• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 10:44:46 följande:

Nej, jag känner faktiskt inte heller att vi är färdiga, måste gå iallafall en vecka till känner jag. Men jag börjar verkligen ställa in mig på att det blir när som helst. Men det är väl bara för att man fött tidigt innan.

Ja det kan jag tänka mig, för mig känns det så otänkbart, även om syrran fick båda sina tre veckor innan bf! :-P

Nu har jag iaf beställt ett par bebismössor från Villervallas rea, ifall jag inte hinner eller orkar sy. Då är allt klart som bebis behöver. Men jag skulle behöva lite mer rejäla underkläder till mig själv att ta med i bb-väskan och det är så tråkigt att köpa, haha!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 11:57:26 följande:
    Ja det kan jag tänka mig, för mig känns det så otänkbart, även om syrran fick båda sina tre veckor innan bf! :-P

Nu har jag iaf beställt ett par bebismössor från Villervallas rea, ifall jag inte hinner eller orkar sy. Då är allt klart som bebis behöver. Men jag skulle behöva lite mer rejäla underkläder till mig själv att ta med i bb-väskan och det är så tråkigt att köpa, haha!
    Jag köpte mjuka hipsters i bomull för ett tag sedan att packa ner, men det vette katten om jag kan ha dem med en stor blöja under, haha, skulle kanske köpt en storlek större men det tänkte jag inte på. Men jaja, hinner jag köpa några mer så gör jag annars får det gå som det går. Får väl bo i nätbyxorna annars, haha.

Hade gärna åkt och kikat på lite rea, men orkar inte ge mig ut bland folk, har kikat lite på nätet men jag tycker det är så dåliga reor på nätet. Fasen jag vill ju fynda, 20 spänn sänkning är ju bara löjligt tycker jag, haha.

Är helt färdig idag, fy fasen vad dåligt jag sovit inatt. Har ingen ork att göra ngt med barnen heller, känner mig skittaskig. Men nu har dem en kompis här som springer runt och hostar ner hela huset istället. Suck! Jag är nog ingen rolig människa idag.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 12:35:50 följande:

Jag köpte mjuka hipsters i bomull för ett tag sedan att packa ner, men det vette katten om jag kan ha dem med en stor blöja under, haha, skulle kanske köpt en storlek större men det tänkte jag inte på. Men jaja, hinner jag köpa några mer så gör jag annars får det gå som det går. Får väl bo i nätbyxorna annars, haha.

Hade gärna åkt och kikat på lite rea, men orkar inte ge mig ut bland folk, har kikat lite på nätet men jag tycker det är så dåliga reor på nätet. Fasen jag vill ju fynda, 20 spänn sänkning är ju bara löjligt tycker jag, haha.

Är helt färdig idag, fy fasen vad dåligt jag sovit inatt. Har ingen ork att göra ngt med barnen heller, känner mig skittaskig. Men nu har dem en kompis här som springer runt och hostar ner hela huset istället. Suck! Jag är nog ingen rolig människa idag.

Ja men ibland är man vansinnigt tråkig helt enkelt, förstår att du inte har nån ork efter den natten! Jag brukar försöka tänka att det är bra att lära sig ha tråkigt också, för barn alltså, men det är svårt ibland, hehe.

Vi ska till köpcentret här i morgon, jag ska klippa mig och så måste vi köpa födelsedagspresent till min systerson och en ny dvd-spelare eftersom den gamla gett sig. Men jag tror inte jag orkar så mycket mer än så, det brukar vara så äckligt mycket folk på rean och jag tycker inte om mycket folk ens i vanlia fall. Men Villervalla hade rätt bra rea iaf, synd bara att jag inte var så lockad av det som fanns där just den här säsongen.
  • Hame

Usch och blä vad jag sover dåligt nu Obestämd Så fort jag vaknar vet jag att jag kommer börja hosta inom ca 1 minut, och då måste jag börja gå mot toaletten för hostar jag håller jag på att kissa på mig. Och när jag bara vaknar och reser mig direkt ur sängen (liksom kallstart för benen haha) får ischiasen tokspel och benet bara viker sig. Hoppades ju för framtidens skull att bebisen skall vänta tills efter nyår men måste erkänna att jag blivit ganska lättad om det drog igång nu, vill bara inte vara gravid längre! 

3 dagar till bf nu!

