• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Hej alla, här har varit aktivitet ser jag, hinner inte läsa ikapp allt nu men ville bara uppdatera lite efter chocken igår.

Var på tul på morgonen igår som visade vääldigt dålig tillväxt sedan sist, läkaren trodde inte riktigt på siffrorna hon fick fram då hon fick använda en gammal maskin så fick komma tillbaka vid lunch och göra nytt tul, en bm var med och gjorde den mätningen på en ny maskin men det visade samma. Tösen har knappt växt sedan sist. Gjorde en vaginal undersökning som visade att jag var öppen drygt 3 cm. Läkaren rådgjorde med en annan läkare och dem kom fram till att det inte var ngt att hålla på så dem beslutade om igångsättning direkt. Så det var bara hem och ordna barnvakt och hämta väskan sen tillbaka igen. Fick första dosen medicin vid 13.30, det hände ingenting kändes det som, hade bara lite småvärkar som gick bra att prata sig igenom ungefär, fick totalt 5 doser medicin tror jag. Vid 22.30 ungefär hade jag öppnat mig 8 cm men bm kunde töja ut det helt för det var så mjukt. 22.52 tar bm hål på hinnorna och jag får direkt världens hemskaste värk, den kom som en ren chock och jag minns att jag skrek "fan, jag hade glömt hur det känns, påminn mig om att aldrig göra det här igen". Andades lustgas och kläckte ur mig några fler lustgaskommentarer. 23.03 får jag krystvärkar och vid 23.08 föds en liten tjej på 2148 gr och 43 cm lång.

Vi mår bra och ligger just nu på neo och kämpar med att få igång amningen, tösen tillmatas med sond för att inte tappa en massa vikt.

Vi klarade inte nyår men hon slapp iallafall julafton och nyårsafton

Spännande att se om ni alla lyckas klara nyår

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-29 18:27:01 följande:

Hej alla, här har varit aktivitet ser jag, hinner inte läsa ikapp allt nu men ville bara uppdatera lite efter chocken igår.

Var på tul på morgonen igår som visade vääldigt dålig tillväxt sedan sist, läkaren trodde inte riktigt på siffrorna hon fick fram då hon fick använda en gammal maskin så fick komma tillbaka vid lunch och göra nytt tul, en bm var med och gjorde den mätningen på en ny maskin men det visade samma. Tösen har knappt växt sedan sist. Gjorde en vaginal undersökning som visade att jag var öppen drygt 3 cm. Läkaren rådgjorde med en annan läkare och dem kom fram till att det inte var ngt att hålla på så dem beslutade om igångsättning direkt. Så det var bara hem och ordna barnvakt och hämta väskan sen tillbaka igen. Fick första dosen medicin vid 13.30, det hände ingenting kändes det som, hade bara lite småvärkar som gick bra att prata sig igenom ungefär, fick totalt 5 doser medicin tror jag. Vid 22.30 ungefär hade jag öppnat mig 8 cm men bm kunde töja ut det helt för det var så mjukt. 22.52 tar bm hål på hinnorna och jag får direkt världens hemskaste värk, den kom som en ren chock och jag minns att jag skrek "fan, jag hade glömt hur det känns, påminn mig om att aldrig göra det här igen". Andades lustgas och kläckte ur mig några fler lustgaskommentarer. 23.03 får jag krystvärkar och vid 23.08 föds en liten tjej på 2148 gr och 43 cm lång.

Vi mår bra och ligger just nu på neo och kämpar med att få igång amningen, tösen tillmatas med sond för att inte tappa en massa vikt.

Jösses så skönt att allt gått bra!! Massa kramar till er alla å stort grattis till en 2015 ;)
  • qatteriin

Jösses vilken pärs!!! Jag har änna känt på mig att det hade hänt nåt, herregud så dramatiskt! Lilla pluttan, skönt att ni mår bra under omständigheterna men vilken chock! Fullgången hann hon bli i alla fall. <3 Hur känns det nu?
  • qatteriin
    Mattenörd skrev 2015-12-29 17:47:58 följande:

Åh, vad osäker jag blir!

