• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA
    qatteriin skrev 2015-12-29 13:03:24 följande:

Näe hörni, nu undrar jag var WiMe06 håller hus, som brukar vara inne varje dag!

Jag analyserar nog kroppen rätt bra, men samtidigt är jag så inställd på att det ska starta med vattenavgång som det gjorde sist, så jag är ändå rätt avslappnad. Men just alla dessa förvärkar som jag aldrig hade med sonen gör ju att det känns lite lurigare. Det är just när jag går upp på toa på natten som jag får tanken - tänk om vattnet går nu, på vägen till toan! För det var precis så det var sist. Gud, jag kommer bli så jäkla snopen om det inte börjar med vattenavgång!

Jag har också funderat på vart hon är nånstans...

Just att börja med vattenavgång har jag inte varit med om, tänker bara på all dramatik på filmer när man ser att vattnet går. Men var du hemma när vattnet gick och var det mycket som kom? Mina första två tog dom hinnorna på, men med min minsta exploderade det verkligen (small som bara den och forsade överallt) precis innan krystvärkarna kom. Var en upplevelse :) Men jag tror att smällen hade att göra med hur huvudet tryckte på, för att om det börjar med vattenavgång innan värkar knäpper det väl bara till och jag har förstått rätt?
  • MeEmmA
    Nettiis skrev 2015-12-29 13:13:45 följande:
    Haha, nu så här i efterhand kan jag skratta åt det hela.. Hunden var iaf helt slut igår kväll vilket var rätt skönt..

Tolken försökte vara med under vårt möte och ville först inte ge sig.. Haha! Sambon bara skratta när jag berätta när jag kom hem.. Förstår nu i efterhand det roliga..

Sambon ska eventuellt åka till Tyskland med sin lastbil och är då inte hemma fören fredag kväll.. Lite nervöst men har ett tag till bf så hoppas Lillån inte får för sig att komma redan.. Är i vecka 35+4 idag..
    Haha, tycker också att det lät lite komiskt med tolken :) varför hade de fått för sig att du skulle ha den eller skulle tolken egentligen vara hos någon annan?
  • Nettiis
    MeEmmA skrev 2015-12-29 13:26:59 följande:
    Haha, tycker också att det lät lite komiskt med tolken :) varför hade de fått för sig att du skulle ha den eller skulle tolken egentligen vara hos någon annan?
    Hon skulle nog vara med någon annan som avbokat utan att hon fått reda på något.
  • qatteriin
    Nettiis skrev 2015-12-29 13:13:45 följande:

Haha, nu så här i efterhand kan jag skratta åt det hela.. Hunden var iaf helt slut igår kväll vilket var rätt skönt..

Tolken försökte vara med under vårt möte och ville först inte ge sig.. Haha! Sambon bara skratta när jag berätta när jag kom hem.. Förstår nu i efterhand det roliga..

Sambon ska eventuellt åka till Tyskland med sin lastbil och är då inte hemma fören fredag kväll.. Lite nervöst men har ett tag till bf så hoppas Lillån inte får för sig att komma redan.. Är i vecka 35+4 idag..

Vansinnigt med tolken ju! Mycket märkligt!! Haha Lillån, älska autokorrekt...
  • MeEmmA
    Hame skrev 2015-12-29 12:02:22 följande:
    Samma här glad ? Även min man haha, två nätter i rad han han suttit upp i sängen, superstirrig, efter att jag kommit tillbaka efter att ha gått på toa. "Jag tyckte det tog lång tid", "har du bara kissat, jag hörde inte när du spolade" och liknande får jag höra ????
    Min sambo är helt tvärtom, vet inte hur många ggr jag får påminna honom om att bebis faktiskt kan bestämma sig för att komma när som helst inom en månad. Eller att mina krämpor kanske beror på att jag är gravid... Sa till honom som en pik i förrgår att i min förra graviditet var missade han lika många besök på mvc som han totalt har varit med på denna gången. Han var lite mer engagerad och "med" då än nu, känns lite som att det fortfarande inte helt har sjunkit in i honom att vi ska ha en till. Blir intressant att se hur han fungerar när det väl sätter igång....
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2015-12-29 13:22:56 följande:

Jag har också funderat på vart hon är nånstans...

