• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-29 13:03:24 följande:

Näe hörni, nu undrar jag var WiMe06 håller hus, som brukar vara inne varje dag!

Jag analyserar nog kroppen rätt bra, men samtidigt är jag så inställd på att det ska starta med vattenavgång som det gjorde sist, så jag är ändå rätt avslappnad. Men just alla dessa förvärkar som jag aldrig hade med sonen gör ju att det känns lite lurigare. Det är just när jag går upp på toa på natten som jag får tanken - tänk om vattnet går nu, på vägen till toan! För det var precis så det var sist. Gud, jag kommer bli så jäkla snopen om det inte börjar med vattenavgång!

jag undrar också vart hon är... kanske det är dags?! hoppas att allt isf går bra. 

Jag är så inställd på att jag kommer gå över tiden så jag kan inte ens föreställa mig att det skulle sätta igång idag eller i morgon eller ens inom 2 veckor. Nu har ju jag inte BF förän den 29/1 heller så skulle jag föda nu så är jag ju inte fullgången...
    Men BM så lät det ytterst osannolik att det var något på gång än på ett tag. Borde kanske ta tag i det där med förlossningsväska... kanske nästa vecka :)
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2015-12-29 13:13:45 följande:
    Haha, nu så här i efterhand kan jag skratta åt det hela.. Hunden var iaf helt slut igår kväll vilket var rätt skönt..

Tolken försökte vara med under vårt möte och ville först inte ge sig.. Haha! Sambon bara skratta när jag berätta när jag kom hem.. Förstår nu i efterhand det roliga..

Sambon ska eventuellt åka till Tyskland med sin lastbil och är då inte hemma fören fredag kväll.. Lite nervöst men har ett tag till bf så hoppas Lillån inte får för sig att komma redan.. Är i vecka 35+4 idag..
    Förstår att du behövde lite distans för att kunna skratta åt eländet. 

Jag är ju en dag efter dig, jag hade inte heller vart överlycklig om min sambo skulle i väg nu, men å andra sidan är det kanske inte så troligt att det sätter igång. OM han skulle iväg så hade jag ringt min svägerska och meddelat henne att hon kommer få åka med mig på förlossningen om det sätter igång medan han är borta (jag var med på hennes när hon födde för tidigt och min bror var på affärsresa) har du någon du känner att du skulle kunna tänka dig ta med till förlossningen?
  • minahjärtan0609

Börjar känna mig nervös för ev barnpassning på nyår. Alla andra dagar har vi folk som ställer upp men just nyårsnatten har vi inte löst. Behöver ta tag i detta känner jag. Idag är det 8 dagar till bf för min del!

• Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2015-12-29 15:51:26 följande:
    Förstår att du behövde lite distans för att kunna skratta åt eländet. 

Jag är ju en dag efter dig, jag hade inte heller vart överlycklig om min sambo skulle i väg nu, men å andra sidan är det kanske inte så troligt att det sätter igång. OM han skulle iväg så hade jag ringt min svägerska och meddelat henne att hon kommer få åka med mig på förlossningen om det sätter igång medan han är borta (jag var med på hennes när hon födde för tidigt och min bror var på affärsresa) har du någon du känner att du skulle kunna tänka dig ta med till förlossningen?
    Hon som ska bli gudmor är vår backup så hon är helt med på noterna.. Hon hoppas ju lite på att det händer så hon får vara med. Haha!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-29 15:46:15 följande:

jag undrar också vart hon är... kanske det är dags?! hoppas att allt isf går bra. 

Jag är så inställd på att jag kommer gå över tiden så jag kan inte ens föreställa mig att det skulle sätta igång idag eller i morgon eller ens inom 2 veckor. Nu har ju jag inte BF förän den 29/1 heller så skulle jag föda nu så är jag ju inte fullgången...

Men BM så lät det ytterst osannolik att det var något på gång än på ett tag. Borde kanske ta tag i det där med förlossningsväska... kanske nästa vecka :)

Ja du har ju såpass långt kvar, även om man aldrig vet så borde det ju vara mer sannolikt att det dröjer minst några veckor till för dig. Jag fick faktiskt ett ryck idag och plockade ihop förlossningsväskan, med allt utom mysbyxor för de jag har dem använder jag ju hela tiden nu så det är lite svårt... Kikade lite på rean efter några nya men det fanns såklart inte i min storlek.
  • Mattenörd

Åh, vad osäker jag blir!

Antingen har jag rikliga, vattniga flytningar eller så har vattnet börjat sippra. Det rinner liksom fast inte hela tiden och inte lika fort som när vattnet gick vid förra förlossningen. Jag har sammandragningar med mensvärk. Men om det är vattnet så har jag ju flytningar också för det blir lite slemmigt i bindan med.

Åka och kolla på förlossningen känns ju knöligt då barnvakt är en timme bort och sen har vi nästan en timme in... Åh, vad osäker jag blir...

• Eleonor01
    Mattenörd skrev 2015-12-29 17:47:58 följande:

Åh, vad osäker jag blir!

Antingen har jag rikliga, vattniga flytningar eller så har vattnet börjat sippra. Det rinner liksom fast inte hela tiden och inte lika fort som när vattnet gick vid förra förlossningen. Jag har sammandragningar med mensvärk. Men om det är vattnet så har jag ju flytningar också för det blir lite slemmigt i bindan med.

Åka och kolla på förlossningen känns ju knöligt då barnvakt är en timme bort och sen har vi nästan en timme in... Åh, vad osäker jag blir...

Om en binda blir genom blöt så är det vatten brukar man säga. Dessutom luktar det annorlunda än flytningarna
  • Eleonor01
    Mattenörd skrev 2015-12-29 17:47:58 följande:

Åh, vad osäker jag blir!

Ring å prata m fl
  • Mattenörd

[quote=76168096][quote-nick]Eleonor01 skrev 2015-12-29 18:04:19 följande:[/quote-nick]Om en binda blir genom blöt så är det vatten brukar man säga. Dessutom luktar det annorlunda än flytningarna[/

Jo, det är ju därför jag tänker att det inte är vatten. Tycker att den bara är fuktig. Samtidigt kommer det rusher. Nyss kom det så jeansen blev lite blöta när jag ställde mig..

• Eleonor01
    Mattenörd skrev 2015-12-29 18:09:46 följande:

[quote=76168096][quote-nick]Eleonor01 skrev 2015-12-29 18:04:19 följande:[/quote-nick]Om en binda blir genom blöt så är det vatten brukar man säga. Dessutom luktar det annorlunda än flytningarna[/

Jo, det är ju därför jag tänker att det inte är vatten. Tycker att den bara är fuktig. Samtidigt kommer det rusher. Nyss kom det så jeansen blev lite blöta när jag ställde mig..

Ring fl å konsultera :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)