Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Cta skrev 2015-12-01 12:41:00 följande:
    Oj vad ni är flitiga, känner nu att jag borde sätta igång. Har 37 dagar kvar till BF och vi måste fortfarande:
    Tvätta
    Sätta ihop sängen
    Inhandla blöjor
    Inhandla andra nödvändigheter, såsom amningsgrejer
    Packa BB-väskan
    Fixa skötbord eller dylik

Men vi har en vagn sedan vecka 20, som står och väntar. Oj, nu blev jag lite stressad....
    Jag tror mest det är jag som vill ha allt färdigt då jag fött förtidigt båda gångerna innan och då var jag inte förberedd alls på ngn utav dem. Så denna ggn känner jag att jag vill hinna allt det där jag inte gjort innan, haha.

Vagnen hade vi dock inget val, dem sålde ut den och man var tvungen att ta hem den direkt.
    Men det känns som man har det mysigaste kvar när man får ställa sängen bredvid min och bädda lite fint, och göra i ordning skötplatsen med dem fina lådorna jag köpt. Vi ska bara ha en dyna i tvättstugan så ngt skötbord har vi inte behövt tänka på. Blöjor har jag fått rabattkuponger från libero som inte varade så länge så köpte ett paket stlk 1 och ett paket stlk 2 när jag var på maxi idag.

Jag tror du kommer hinna och gör du inte det så lovar jag att möjligheten finns att ordna allt det sista när bebis kommit också
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-01 12:56:16 följande:
    Ja det är skönt. Han började till och med prata om att det är snart är dags att packa förlossningsväskan! Jag tycker att det är lite väl tidigt fortfarande har ju ändå 59 dagar kvar till BF. Men jag blir glad över att det känns som att han äntligen börjar komma med in i matchen. Igår kom med egna tankar och frågeställningar istället för att jag ska fråga och han knappt svarar.

Hur går dina tankar kring förlossningen?

Apropå förlossning hur tänker ni övriga göra med barn/bonusbarn under latent fasen? Jag vet att det antagligen kommer gå mkt fortare för er omföderskor och då kanske ni knappt hinner lämna iväg barnen innan det är dags att åka in. Men hur tycker ni att jag ska tänka ang bonusarna? Vill man ha en 6 åring och en 9 åring runt omkring sig när man är i latentfasen? Eller ska man försöka bli av med dem även fast det blir väldigt många dygn som det kommer vara ifrån sin stora trygghet vilket är deras pappa? 
    Vad skönt, det kanske var en extra spark i baken han behövde för att förstå sin roll gentemot dig och just att det är ditt första barn härligt med egna initiativ.

Usch, det går många tankar om förlossningen. Tror mycket av mina tankar egentligen går till det praktiska här hemma när väl förlossningen startar. Det har ju gått snabbt dem andra ggrna så någonstans i bakhuvudet finns ändå rädslan att inte hinna in, att jag är själv hemma med barnen och att deras farmor och farfar inte hinner komma, maken har en timme hem från jobbet så jag tänker att jag får väl ställa mitt hopp till att grannen är hemma och att jag får lämpa av barnen där tills barnvakten kommer och sen ringa en ambulans och maken får åka direkt till sjukhuset.

När det gäller smärtlindring vill jag klara mig med bara lustgas i den mån det går. Vill definitivt undvika en eda. Annan smärtlindring är jag egentligen inte särskilt insatt i. Har klarat mig med bara lustgas innan så hoppas det räcker denna ggn med.
    Sen vet jag ju innerst inne att själva förlossningen i sig inte går att påverka.

Hur känner du då som förstföderska?
    När det gäller dina bonusar tycker jag du har rätt att säga att du helst inte vill ha dem hemma om det är så du känner, samt kanske att det kan vara det bästa för din partner också som kan lägga allt fokus på att finnas där för dig i den stunden. Har barnen ngn nära barnvakt som dem känner sig trygga med?
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-01 15:36:42 följande:
    36 dagar kvar för mig!
    Det blev en Emmaljunga super nitro air. Ska bli så kul att se den och fixa.
    Herregud, 36 dagar. Det känns ju som ingenting. Tiden går verkligen nu.

