• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • kindofnothing
    amalie79 skrev 2015-12-28 07:17:52 följande:

Usch vad segt. Nej cykla inte det låter inte säkert.

Hoppas det gick bra. Funderade också på jobba hela vägen men så kom julen och då hade jag nog tagit semester ändå. Sen är det bara två veckor kvar efter det och då känns det ändå som om man kanske borde vara ledig och slappa lite. Går ju till psykologen nu med inför förlossningen så det känns inte som bortkastade fp- dagar heller, att vara hemma och ladda lite.

Det blev cykel men var glashalt på vissa ställen så tog det jätteförsiktigt. Att gå funkar bara inte med foglossningen. Du har nog fattat ett klokt beslut... jag kanske får slösa lite semester på att vila... Hoppas det går bra hos psykologen.

Har alla hämtat ut barnvagnen? Vi beställde den för längesen o ska bara meddela babyproffsen när vi vill hämta den, funderar på när det är dags.
  • amalie79

Tillbaks från bm nu, fick inte träffa den vanliga idag men hon är också rätt ok. Fick en hurtig föreläsning till om smärta och att den är positiv osv, men förklarade återigen att det där hjälper inte mig för jag känner inte så, och vet inte att det är så.

Allt är toppen, socker, tryck, hb uppe på 135. Kom på att hb i 25, på 120, togs ju precis efter jag slutat blöda, kanske det spelade in även om blödningarna var sparsamma och ofarliga? Blödde ju i 6 veckor...

Magen växer fint och ca 10 kg upp vilket är mindre än jag vågade hoppas på.

Jag ör alltså så frisk som jag känner mig fysiskt. Känns skönt att kroppen är med mig iaf!

Hon tyckte det var hög tid att packa en väska iaf.

• amalie79
    kindofnothing skrev 2015-12-28 09:26:09 följande:

Det blev cykel men var glashalt på vissa ställen så tog det jätteförsiktigt. Att gå funkar bara inte med foglossningen. Du har nog fattat ett klokt beslut... jag kanske får slösa lite semester på att vila... Hoppas det går bra hos psykologen.

Har alla hämtat ut barnvagnen? Vi beställde den för längesen o ska bara meddela babyproffsen när vi vill hämta den, funderar på när det är dags.

Vi köpte och tog med vår i förrgår. Står hos min mamma nu för vi har dåligt med plats här.
  • MeEmmA

Än så länge har jag väldigt snälls barn idag, så skönt :) och min mamma kommer hit nästa vecka, blir skönt med lite hjälp och att träffa henne såklart!
    Vi har bestämt med några grannar att vi ska gira nyår tillsammans, det blir några familjer. Tyckte att det var smartaste idéen från början då det bara är att gå hem om jag inte orkar. Men just nu känner jag mig helt omotiverad till det och är inte alls sugen på något firande. Känns dock lite sent att backa ur nu, då det är nog bara att bita ihop och gå dit, kan ju gå hem om det blir för jobbigt. Brukar annars fira med några vänner som bor två timmar bort, hade varit roligare att vara med dom iår som vanligt. Men vem vet, kanske blir jättekul ändå.
    Har vi inte många dagar kvar till januari, blir roligt att se om alla klarar sig över sträcket!

• FrökenBlå

Jag kommer köpa något till vår lilla tjej, det behöver ju inte vara nått dyrt, hon blir ju glad för ett par strumpor eller vad som helst! ;) Kanske hittar nått kul på rean :) Hon har ju oxå fått en massa julklappar och den 29/1 fyller hon 2, så saker kommer hon ha, men det är just den biten med att hon inte kommer känna sig bortglömd när den nya familjemedlemmen kommer som är själva grejen.

Herregud, nu är det inte ens tvåsiffrigt till BF!! 9 dagar kvar!! Vill gärna ha ett slut på denna graviditet nu, men väntar såklart oxå gärna tills över nyår för barnets skull, men annars hade det gärna fått komma nu direkt!! ;) Hoppas bara på en snabbare förlossning denna gången, 27 timmar från att vattnet gick med hemska värkar från början till slut som avslutades med sugklocka och två människor som hängde sig över magen..hua!! Att man bara utsätter sig för detta igen!!?

• Hame

Ååå present till blivande storebror har jag inte tänkt på.. Som några sagt har det ju precis varit jul och han känns ganska överöst med nya leksaker just nu. Sedan fyller han år i mitten på februari så då blir det ännu mer. Tror ganska säkert att släktingar som kommer för att hälsa på nytillskottet köper något litet honom, så jag tror det räcker.

• qatteriin

Aaaaaaah! Vi har varit och badat nu, ett litet äventyrsbad i närheten, har aldrig varit där förr. Annars har vi ju ett gigantiskt äventyrsbad i samma stad men sonen känns lite för liten för det ännu, det här var alldeles lagom. Ljuvligt att känna sig viktlös ett tag, jag har inte haft ont på flera timmar! Helt fantastiskt verkligen! Om bebis stannar inne så åker vi nog dit igen snart för det var så himla skönt och sonen tyckte det var jättekul.

• Förstaförsökaren26

Jaha då har jag varit på sjukhuset å haft förlossningsplanering som i sin tur ledde till röntgen av mitt bäcken då läkaren misstänker att jag har trångt bäcken då lillan inte trängde ner ordentligt så imorgon får jag veta om snitt är aktuellt för mig. Känns lite sådär faktiskt!

• Eleonor01

Varenda skåp urtorkat å städat i hela huset. Sista inhandlat till lillan å mig. Tom städat plånboken!!!! Gaaaaaahhh!! 25 dagar kvar!!!!!! För tusan Jah kommer klättra på väggarna innan helgen e slut!!!

Hemma m sonen hela veckan. Nästa vecka avslutar Jah studierna å går på fl from. 12 jan. Sen tänkte Jah fixa allt jag redan gjort.....

Badhuset lätt som en god plan för oss båda som utflykt, perfekt!!

• qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-28 15:06:09 följande:

Jaha då har jag varit på sjukhuset å haft förlossningsplanering som i sin tur ledde till röntgen av mitt bäcken då läkaren misstänker att jag har trångt bäcken då lillan inte trängde ner ordentligt så imorgon får jag veta om snitt är aktuellt för mig. Känns lite sådär faktiskt!

Ojdå! Hur gick förra förlossningen, blev det snitt då? Minns inte. Förstår att det känns sådär...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)