Men förstår att det skulle vara en plåga att vara bonusflrälder till honom. Jag tycker ni bonusföräldrar kämpar på fantastiskt bra. Det kan inte vara lätt alla gånger.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-26 04:24:17 följande:

Shit vilken ångest jag plötsligt fick. Ligger vaken efter att jag fick sånt sjukt jävla hugg i sidan nertill och det släppte inte riktigt. Sen började jag fundera och titta på appen hur långt vi kommit. Känns sjukt jäkla overkligt att vi går in i v 38 på måndag. Och när jag ligger här och funderar så sköljer allting liksom bara över mig att jag snart kommer föda barn och jäklar så in i Norden vad nervös och rädd jag blev för att förlossningen kan starta vilken dag som helst. Hur kommer jag veta, hur kommer det starta, hur snabbt kommer det gå. Hur jävla ont det kommer göra. Allting blev liksom ett enda virrvarr i huvudet och nu har jag svårt att somna om.

Visst är det nära nu! Jag känner mig också nervös över att jag inte ska känna att det är på gång, gå fort osv.. Sen är det ju bara fem dagar till nyår. Tänk om man passaerar det liksom. Skulle så gärna vilja ta en promenad idag efter allt frosseri men vet inte om jag vågar. Är så rädd att sätta igång det hela.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-26 08:11:49 följande:

Okej ja jag ska fråga om man får eller inte. Jag var på ett apotek men de som såg ut som blöjor var för äldre inkontinenta så jag förstod inte om de kunde användas efter förlossning också, så jag tog dem som såg rejälast ut bland de vanliga bindorna.

Det var såna vi fick på förlossningen.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-26 08:40:07 följande:

Jag använder också dem under mensen, men lyckas ofta läcka på lakanet eller trosorna, vet inte om jag egentligen blöder särskilt mycket eller om det mest är att jag rör mig mycket eller de bara inte är bra för mig.

Jag har alltid pyjamasbyxor på mig då för annars halkar allt runt, haha!
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-26 08:47:08 följande:
    Visst är det nära nu! Jag känner mig också nervös över att jag inte ska känna att det är på gång, gå fort osv.. Sen är det ju bara fem dagar till nyår. Tänk om man passaerar det liksom. Skulle så gärna vilja ta en promenad idag efter allt frosseri men vet inte om jag vågar. Är så rädd att sätta igång det hela.
    Ja, jag känner detsamma, en promenad hade varit väldigt skönt. Men vågar inte heller. Haha, min man vågar inte att vi har sex nu för han är rädd att det ska dra igång.
    Åh, jag tycker 5 dagar låter så länge, vill så gärna hinna passera nyår. Hoppas hoppas verkligen vi gör det.

Min äldsta son är likadan, han är också väääldigt aktiv, och hans temperament kan testa varje människas tålamod. Men jag brukar också be dem gå ut om det blir för härjiga. Men tack och lov var dem rätt lugna på julafton, det var mest småtjafs med oss föräldrar istället.
  • WiMe06

Ser att ni pratar om bindor, jag köpte ett paket maxibindor på Apoteket som skulle vara för kraftiga blödningar, stod på paketet att dem passade bra efter förlossning. Sen har jag laddat upp med vanliga always, både nattbindor och vanliga.

Dock har jag också jättesvårt att hitta en nattbinda som funkar för lyckas också alltid blöda ner lakanet. Suck!! Dem sitter liksom inte på plats.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 07:19:03 följande:
    Åh fy tusan! Såna tankar vill man definitivt inte ha mitt i vargtimmen heller... Jag är så inställd på att det kommer ta lång tid med tanke på förra gången så det jag är rädd för är hur jag ska orka, men det där att det faktiskt kan starta när som helst har jag börjat känna också. Uuuuh. Jag är inte färdig!
    Nej, jag känner faktiskt inte heller att vi är färdiga, måste gå iallafall en vecka till känner jag. Men jag börjar verkligen ställa in mig på att det blir när som helst. Men det är väl bara för att man fött tidigt innan.
  • WiMe06

Seven costanza - mina väskor är packade och var med när vi åkte iväg på julafton. Men mkt av nojjorna handlar väl om att jag fött tidigt innan.

• fruthomas
    Seven Costanza skrev 2015-12-26 06:18:41 följande:

Jag veeet... Jag gick in i v 39 idag fredag, så två veckor till BF idag! Känner fortfarande inte att jag helt har koll på detta och vi har fortfarande inte ens packat väskan, men tänkte göra det imorgon.

Jag ville förresten köpa bindor idag att ha efter förlossningen, men jag hittade bara sådana som hette typ Maxi Night heavy flow, de var längre än vanliga bindor men inte direkt bredare såvitt jag kunde se, men kanske tjockare eftersom de ju hette "heavy flow"... Har ni andra tänkt ha vanliga nattbindor, sådana som är som blöjor eller vad ska man ha egentligen? Jag använder aldrig bindor annars och har svårt att uppskatta hur mycket det kommer blöda. Hur ofta kommer man behöva byta per dag tror ni? Jag köpte bara ett paket med 20 bindor för jag visste inte om jag skulle försöka leta efter större.

Angående bindor så kan jag erkänna att jag stal en hög på fl båda gångerna och har väl tänkt göra något liknande nu med. Det är bra att ha dr första dagarna.

Apoteket säljer ju Tena och de finns i mycket stora storlekar och som vuxenblöjor. Men hellre byta ofta än att ha för tjockt på sig. Jag använder nästan aldrig bindor heller och hoppas kunna klara mig med de jag har köpt, typ nattbindor, som ni andra.
  • fruthomas
    amalie79 skrev 2015-12-25 22:05:36 följande:

Nej och tycker också det är bra. Man ger inte julklappar till någon som inte finns med på riktigt, lite knäppt enligt mig. Och gåvor till mig ska ju vara med tanke på mig, vet någon som fick en saker till bebis i födelsedagspresent men det hade gjort mig lite besviken- min dag är ju min liksom.

Sen vet jag att min mamma köper och stickar saker till bebisen, har ju sett hur hon giort med min systers barn.

Men fick en sak i dag som jag uppskattar mycket och det var en kofta och mössa som min farmor stickade till min faster, hennes sista barn, att åka hem från BB i. Min faster har inga egna barn och jag har varit hennes substitut liksom. Precis som jag var farmors ögonsten, hennes sons förstfödda. Farmor sa att hennes högsta önskan var att få leva länge nog att se mina barn. Det fick hon nu inte- hon dog för två år sedan, 93 år gammal. Men nu kommer hon få vara med, jag ska ta hem vår bebis i kläderna hon stickade för 62 år sedan. Det är stort för mig.

Sånt älskar jag! Hade jag fått det i julklapp eller ändå hade jag varit superglad!

Det finns så mycket fint att köpa till bebisarna men jag föredrar nog ändå alla fina ärvda och/eller hemsydda/stickade kläder.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)