Åh, vi tittade också på en sådan, vad valde ni för färg? för oss föll valet på en Emmaljunga super viking till slut. Ni blir säkerligen nöjda med den
  • WiMe06

Usch, vilka kräkhistorier ni varit med om, så otäckt. Själv har jag nog inte kräkts på x antal år. Hoppas slippa det också, yngsta sonen har nog kräkts Max 1 gång i sitt sexåriga liv (peppar peppar, ta i trä) och hoppas vi ska slippa några kräkhistorier nu.

Förresten är det ngn som tagit vaccinationen ännu? Är det för sent att göra det nu? Tar aldrig annars men tänkte nog göra det i år men har helt enkelt inte fått tummen ur att komma iväg ännu.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-01 17:20:14 följande:
    Influensavaccinet? Det tog jag för ett par veckor sen, känns skönt att iaf ha DET avklarat!! Tror inte det är för sent men jag vet inte om de fortfarande har dropin-tider så som de har i början av säsongen.
    Har väntat på tid från jobbet men det verkar som min chef glömt av att meddela mig när det var sprutdags så jag får väl ta tag i det själv nu. Får ringa vc imorgon.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-12-01 19:55:37 följande:
    Jag tog den förra veckan efter pratat med läkaren på MVC. Kändes skönt att ha det gjort- hade det bara varit jag själv som påverkas hade jag inte tagit den men nu går ju en del av skyddet över till bebisen så då kändes det som ett virus mindre att oroa sig för.

I Kalmar är det sista dagen imorgon att ta den- jag var på Stensö VC där de hade drop-in mellan 13-17. Men de har säkert tider i Lindsdal också- för visst bodde du där?
    Åh, tack för infon. Bor i Lindsdal men tillhör husläkarcentrum inne i Kalmar, dem är ju privata, så får nog ringa dit direkt imorgon bitti och kolla om det finns möjlighet att ta sprutan fortfarande.

Hade inte heller tagit den om det inte vore för att bebis får lite extra skydd av den också.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-01 19:58:31 följande:

satt och funderade lite, det verkar som att alla har klarat sig över v 30 och att det inte har blivit några extremt små prematurbebisar! Så skönt om det är så :) läste i min app v 34 att bebis nu inte har några problem att klara sig bra om den skulle födas nu. Nån procent brukar ju alltid födas för tidigt, blir intressant att se om alla hinner bli fullgångna till v 38-42 eller om det snart kommer någon bebis på nått håll för att de som väntar till slutet av december/början av januari är väl ändå i v 36 nu?

Det är rätt intressant faktiskt med tanke på det ngn skrev här tidigare, att det föds fler barn för tidigt just den här månaden, kanske just pga julstressen. Men det ska verkligen bli spännande att se vad det är för liten en som väljer att titta ut först i gruppen vi börjar närma oss
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-01 20:31:32 följande:

Vi kommer att ha våran dotter hos min sambos föräldrar. Dom är informerade är redo att ta emot henne när det väl startar. Känns jätte bra!

Åh fy för magsjuka. Var magsjuk 4!!!!! Gånger i våras. Trodde inte ens att det var möjligt! Å nu efter att ha kräkts å mått illa större delen av denna graviditet så vill jag verkligen inte ha hem magsjukan!!

Tänkte höra med er om det är fler som har väldigt ont i höfter å knän när ni sover samt har väldigt ont nere vid blygbenet. Började lite smått för några veckor sedan men nu är det rejält. Haltar framåt numera.

JAG!!!!! Har ont i höfter och sen känner jag av det i hela låren ner till knäna. Ibland kan jag känna av en del nertill vid blygdbenet men inte så det gör jätteont eller så.
  • WiMe06

Det är ju många som verkar droppat av här i tråden, hur är det på fb? Är det mycket action där?

• WiMe06

Första kan jag ju inte räkna då dem satte igång den förlossningen men med andra sonen packade jag husvagnen större delen utav dagen plus att det var full rulle med sonen hela tiden. Sen hämtade vi ett förtält och medan maken kopplade husvagnen och jag gick in för att hämta det sista och låsa dörren så gick vattnet i hallen. Då var kl halv sju ungefär. Ringde förlossningen som ville jag skulle komma in direkt pga att jag var i v 35. Så det var bara att lämna sonen hos farfar och åka in. Fick göra ctg och sen blev jag inlagd och skulle få dropp och sådär. Ca 21 fick jag sammandragningar och strax innan 23 var andra sonen ute.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)