• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza

Jag räknade igen nu efter middagen och då var det 15 rörelser på en halvtimme så det var ju bra. Kände 4-5 rörelser mellan fikan och middagen också.

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-12-26 04:24:17 följande:

Shit vilken ångest jag plötsligt fick. Ligger vaken efter att jag fick sånt sjukt jävla hugg i sidan nertill och det släppte inte riktigt. Sen började jag fundera och titta på appen hur långt vi kommit. Känns sjukt jäkla overkligt att vi går in i v 38 på måndag. Och när jag ligger här och funderar så sköljer allting liksom bara över mig att jag snart kommer föda barn och jäklar så in i Norden vad nervös och rädd jag blev för att förlossningen kan starta vilken dag som helst. Hur kommer jag veta, hur kommer det starta, hur snabbt kommer det gå. Hur jävla ont det kommer göra. Allting blev liksom ett enda virrvarr i huvudet och nu har jag svårt att somna om.

Jag veeet... Jag gick in i v 39 idag fredag, så två veckor till BF idag! Känner fortfarande inte att jag helt har koll på detta och vi har fortfarande inte ens packat väskan, men tänkte göra det imorgon.

Jag ville förresten köpa bindor idag att ha efter förlossningen, men jag hittade bara sådana som hette typ Maxi Night heavy flow, de var längre än vanliga bindor men inte direkt bredare såvitt jag kunde se, men kanske tjockare eftersom de ju hette "heavy flow"... Har ni andra tänkt ha vanliga nattbindor, sådana som är som blöjor eller vad ska man ha egentligen? Jag använder aldrig bindor annars och har svårt att uppskatta hur mycket det kommer blöda. Hur ofta kommer man behöva byta per dag tror ni? Jag köpte bara ett paket med 20 bindor för jag visste inte om jag skulle försöka leta efter större.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-26 02:45:53 följande:

Tack för svar! Jag ringde förlossningen för rådgivning för jag ville inte gå och fundera själv mer. Hon sa att vissa känner bebisen nästan hela tiden, men det är även normalt att mest känna vid vissa tidpunkter på dygnet och att bebisen sover däremellan.

Hon tyckte att jag skulle bli noggrannare på att verkligen kolla rörelserna dvs lägga mig i tystnad och räkna efter varje måltid och försöka känna efter mer noggrant mellan måltiderna för då känner jag troligen honom några gånger mellan målen också. Hon menade att det är lätt att missa mindre rörelser när man håller på med massa annat, men att om jag är det minsta orolig ska jag ringa förlossningen igen. Jag har nästa besök på måndag. Det känns bra nu, jag tyckte hon tog mig på allvar.

Åh vad bra att du fick så bra svar! När jag läser det du skrivit inser jag att jag antagligen känner så mycket som jag gör eftersom jag i princip alltid ligger och vilar, pga fogarna. På julafton kände jag mycket mindre för då var jag ju igång hela tiden. Så det är klart att jag känner massor eftersom jag alltid är i stillhet, bebis står för aktiviteten, hehe.

Apropå bindor köper jag mina vanliga Always ultra night eller vad de heter. Vanliga nattbindor iaf. Jag använder iofs alltid såna första dygnen av mensen för jag brukar blöda så mycket, för mig var inte avslaget så mycket mer än så efter att vi kom hem, förutom att det höll i sig längre (och luktade förjävligt...). Jag tror jag har två paket hemma men det lär bli att köpa mer. Efter sonen blödde jag nog som mens i två veckor och sen småblödde jag i en månad till men det där är så individuellt så det är svårt att säga. Men för mig är det ju inga problem att ha ett lager eftersom jag ändå kommer använda upp dem så småningom.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 04:24:17 följande:

Shit vilken ångest jag plötsligt fick. Ligger vaken efter att jag fick sånt sjukt jävla hugg i sidan nertill och det släppte inte riktigt. Sen började jag fundera och titta på appen hur långt vi kommit. Känns sjukt jäkla overkligt att vi går in i v 38 på måndag. Och när jag ligger här och funderar så sköljer allting liksom bara över mig att jag snart kommer föda barn och jäklar så in i Norden vad nervös och rädd jag blev för att förlossningen kan starta vilken dag som helst. Hur kommer jag veta, hur kommer det starta, hur snabbt kommer det gå. Hur jävla ont det kommer göra. Allting blev liksom ett enda virrvarr i huvudet och nu har jag svårt att somna om.

Åh fy tusan! Såna tankar vill man definitivt inte ha mitt i vargtimmen heller... Jag är så inställd på att det kommer ta lång tid med tanke på förra gången så det jag är rädd för är hur jag ska orka, men det där att det faktiskt kan starta när som helst har jag börjat känna också. Uuuuh. Jag är inte färdig!
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-26 07:16:33 följande:

Åh vad bra att du fick så bra svar! När jag läser det du skrivit inser jag att jag antagligen känner så mycket som jag gör eftersom jag i princip alltid ligger och vilar, pga fogarna. På julafton kände jag mycket mindre för då var jag ju igång hela tiden. Så det är klart att jag känner massor eftersom jag alltid är i stillhet, bebis står för aktiviteten, hehe.