• Hame

Usch och blä vad jag sover dåligt nu Obestämd Så fort jag vaknar vet jag att jag kommer börja hosta inom ca 1 minut, och då måste jag börja gå mot toaletten för hostar jag håller jag på att kissa på mig. Och när jag bara vaknar och reser mig direkt ur sängen (liksom kallstart för benen haha) får ischiasen tokspel och benet bara viker sig. Hoppades ju för framtidens skull att bebisen skall vänta tills efter nyår men måste erkänna att jag blivit ganska lättad om det drog igång nu, vill bara inte vara gravid längre! 

3 dagar till bf nu!

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 13:16:20 följande:
    Ja men ibland är man vansinnigt tråkig helt enkelt, förstår att du inte har nån ork efter den natten! Jag brukar försöka tänka att det är bra att lära sig ha tråkigt också, för barn alltså, men det är svårt ibland, hehe.

Vi ska till köpcentret här i morgon, jag ska klippa mig och så måste vi köpa födelsedagspresent till min systerson och en ny dvd-spelare eftersom den gamla gett sig. Men jag tror inte jag orkar så mycket mer än så, det brukar vara så äckligt mycket folk på rean och jag tycker inte om mycket folk ens i vanlia fall. Men Villervalla hade rätt bra rea iaf, synd bara att jag inte var så lockad av det som fanns där just den här säsongen.
    Jo, visst är det så, dem behöver ju lära sig det också

Åh, vad lyxigt med en klippning, det hade jag verkligen också behövt en, men känner mig så jäkla mesig nu så det känns som jag vill undvika allt att ge mig iväg. Att gå på köpcenter ä blir jag inte så avis på, hihi.
    Älskade villervallas kläder förut men barnen uppskattar dem inte så mkt längre men nu kanske man kan börja kika lite på deras kläder igen

Den där jäkla slemisen skrämde slag på mig, haha, vet ju att det kan dröja även att den gått men jag analyserar verkligen varenda liten känning i hela kroppen. Har massa känningar i ryggen idag och bebis är extremt hårdhänt när hon bökar omkring där inne, vette katten vad hon håller på med egentligen ;-P
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-26 13:16:20 följande:

På väg hem från rea nu, men inte köpt mycket alls. Lite sockor, en kofta med snögubbar till bebis, mamma köpte lite.

Och i baksätet ligger barnvagnen! Äntligen köpt!
  • amalie79

I natt hade sambon enligt sin Fitbit surge sovit 1 1/2 timme allt som allt. Den gravida sambon bredvid sov som en liten gris, vaknade 03 för toabesök, kliade fortfarande vakna sambon på ryggen lite och tyckte synd om honom, sen slocknade hon som ett ljus och sov fem timmar till. När hon vaknade var sambon fortfarande vaken....

Man kan undra vem som är gravid egentligen

• WiMe06

Ligger på soffan och nojjar mig och har en jävligt konstig känsla. Har haft lite värk i ryggen hela dagen men nu känns den starkare, har även haft som molande värk i magen under dagen!! Det får bara inte vara på gång nu, jag är INTE redo. Här ser ut som kaos hemma efter dessa dagar och jag ligger efter med 5 tvätthögar typ och hyllan över skötplatsen är inte ditmonterad, äldsta sonen har en kompis här och yngsta sonen är hos en kompis och dem ska leka till kl. 18. Jag vill INTE föda barn idag. Jag vill inte föda alls denna veckan. Så måtte det bara vara jag som fått mig en rejäl knäpp!! Jag är verkligen inte redo och skiträdd.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 16:19:24 följande:

Ligger på soffan och nojjar mig och har en jävligt konstig känsla. Har haft lite värk i ryggen hela dagen men nu känns den starkare, har även haft som molande värk i magen under dagen!! Det får bara inte vara på gång nu, jag är INTE redo. Här ser ut som kaos hemma efter dessa dagar och jag ligger efter med 5 tvätthögar typ och hyllan över skötplatsen är inte ditmonterad, äldsta sonen har en kompis här och yngsta sonen är hos en kompis och dem ska leka till kl. 18. Jag vill INTE föda barn idag. Jag vill inte föda alls denna veckan. Så måtte det bara vara jag som fått mig en rejäl knäpp!! Jag är verkligen inte redo och skiträdd.

Usch usch usch!! Har du tagit alvedon och sett om det går över? Varmt bad? Svårt kke när det är gäster hemma! Du vet ju att allt ordnar sig även om det skulle vara på g nu, men jag håller tummarna för att det är falsklarm!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)