Just att börja med vattenavgång har jag inte varit med om, tänker bara på all dramatik på filmer när man ser att vattnet går. Men var du hemma när vattnet gick och var det mycket som kom? Mina första två tog dom hinnorna på, men med min minsta exploderade det verkligen (small som bara den och forsade överallt) precis innan krystvärkarna kom. Var en upplevelse :) Men jag tror att smällen hade att göra med hur huvudet tryckte på, för att om det börjar med vattenavgång innan värkar knäpper det väl bara till och jag har förstått rätt?

Mitt var totalt odramatiskt och nästan tråkigt, haha! Inget knäpp, inget splash... Vaknade på natten och skulle upp på toa, kände att det rann till när jag gick så jag knep och småsprang, trodde nästan jag kissade på mig men förstod samtidigt att nej, då hade det inte runnit DÄRIFRÅN... Sen rann det ur lite bara, när jag kom till toa, så det var inte supertydligt att det var vattnet. Iaf inte för dem på förlossningen när jag ringde, men jag förstod ju. Fick värkar direkt efter men bara pinvärkar. Tror att det hade gått fortare och blivit mer effektivt direkt om det splashat istället för att bara sippra, för då hamnar ju bebis direkt mot bäckenbotten typ och trycker på. Vi fick tid för kontroll på antenatalen sen på morgonen och då fick jag ligga i gynstolen och hosta för att hon skulle se om det rann till (vilket det gjorde), men det forsade aldrig för mig. Så en del av mig hoppas på det filmiska splashet den här gången, haha, även om det var skönt att slippa torka golv.
  • Mallis87

Någon mer som har ett barn på runt 2 år?!

Idag undrar jag om dotterns mission of the day har varit att få mig att gå i taket! Hon är snart 2år & 3 månader, och är hemsk för tillfället! Först var hon sjuk hela förra veckan i hög feber, jättemammig och satt som en igel på mig. Nu är hon feberfri, men bara såå sur, trotsig och tvärtemot! Gnäller och piper för minsta lilla och gör absolut ingenting för att underlätta för sin gravida mamma ;) Undra om det är någon fas hon går igenom... Hon har dock alltid varit ett väldigt "krävande" barn med stark vilja, men just nu är hon extrem.

Min sambo jobbar också väldigt mycket, de senaste två veckorna, inklusive helger, har vi inte ätit middag på kvällen ihop ens för han har varit hemma sent. Ja, förutom på julafton, juldagen & annandagen. Då var han ledig...

Så jag sköter allt i hushållet, har ju iofs gjort det innan med, men det underlättar ju att ha en vuxen till här när man lagar mat & diskar, iallafall just nu när jag börjar uppleva graviditeten som jobbig och dottern är som hon är. Har blivit mycket iPad för dottern och enkel mat, och jag får så dåligt samvete! Vi brukar annars ofta göra saker, åka till kusinerna och leka/vara ute/gå till lekplatsen/öppna förskolan/lekaihop med alla hennes saker etc. Bara efter att klä på henne och mig själv ytterkläder är jag helt slut... Försöker intala mig själv att hon också vill vila upp sig nu i mellandagarna och ta det lite lugnt, men som sagt ligger det dåliga samvetet och gnager... :(

• Mallis87

Det där med vattenavgång, det var verkligen ett filmsplash för mig med nr 1! Låg i soffan på kvällen, hade haft lite mensvärk under dagen men det hade släppt. Låg o löste soduko när jag lixom bara känner att det börjar rinna... Flyger upp ur soffan och in på toa, byxorna var genomblöta o det forsar ut en stooor pöl när jag drar ner byxorna... Ganska häftigt :) Sen rann det ju fostervatten typ hela tiden tills hon var ute. När vi kom in till fl o de skulle känna hur öppen jag var, bara sprutade det ut när bm stoppade in fingrarna för att känna.

Så jag är glad att Jag var hemma när det hände, lite trist att stå på maxi eller i någon klädaffär... "Eh, ursäkta.., har du lite papper, tänkte bara torka upp mitt fostervatten efter mig..."

• minahjärtan0609

Funderar också på var WeMe06 håller hus. Inte omöjligt att det är febis på gång.

Mallis-låter jobbigt att underhålla en tvååring. Inser hur lyxigt det är att barnen är äldre. Idag har de lekt med kompisar hela dagen, jag har inte gjort mycket alls, så skönt!

Någon vattenavgåbg har jag aldrig varit med om. De tog hål på hinnorna på förlossningen båda gångerna. Det hade dock varit häftigt attfå vara med om det.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)