Apropå bindor köper jag mina vanliga Always ultra night eller vad de heter. Vanliga nattbindor iaf. Jag använder iofs alltid såna första dygnen av mensen för jag brukar blöda så mycket, för mig var inte avslaget så mycket mer än så efter att vi kom hem, förutom att det höll i sig längre (och luktade förjävligt...). Jag tror jag har två paket hemma men det lär bli att köpa mer. Efter sonen blödde jag nog som mens i två veckor och sen småblödde jag i en månad till men det där är så individuellt så det är svårt att säga. Men för mig är det ju inga problem att ha ett lager eftersom jag ändå kommer använda upp dem så småningom.

Jaha, nej jag däremot vilar ju vanligen ingenting alls - har ingen som helst foglossning och är inte trött heller. Har kanske vilat en gång i veckan i en halvtimme eller så. Jag pluggar, är på stan eller umgås med folk så det kan gå många timmar mellan att jag tänker på bebisens rörelser, så det ska liksom vara stora rörelser för att jag ska märka av det om jag inte aktivt bestämmer mig för att lägga mig och räkna.

Okej ja då får jag hoppas att jag inte heller behöver kraftigare än det jag köpt, men man får väl se. Jag ska fråga ifall jag kommer få på förlossningen eller om jag behöver ta med mig egna dit.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-26 07:28:54 följande:

Jaha, nej jag däremot vilar ju vanligen ingenting alls - har ingen som helst foglossning och är inte trött heller. Har kanske vilat en gång i veckan i en halvtimme eller så. Jag pluggar, är på stan eller umgås med folk så det kan gå många timmar mellan att jag tänker på bebisens rörelser, så det ska liksom vara stora rörelser för att jag ska märka av det om jag inte aktivt bestämmer mig för att lägga mig och räkna.

Okej ja då får jag hoppas att jag inte heller behöver kraftigare än det jag köpt, men man får väl se. Jag ska fråga ifall jag kommer få på förlossningen eller om jag behöver ta med mig egna dit.

Ja här får vi iaf på förlossningen - då finns det riktigt blöjstora kan jag säga. Det var märkligt men rätt skönt att ha de där gigantiska precis i början. Jag har förstått att det finns rejälare än "vanligt" på apoteken här men det är inget som jag behövt ellet mina kompisar heller.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-26 07:47:59 följande:

Ja här får vi iaf på förlossningen - då finns det riktigt blöjstora kan jag säga. Det var märkligt men rätt skönt att ha de där gigantiska precis i början. Jag har förstått att det finns rejälare än "vanligt" på apoteken här men det är inget som jag behövt ellet mina kompisar heller.

Okej ja jag ska fråga om man får eller inte. Jag var på ett apotek men de som såg ut som blöjor var för äldre inkontinenta så jag förstod inte om de kunde användas efter förlossning också, så jag tog dem som såg rejälast ut bland de vanliga bindorna.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-26 00:04:49 följande:

Det låter så fint, dina tankar om din farmor. Tror absolut hon kommer vaka över dig under förlossningen och få se sin största dröm besannas.

Vad tror du? Gör alla föräldrar det egentligen, och det blir extremt tydligt för någon som inte är deras mamma eller pappa, eller är det en fenomen som skapas av dåligt samvete för att familjen inte är "hel" längre?

Tack:)

Jag vet inte... Vet att min sambo hade det jobbigt i början, att han saknade särskilt store pojken så mycket när de började med vv. Annars så mådde han själv så dåligt i det äktenskapet ( var uppenbart för alla som kände honom redan innan det blev något mellan oss, vilket var efter han bestämde sig) att det var en sådan lättnad att bestämma sig, kanske fanns det dåligt samvete för det. Och en oro från farmor och farfar, framförallt farmor, nu hur det ska bli för killarna med en ny bebis. Just julafton så tror jag alla barn är lite crazy iof. sen blev väl jag lite irriterad för att det gnälldes över den lilla mängden paket under dagen isf att tänka på att det kanske var bra saker i dem. Sånt irriterar mig för jag är uppfostrad med tacksamhet för det som finns. Idag är de hos sin mamma och kommer hem i eftermiddag igen.
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-26 07:28:54 följande:

Samma här. Tycker nästan den lugnare nu när jag inte jobbar- men å andra sidan så stressar jag ju inte nu. Mindre sammandragningar också till kanske så många på en dag som jag hade på en förmiddag innan kanske ( de gjorde aldrig ont)

Min har aldrig varit crazy direkt utan ganska snäll och stillsam. Nu under julen har jag knuffat igång den ett par gånger tom men alltid blivit lugn igen för på kvällen och morgonen bökar den runt.

Rörelserna är "mindre" till arten, mer knuff, buff, mindre spark, klart det är inte mycket plats där nu(v38 börjar idag)

Under dagtid inte mycket rörelse alls, inte som jag känner iaf.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-26 07:16:33 följande:

Jag använder också dem under mensen, men lyckas ofta läcka på lakanet eller trosorna, vet inte om jag egentligen blöder särskilt mycket eller om det mest är att jag rör mig mycket eller de bara inte är bra för mig.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)