mirakelspektakel skrev 2015-11-30 21:55:13 följande:
För att sammanfatta ett svar på alla inlägg du skrivit. Det måste vara otroligt jobbigt att skyddat sig men ändå bli gravid, jag tycker inte alls att du ska vara så hård mot er själva att ni avbröt graviditeten. Jag tror även fast det är omöjligt att jämföra: att få barn fast man känner att de är oönskade kan vara minst lika jobbigt som att vara ofrivilligt barnlösa. Livet är orättvist helt enkelt, vissa föds i krig, andra utan alla lemmar, vissa utan förmågan att skaffa barn. Bara för att ni har lätt för att få barn tycker jag inte att ni på något sätt ska känna skuld mot dem som har svårt att få barn, det ena har ju inte med det andra att göra. Jag tror att i slutända handlar det om att försöka se det man faktiskt har, annars blir man lätt bitter.
Ang sterilisering, är det inte så att om man gör det som man så kan man ogöra det senare?
Jag sover väldigt mkt om man tittar på mängden timmar, men jag kan sova en stund på dagen med, jag antar att det är för att sömnen inte är av den bästa kvaliteten.
Tack för kloka ord. Du har nog helt rätt i det, att man får försöka se det man har. Min chef är helt otrolig på det. Hon har haft en lång väg till sitt första barn som blev till via IVF, dem önskade ge sonen ett syskon och gjorde ytterligare flera försök, sista chansen dem hade gick det vägen, dem väntade en dotter och allt gick väl ganska bra hela graviditeten, tyvärr hände det ngt med hennes livmoder vid förlossningen som gjorde att deras dotter inte gick att rädda. Dem fick ta bort livmodern till slut. Trots allt hon har gått igenom är hon otroligt omtänksam och stöttande när hennes anställda väntar barn. Hon var mitt största stöd på jobbet när jag gick igenom mitt sista mf. Det är otroligt stort tycker jag. Senast idag träffade jag henne och hon var väldigt mån om att veta hur jag mådde osv och påpekade verkligen iom att bebis verkar vara liten att jag måste lyssna till mig själv.
Idag har min chef en liten fosterdotter hos sig som kom till dem när hon var ett halvår.
Har inte gått in närmare in i det där med sterilisering så jag vet inte mkt alls om hur det fungerar.
Tack, ja nu hoppas vi den lilla filuren växt till sig