• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-26 17:18:23 följande:

Visst är det tröttsamt nu på slutet. Hade detta varit vilken anban tid som helst på pret så hade jag gjort allt för att starta igång denna förlosdning. Är sååååååå less på att vara gravid.

Haha ååååh samma här!! Hade det varit på andra sidan nyår hade jag börjat massera min lilltå till tusen, haha! Så jädra färdig med att vara handikapp nu!
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-26 17:16:47 följande:
    Håller tummarna att det bara är förvärkar. Samtidigt får du tänka att allt är bättre än julafton. Hon överlever nog om hon har sin födelsedag på annandagen. Lycka till om det vill sig.
    Tack
    Visst är det så, allt är bättre än julafton.
    Det är väl bara ett svepskäl för att jag själv plötsligt insåg hur nära vi är, har nog inte riktigt gjort det inser jag.

Sen har dem andra förlossningarna startat när jag varit på sjukhuset så det har liksom känts tryggt att vara där. Är så rädd att det bara ska knäppa till och så vill bebis ut liksom och så står man där och inte hinner in eller något. Det är nog det som egentligen skrämmer slag på mig.
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-26 16:53:00 följande:
    Tack!
    Tog en varm dusch förrut men ryggvärken har blivit värre efter det. Ingen alvedon, kanske skulle göra det.

Ja, tidsmässigt gör det ju inget då bebis är fullgången, men för sin egna skull kan hon väl ändå stanna lite till. Blir så tråkigt att behöva ha födelsedag nu.
    Oj så spännande! När har du bf egentligen??
  • WiMe06

Quatterin och minahjärtan - åh, jag känner mig inte alls färdig med att vara gravid. Som det känns just nu så går jag gärna tiden ut. Men å andra sidan förstår jag er som har foglossning och mkt förvärkar och sådär. Jag har ju haft rätt tur hittills med det.

Ja, kan ju hoppas att inte knäppet kommer under promenaden iallafall, haha.

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-26 17:25:42 följande:
    Oj så spännande! När har du bf egentligen??
    Bf den 17 januari, v 36+5 idag
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-26 08:42:56 följande:
    Jag brukar slänga ut mina barn när de blir för vilda, även när de har kompisar. De dör inte av att leka utomhus i regnet liksom. Det är fördelen med att ha hus, vet inte om ni bor så att det funkar.

Min son kan få riktiga utbrott och vara skitjobbig. Räddningen för oss är att han har en mycket snäll och tålmodig storasyster. Hade han haft en bror (eller syster) men samma temprament hade jag blivit galen. Eftersom nin man var likadan som barn så gar vi lärt oss hur han funkar bäst, och det är med fysisk aktivitet. Funkar bra så länge han är på fritids men på helgerna måste vi ut med honom, cykla eller spela fotboll. Jag tror att man har mer tålamod som biologisk förälder, jag älskar ju honom så innerligt! Men förstår att det skulle vara en plåga att vara bonusflrälder till honom. Jag tycker ni bonusföräldrar kämpar på fantastiskt bra. Det kan inte vara lätt alla gånger.
    tack snälla för de värmande orden. Jag vet att rörelse hjälper här med, dock är bonusarna lite för icke självgående för att ta sig ut själva speciellt när det är mörkt. Vi bor i ett litet hus men med en stor tomt så egentligen borde man väl vara ännu hårdare med att få ut dem...
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-26 16:35:07 följande:

Men vad roligt att vagnen är inhandlad till slut!! Även om det inte blev så mycket annat, men kofta med snögubbar lät fint!

Ja och jag fick min rödsvarta brio Smile!

Sitt och liggdel och regnskydd för 5599 så det var inget farligt pris!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-26 17:23:36 följande:
    Tack
    Visst är det så, allt är bättre än julafton.
    Det är väl bara ett svepskäl för att jag själv plötsligt insåg hur nära vi är, har nog inte riktigt gjort det inser jag.

Sen har dem andra förlossningarna startat när jag varit på sjukhuset så det har liksom känts tryggt att vara där. Är så rädd att det bara ska knäppa till och så vill bebis ut liksom och så står man där och inte hinner in eller något. Det är nog det som egentligen skrämmer slag på mig.
    oj! hoppas att det är falsk larm... annars stort lycka till, det kommer gå bra ska du se.

Kan du inte ringa till kompisarnas föräldrar och berätta läget? att du är rädd att du kommer dra igång förlossningen om du lämnar och hämtar? eller sätt er i en taxi.... vart är manen din då?
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-26 17:36:13 följande:
    oj! hoppas att det är falsk larm... annars stort lycka till, det kommer gå bra ska du se.

Kan du inte ringa till kompisarnas föräldrar och berätta läget? att du är rädd att du kommer dra igång förlossningen om du lämnar och hämtar? eller sätt er i en taxi.... vart är manen din då?
    Msn drar inte igång någon förlossning för att man rör sig :) det är hormoner som startar det. Däremot kan det bara jobbigt att röra sig när man har Sd. Låter lite som latensfasen :)
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-26 08:37:47 följande:

Samma här. Tycker nästan den lugnare nu när jag inte jobbar- men å andra sidan så stressar jag ju inte nu. Mindre sammandragningar också till kanske så många på en dag som jag hade på en förmiddag innan kanske ( de gjorde aldrig ont)

Min har aldrig varit crazy direkt utan ganska snäll och stillsam. Nu under julen har jag knuffat igång den ett par gånger tom men alltid blivit lugn igen för på kvällen och morgonen bökar den runt.

Rörelserna är "mindre" till arten, mer knuff, buff, mindre spark, klart det är inte mycket plats där nu(v38 börjar idag)

Under dagtid inte mycket rörelse alls, inte som jag känner iaf.

Nej nu när jag har varit helt ledig i tre dagar har jag bara haft två sammandragningar och jag ska som sagt försöka vara mer uppmärksam på rörelser. Det verkar som att bebisen är vaken en del när jag annars sover för inatt när jag lade mig efter att ha varit uppe på toa så kände jag en hel del rörelser.

Precis, det är annorlunda rörelser nu och nog därför de är svårare att märka för det är inte sådana sparkar som man fick ibland tidigare. Men även om rörelserna är subtilare ska de ju vara lika frekventa även nu på slutet. Det är bara en myt tydligen att det blir lugnare på slutet och jag tycker det är dåligt att vissa BM och en hel del hemsidor fortfarande har den infon. Läste en artikel i Läkartidningen som var väldigt kritisk till att det inte fanns nationella riktlinjer till barnmorskor om detta. Artikeln var nog något år gammal men vissa i den här tråden har ju fått höra detta med minskade rörelser av sin BM nu också.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)