• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-28 19:13:31 följande:

Okej, enligt amerikanska hemsidor verkar det nämligen ganska vanligt att de känner på livmodertappen. Jag har förstått som ni skriver att det inte behöver betyda att något är på gång snart bara för att tappen är uttunnad, men jag menade ju tvärtom att jag hade velat bli undersökt för att få höra ifall tappen var _ oförändrad_ för det borde väl betyda att förlossningen INTE är på väg snart? Det är ju det jag vill höra. Men de undersöker kanske inte tappen i förväg på min klinik även om många här i USA verkar göra det.

Ni andra - vill ni ha ut bebisen snart eller vill ni vänta så länge som möjligt? Jag räknar ner dagarna till nyår och vill fortfarande helst gå över tiden.

Jag vill gärna att den väntar tills bf 15/1, minst. Mår ju bra och tycker inte det är alltför jobbigt fysiskt.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-28 19:01:10 följande:

Nej men aj aj så illa hon klämde mig när hon skulle känna om bebisen var fixerad idag! Var inte min ordinarie bm hon har varit mycket mer varsam. Jag fick dra upp knäna och hon tryckte till jättehårt med bägge händerna nere vid bäckenet, var nästan så jag tjöt till, sambon sa att det syntes i ansiktet på mig hur ont det gjorde.

Jag fattar ju att hon måste känna, men hon kunde ju förvarnat HUR hårt kan jag tycka lite. Sen har jag haft ganska mycket sammandragningar och en hel del ilskna sparkar idsg så tror inte bebis heller riktigt uppskattade det:)

V 37+2 idag.

Ja fy tusan, min bm hade lite för långa naglar sist också, uuuuh så det gjorde ont OCH stack lite! Får se på onsdag hur det känns då. Jag får ju ont bara hon ska mäta sf-måttet eftersom hon måste hitta rätt på symfus!
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-28 19:55:23 följande:

Jag vill gärna att den väntar tills bf 15/1, minst. Mår ju bra och tycker inte det är alltför jobbigt fysiskt.

Samma här. Har tre inlämningar kvar som jag behöver göra klart. Om han inte kommer före BF hinner jag göra den ena så det vore ju bra, så är det bara två jag får göra efter födseln.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-28 19:13:31 följande:

Okej, enligt amerikanska hemsidor verkar det nämligen ganska vanligt att de känner på livmodertappen. Jag har förstått som ni skriver att det inte behöver betyda att något är på gång snart bara för att tappen är uttunnad, men jag menade ju tvärtom att jag hade velat bli undersökt för att få höra ifall tappen var _ oförändrad_ för det borde väl betyda att förlossningen INTE är på väg snart? Det är ju det jag vill höra. Men de undersöker kanske inte tappen i förväg på min klinik även om många här i USA verkar göra det.

Ni andra - vill ni ha ut bebisen snart eller vill ni vänta så länge som möjligt? Jag räknar ner dagarna till nyår och vill fortfarande helst gå över tiden.

Nja, som sagt, min tapp var opåverkad även efter vattenavgång, sonen är född 12 timmar senare. Så det kan gå fort från helt opåverkad till bebis-ute.

Jag är ambivalent. Vill ha tillbaka min kropp så snart som möjligt, men känner mig inte redo att bli tvåbarnsmamma. Och vill gärna ha lite avstånd mellan bebis födelsedag och kusinens den 5 januari om det är möjligt. Har ju inte bf förrän 17 januar och som det känns nu får hon gärna vänta tills dess eller tillochmed senare, men det kan mycket väl hända att det känns annorlunda efter nyår, hehe.
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-12-28 18:38:26 följande:

Var på läkarbesök idag i v 38+3. Allt var bra med mina värden och bebisens hjärtfrekvens idag. Han ligger med huvudet neråt men huvudet är inte fixerat som jag förstod det. Ni som är ungefär lika långt gångna - har er BM undersökt er livmodertapp för att se om något är på gång snart? Jag trodde att läkaren skulle göra det idag men hon gjorde inte det. Mitt nästa besök är dagen före BF.

Jag tyckte inte det verkade på läkaren som att något är på gång före nyår men hon verkade inte vilja uttala sig om det utan sa bara att den kommer när den kommer.

Jag har aldrig varit med om att de har undersökt tappen bara för att. Men min förra bm sa att hon skulle göra undersökning på besöket efter bf och göra hinnsvepning, hon gjorde det som rutin för att alla får igångsättning efter max två veckor här och enligt henne var det då bättre att försöka reta igång det på naturlig väg. Men min son föddes innan det besöket så det blev aldrig av.
    Tror inte att man vill vara där o pilla i onödan.
  • MeEmmA
    qatteriin skrev 2015-12-28 20:12:56 följande:
    Ja fy tusan, min bm hade lite för långa naglar sist också, uuuuh så det gjorde ont OCH stack lite! Får se på onsdag hur det känns då. Jag får ju ont bara hon ska mäta sf-måttet eftersom hon måste hitta rätt på symfus!
    Min bm brukar klämma så att jag mår illa, vid ett besök blev jag helt likblek o höll på att svimma av allt klämmande. Tog ett tag att återhämta mig innan jag kunde åka hem. Förstår inte riktigt hur det kommer sig att det knappt känns något med vissa och att andra ska vara så hårdhänta. Ska bli skönt att slippa min bm jag har denna gången, gillar henne inte alls.
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2015-12-28 20:56:19 följande:

Min bm brukar klämma så att jag mår illa, vid ett besök blev jag helt likblek o höll på att svimma av allt klämmande. Tog ett tag att återhämta mig innan jag kunde åka hem. Förstår inte riktigt hur det kommer sig att det knappt känns något med vissa och att andra ska vara så hårdhänta. Ska bli skönt att slippa min bm jag har denna gången, gillar henne inte alls.

Men fy så jobbigt! Min brukar vara snäll när hon mäter och jag har vanligtvis inte ont av det, har ju inte direkt ont i fogar osv. Men detta klämmande på var sida om huvudet aj aj aj.

Min ordinarie bm är en mycket späd liten persisk kvinna med små kalla försiktiga händer, hon ber alltid om ursäkt för att hon är så kall osv. Därför var detta lite av en chock
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-28 20:12:56 följande:

Aj ja dina stackars fogar :(
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-12-28 21:36:02 följande:
    Men fy så jobbigt! Min brukar vara snäll när hon mäter och jag har vanligtvis inte ont av det, har ju inte direkt ont i fogar osv. Men detta klämmande på var sida om huvudet aj aj aj.

Min ordinarie bm är en mycket späd liten persisk kvinna med små kalla försiktiga händer, hon ber alltid om ursäkt för att hon är så kall osv. Därför var detta lite av en chock
    Min förra bm var också väldigt försiktig och snäll, blev besviken när jag inte kunde få henne denna gången. Istället blev det en kraftig, tysk hårdhänt kvinna som inte är tyst två sekunder. Men men, inte många ggr kvar nu...
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-28 21:36:29 följande:

Aj ja dina stackars fogar :(

Ja, fyttirackarn som de säger i Norge! :-P Ska bli så skönt när detta är över och kroppen fungerar igen, även om jag räknar med att det dröjer innan fogarna är o-lösa igen.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)