Antingen har jag rikliga, vattniga flytningar eller så har vattnet börjat sippra. Det rinner liksom fast inte hela tiden och inte lika fort som när vattnet gick vid förra förlossningen. Jag har sammandragningar med mensvärk. Men om det är vattnet så har jag ju flytningar också för det blir lite slemmigt i bindan med.

Åka och kolla på förlossningen känns ju knöligt då barnvakt är en timme bort och sen har vi nästan en timme in... Åh, vad osäker jag blir...

Hur blir det om du sitter på huk och hostar? Bara flytningar så ska det inte hända nåt särskilt, är det vattnet så brukar det rinna till.
  • Hame
    Mallis87 skrev 2015-12-29 13:51:20 följande:

Någon mer som har ett barn på runt 2 år?!

Min kille är lite äldre, 2 år och 10 månader.

Jag klarar i princip inte att vara ensam hemma med honom en hel dag, eller klarar gör jag väl men han skulle gå i taket. Han måste gör minst en "aktivitet" varje dag, i vanliga fall är det inget negativt för det kan vara allt ifrån att jag går en runda och han springer med på balanscykel, att vi går till lekplatsen eller att vi åker och hälsar på någon han kan leka med. Nu på slutet har jag inte fixat det. Foglossningen har uteslutit all utelek, och att komma iväg hemifrån innebär en helt del lyftande, bärande och lirkande. Bara en sådan sak som att sätta sig på golvet för att hjälpa honom på med ytterkläderna eller att ha honom i knät hela middagen för att han är blyg blir plötsligt jättejobbigt.

Nu i jul har maken hållit sig hemma och de dagarna vi varit tvungna att vara själva har jag åkt till tex mormor och morfar som kunnat ta över när vi väl kommit dit.
  • Hame

Grattis, grattis, grattis! Skönt att allt gick bra trots att det inte rikigt blev som det var tänkt Glad Hoppas det ger sig med amningen och att ni får komma hem snart.
  • Hame

Grattis, grattis, grattis! Skönt att allt gick bra trots att det inte rikigt blev som det var tänkt Glad Hoppas det ger sig med amningen och att ni får komma hem snart.
  • Mattenörd
    qatteriin skrev 2015-12-29 18:34:27 följande:

Hur blir det om du sitter på huk och hostar? Bara flytningar så ska det inte hända nåt särskilt, är det vattnet så brukar det rinna till.

Jag börjar känna mig rätt säker på att det är vattnet. Känner igen värkarna sen förra gången och de är tillräckligt starka för att jag ska behöva stanna upp. Kommer med ca 10 minuters mellanrum så jag försöker koncentrera mig på att packa en förlossningsväska mellan värkarna. Kläder till bebis är klurigare. Vi började förbereda här igår så jag har precis plockat ut alla kläder ur tvättmaskinen - med andra ord är de rätt blöta...

Just nu känns det rätt långt borta att bebis ska stanna inne till 2016..
  • Seven Costanza
    Mattenörd skrev 2015-12-29 18:46:05 följande:

Jag börjar känna mig rätt säker på att det är vattnet. Känner igen värkarna sen förra gången och de är tillräckligt starka för att jag ska behöva stanna upp. Kommer med ca 10 minuters mellanrum så jag försöker koncentrera mig på att packa en förlossningsväska mellan värkarna. Kläder till bebis är klurigare. Vi började förbereda här igår så jag har precis plockat ut alla kläder ur tvättmaskinen - med andra ord är de rätt blöta...

Just nu känns det rätt långt borta att bebis ska stanna inne till 2016..

Oj oj, här händer det grejer! Mitt tips är att torka kläderna med hårtork om ni inte har torktumlare. Bebisen behöver ju inte så många plagg på sjukhuset .
  • amalie79

Å

Oj oj! Grattis! Hoppas allt flyter på för er nu och att det känns bra trots chock!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)